Finnit - Muoti ja kauneus

Poika90

Hei. Voisiko joku ystävällisesti kertoa miten pääsen finneistä lopullisesti eroon :?:

Kommentit (15)

Sadie

Ei pääse. Mutta voit kokeilla käydä ensin ihotautilääkärillä, joka näppyjen määrästä riippuen voi määrätä sinulle esim. tetralysal tai roaccutan -kuurin, jotka tappavat varsin tehokkaasti nuo sitkeät pirulaiset. Kyseessä siis suun kautta otettavia vahvoja lääkkeitä acneen, eli ei mihinkään pariin mustapäähän. Lisäksi ihonpuhdistus kosmetologilla ja SÄÄNNÖLLISET ihonhoitorutiinit auttavat kamppailussa finnejä vastaan. :)

SunLion

niinkin yksinkertainen asia kun päivittäinen runsas vedenjuonti on tärkeää ihon kannalta.

ihoa pitää muista pestä aamuinilloin, mutta ei kannata millään clerasilil ruveta monta kertaa päivässä peseen, ettei iho kuivu liikaa.

jos sulla on paha akne niin kannattaisi käväistä ihotautilääkärillä jos saisit vaikka lääkityksen.

marimma
Poika90
Hei. Voisiko joku ystävällisesti kertoa miten pääsen finneistä lopullisesti eroon :?:

Liika puunaaminen ei oo hyvästä ja vesipesua melkein ihan pelkästään suosittelen :) Toisilla on tietysti nopeesti rasvottuvaa ihoa ja sen sellasta jollon ehkä joku pesuaine on paras. Mutta uskon että piakkoin tuo sun finneily lähtee ihan itsestäänkin katoamaan jos tuo nimimerkkisi 90 on syntymävuosi :) Kun pitää näpit puhtaana ja hiukset puhtaana (ja sen naaman vaikka vesipesulla kerran päivässä ja jos jotain hikistä harrastaa niin sen jälkeen vedellä kans) niin ei ne finnitkään kauheesti tuulta ota alleen :)

Itse en oo käyttäny mitään tököttejä ja hyvin on pysyny poissa, paitsi näin kesällä kun alkaa lämpötila nousta julmettuihin lukemiin eikä oo mahdollisuutta koko ajan juosta pesemässä vedellä naamaa :)

zera

Mulla oli ennen aika paha akne ja kokeilin kaikenlaisia ihotautilääkärin määräämiä aknekuureja, mutta mikään ei toiminut. Lopulta ihotautilääkäri määräs normi e-pillerit ja niillä lähti ihan kaikki. Nyt iho on todella sileä, ja harvoin tulee edes yksittäisiä pikku näppyjä. Kaikki e-pillerit eivät siis vie finnejä, mutta mulla vei Diane Nova. Suosittelen kokeilemaan!

marimma
zera
Kaikki e-pillerit eivät siis vie finnejä, mutta mulla vei Diane Nova. Suosittelen kokeilemaan!

*nauraa* Tää oli varmaan yleisesti tytöille tarkotettu, mutta alottaja on mies :lol:

SunLion
marimma
zera
Kaikki e-pillerit eivät siis vie finnejä, mutta mulla vei Diane Nova. Suosittelen kokeilemaan!

*nauraa* Tää oli varmaan yleisesti tytöille tarkotettu, mutta alottaja on mies :lol:

yhdyn tähän :lol:

ena

Aknen takia kannattaa käydä lääkärissä ja hoitaa enemmänki, mutta jos on vähän finnejä, niin suosittelen myös mahdollisimman vähää stressausta. Vedellä tai jollain apteekin miedolla kasvojen pesuaineella pesee kasvot ja alkoholittomalla kasvovedellä puhdistaa lisäksi. Minun iho oli nuorempana paljo huonommassa kunnossa ku nyt johtuen lian voimakkaista ihon hoitotuotteista. Ne oli tarkotettu aknelle, mutta mulla oli vaan yksittäisiä finnejä kohtalaisesti.

archadia

Ei sitä vältsiin tarvii heti alkuun ihotautilääkärille mennä. Itekin menin valittaan terveyskeskukseen yleislääkärille ja ois heti antibiootit työntäny, mutkun on kesä niin ei halunnu tetrasysalia määrätä palamisen vuoksi. Niin sain sitten just noi Diane Novat.

marika_

Niin sehän riippuu onko niitä finnejä 5 vai 50, tai onko ne vaan yksittäisiä finnejä vai aknea.

Yksitäisiin finneihin voi kokeilla jotain mielellään apteekista ostettavaa puhdistuotetta + rasvaa, siellä osaavat neuvoa ihotyypille parhaat puhdistuskeinot. Ja iän myötähän ne kyllä sit rupee häviään.
Akne taas on sairaus jota ei pesemisellä hoideta, eli jos siitä kyse niin lääkärille meno. Ja terveyskeskuslääkärikin riittää yleensä, kyllä ne ihan ammatitaitosia ne yleislääkäritkin on ja osaa samanlailla määrätä niitä aineita :)

.Gin

Itse olen sairastanut keskivaikean aknen ja mikäli ihan kunnon lääkkeet haluaa, niin niitä ei terveyskeskuksesta saa. Terveyskeskuslääkäri voi kirjoittaa antibioottikuurin. Minulla se ei tuonut tilanteeseen mitään apua.
Ihotautilääkäriltä sain sitten lopulta roaccutan-kuurin. Tätä lääkettä ei saa, mikäli olet raskaana(miehillä ei ongelmaa) ja maksa-arvojen on oltava kunnossa.

Ennen lääkettä siis labraan noihin testeihin. Kuuri kestää joko 4 tai 6 kuukautta. Kuurin aikana on käytävä pari kertaa maksa-kokeissa, sillä tuo lääke rasittaa maksaa. Naiset saavat kerralla vain kuukauden reseptin(voimassa 7 päivää kirjoituksesta) ja ehkäisystä on huolehdittava. Aiheuttaa nimittäin erittäin pahoja epämuodostumia mahdolliselle lapselle.

Lääke saattaa aiheuttaa voimakkaita sivuoireita, joista itselleni oli pahin kuivuminen; sekä ihon, että silmien. Joillakin pudonnut hiukset, ripset.
Itselläni lääke tehosi, söin sitä 4 kuukautta. Ihoni on yhä todella kuiva tämän kuurin jälkeen(lopetin tammikuussa 2008) MUTTA akne on palaamassa takaisin.. nyt siis viikon kuluttua hakemaan uutta kuuria. :)

Suosittelen Roaccutania, mikäli akne vaivaa! Yksittäisiin finneihin sitä tuskin annetaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat