Hampaiden valkaisu - Muoti ja kauneus

jn-

Onko kukaan käynyt valkaisemassa hampaitaan hammaslääkärissä?
Kuinka paljon maksoi ja miten se tehtiin?

Sivut

Kommentit (29)

overkillah

mulle on monet alalla sanoneet, että nuo valkaisujutut on vähän plusmiinus nolla. ei niillä mitään hollywood hymyä saa aikaan, jollei ole yksi harvoja, jolla on luonnostaan erittäin vaaleat hampaat. kaikilla staroilla on posliinipinnoitteet, eli laminaatit. siksi niiden hampaat on niin valkoiset..

kaikkein tehokkainta on käydä yksityisellä hampaitten puhdistuksessa. noin 40 e jää hintaa kelakorvauksen jälkeen. julkisella niitä ei tehdä.
ja kantsii myös jättää värjäävät aineet pois, kahvi on mun kokemuksella se pahin.
olen kokeillut vaikka mitä valkaisua, crest valkaisuliuskat huomas jotenkuten, mutta plusmiinus nolla, sanoisin.

ilakka

Joskus yläasteiässä hammaslääkäri teki mulle jotain ainakin etäisesti valkasua muistuttavaa. Tarkkaan en muista mitä kaikkea se teki, mutta ainakin hioi pois raudoista jääneet liimanjäänteet, kai siinä sitä jotain muutakin läikkiä lähti samalla.
Operaation jälkeen suositteli, että alkaisin käyttämään apteekin valkaisevaa Yotuel-hammastahnaa, mitkään markettien mömmöt ei kuulemma toimi.
En nyt osaa sanoa miten hyvin mömmö toimii, mutta ei mun hampaat ainakaan oo tummunu tässä vuosien aikana. Nykyään suurin syy tuon tahnan käyttöön on tosin sen vaahtoamaton ominaisuus. Siihen tottuneena meinaan tukehtua, jos markettien mömmöillä hampaani pesen.

Amar

Itse olen tehnyt hampaisiin kotivalkaisun. Jutun kokonaishinnaksi tuli yli 400 euroa ettei mikään ihan halpajuttu ollut. Olen kuitenkin tyytyväinen tulokseen. Hampaat vaalenivat erittäin huomattavasti ja tuntuu, että olen sen jälkeen alkanut hymyillä enemmän.
Koska homma on pakko tehdä yksityisellä niin jo pelkästään se keskustelukerta maksaa 50 euroa... Että jos paikkausta tarvitsee ni kannattaa käydä ensin paikkaamassa ilmaiseksi kunnallisella.
Hammaslääkärillä tehtiin siis puhdistukset ja otettiin muotit. Sitten muutama viikko nukuttiin muotti ja tökötti suussa ja hampaat valkenivat silmissä :)

Emmily_

Mua kans kiinnostaa..:
1. Toimiiko tuo apteekin Yotuel-hammastahna
ja
2. te, jotka olette valkaisuttaneet hampaanne, ovatko ne reikiintyneet sen jälkeen helpommin, ja yleensäkin, haurastuttaako se hammasta?

overkillah

kyllä oikea valkaisu aina haurastuttaa hammasta, eli voimakas peroksidilitkuhan siinä sen valkaisun tekee..
lisäksi tulos ei ole ikuinen, eli sitä joutuu uusimaan, riippuen elämäntavoista (kofeiini, tupakka jne.)
Jos hampaita vaalentaa liian paljon/usein, ne alkaa ns. harmaantumaan. ja tietysti reikiintymään.

nuo kaikki kaupassa olevat hammastahnat eivät aikuisten oikeasti vaalenna yhtään mitään, puhdistavat kyllä, mutta eivät vaalenna. sellaisia tahnoja ei saa myydä noin vaan. Peroksidia on oltava sen verran, ja annettava vaikuttaa sen verran kauan hampaan pinnalla, että sitä ei voi olla hammastahnoissa. Olis aika myrkkyä!

jos hammasluu on luonnostaan keltainen, kuten monilla on, sitä on erittäin vaikea, jollei mahdoton, saada näkyvästi valkoisemmaksi kuin keltainen hammasluu on.
ei kannata heti laittaa satoja euroja "kokeilun" verran joihinkin käsittelyihin, vaan testata ensin vaikka noilla Ebaysta yms. saatavilla crest vaalennusliuskoilla. jos ne ei tehoa, niin tod näk ei toimi muutkaan käsittelyt.Jäljelle jää ainoastaan kuoret eli laminaatit.,
Ja otin siis asiasta selvää kunnolla viime vuonna, kun mietin kans tätä asiaa....

Emmily_

Mitenköhän http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=23412&product... tämä ja http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=23412&product... tämä toimii..? Kumpikaan ei myöskään sisällä sitä peroksidia.. Entä mistä noita liuskoja saa muualta kuin eBaysta..? Ja mitä maksaa kun käy hammaslääkärillä valkaisuttamassa hampaat? Entä tehdäänkö niitä miten useissa paikoissa, kaikilla yksityisillä? Julkisilla ainakaan tuskin..

des

Tää ei oo ehkä mikään suositeltavin vaihtoehto, mutta ruokasooda vaalentaa (tai ainakin puhdistaa) hampaita hyvin. Mun hampaille oo mitään järisyttäviä kauheuksia (ainakaan vielä..) tapahtunu, vaikka useamman vuoden olen jo soodalla puhdistanu muutaman kuukauden välein. Tuskin toi ainakaan vetyproksidia jytympi käsittely on, kunhan muistaa käyttää kohtuuden rajoissa.

Emmily_

..mulla vaan on siinä vielä sekin ongelma että mun hammasluu on myös sitä keltasempaa luokkaa.. :?
Olis tietysti kiva jos näistä hampaista sais edes jonkun verran vaaleammat. Onhan nää nytkin ihan normaalin näköset, mutta kuitenkin.. :D

overkillah

joo, nuo vitkuttimet on yhtä tyhjän kanssa, älä laita rahaa sellaisiin.
Suosittelen, että käyt yksityisellä hammaslääkärillä puhdistuksessa, mikä sisältää soodapastan. se pasta tosiaan puhdistaa.
noita crest liuskoja saa joskus aina huutonetistäkin, mutta enimmäkseen ebaysta.
voit kysellä lääkäriltä vaalennuksesta, mutta lähtöhinta taitaa olla muottien kanssa 200-300 euroa. ja ei siis toimi kunnolla kellertävään hammasluuhun.

ilakka
tata
Emmily_
Mua kans kiinnostaa..:
1. Toimiiko tuo apteekin Yotuel-hammastahna

Mua kiinnostaa tää kans ja sit se, miten paljon toi maksaa?

Tuubi maksaa joku seitsemisen euroa muistaakseni.

Tehosta en tosiaan osaa sanoa, kun olen itse alottanut käyttämään hammaslääkärillä tehdyn valkaisun jälkeen. Mutta vaikka tuosta valkaisusta alkaa olemaan viisi vuotta aikaa, niin kyllä hampaani mielestäni ovat edelleen valkoiset. Tosin nykyään käytän Yotuelia lähinnä sen vaahtoutumattomuuden ja aftoja ehkäisevän ominaisuuden vuoksi.

Lienenkö sitten sinisilmäinen, mutta uskon, että apteekin tuote varsinkin lääkärin suosittelemana oikeasti myös toimii niinkuin luvataan.

Emmily_

Äh, jotenkin huolestuttaa että saankohan mä nyt sitten ikinä aikaseks mentyä mihinkän hammaslääkärille kyselemään, että saiskohan mulle semmosta valkasua tehtyä.. Eniten mua siinä kyllä huolestuttaa se että hampaista tulis ihan haperot ja samantien täynnä reikiä.. :shock: Ja sit tietysti et jos uhraa siihen kauheesti rahaa ja hammas ei vaalene kunnolla kuitenkaan..
Niin mitä ne liuskat siis on..?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat