Mies kysyy: Hiuslakan järkevästä ja normaalista käytöstä - Muoti ja kauneus

zera

Kaksi minuuttia lakan suihkuttelua???! Mä suihkautan vähän lakkaa päähän kyllä kans joka päivä, mutta aikaa siihen menee noin viisi sekuntia.

Sivut

Kommentit (19)

namak

Hui kuulostaa ihan kamalalta tuo lakan ylenpaattinen suihkuttelu :shock:
Sehän alkaa jo epämiellyttävältä tuntumaankin, ku on tuollainen kasa lakkaa hiuksissa.

Ite käytän vaan jos oon lähössä kaupungille tai viikonloppusin kun meen pailaamaan :wink: Ja silloinkin kohtuudella. Mulla on kyllä kahta lakkaa. Tyveen tarkoitettua jota laitan pikkusen ja sitte ku sen oon tehny ni nopee suihkaus normi lakkaa päälle.

JJEMMY

Vastaan nyt vaan tuohon että kuinka paljon muut käyttää hiuslakkaa, eli miua suihkautan näin arkena noin kolmen sekunnin ajan. Juhla tms. kampauksiin menee tietysti vähän enemmän mutta silloinkin korkeintaan 2-3 tommosta kolmen sekunnin suihkausta. Tukehtuisin muuten ja ihan hyvin tukka pysyy :)

jef

Hei,

En tiedä tuliko tämä nyt aivan oikeaan palstaan... kuitenkin...

Tyttöystäväni käyttää hiuslakkaa niin että ei paljon tarvitse huolehtia RAID:in käyttämisestä kesäaikaan. Tästä on mielestäni tullut suuri ongelma, sillä kämppä haisee kerran päivässä niin pahasti, että minun on pakko avata kaikki luukut, jotta saan happea. Talvisaikaan hengitän kuitenkin puolisuosiolla kaiken tuon p***** keuhkoihini. Nykyisin sentään naiseni suostuu menemään vessaan laittamaan kemikaalit hiuksiinsa, mutta aikaisemmin saatoin herätä siihen, että kurkkuni limakalvot olivat lähes muurautuneet tuosta aineesta. Luulisi aineen olevan epäterveellistä keuhkoille, ainakin omat kurkkukokemukset puhuvat sen puolesta.

Jos sekuntikellolla ottaisin aikaa joka kerta kun ruiskutus alkaa ja loppuu, väittäisin että aika olisi yhteensä minuutista kahteen minuuttiin/päivä!!! Järkyttävä määrä ihmiselle varmasti haitallisia kemikaaleja 40:nen neliön huoneistossa. Tyttöystäväni vanhemmat tapasivat valittaa, että heidän lankapuhelimen näppäimet tuppasivat jumittua koska kyseinen nainen suihkutteli hiuslakat päähänsä samassa tilassa. Kun hiuslakan käytöstä menee huomauttamaan naiselleni, saa yleensä kuulla että kaikki sitä niin paljon käyttää. -right.

Onko jollakulla tietoa tutkimuksista tämän aineen terveysvaikutuksista, jotta saan vihdoin naiseni kalloon ettei sitä tule ruiskutella niin että naapurissa haisee.

Lisäksi kysymys teille muille... kuinka paljon te käytätte tuota ainetta?

Susannna

Mä suosittelen että ehdotat naisellesi että ostaa nyt ainakin ensiksi hajustamatonta lakkaa. Ainakin itselläni se toimii aivan yhtä hyvin kuin normaali hajustettu (vanhojentanssipäivä ja yhdet häät menivät täysin hajustamattoman lakan turvin, ja hyvin menivätkin. Vanhojentanssikampaus pysyi täydellisesti aamuyhdeksästä iltamyöhään asti. Toki lisäilin lakkaa välillä varmuuden vuoksi, mutten tiedä olisiko se ollut tarpeen.)

Se auttaa jo paljon kun se lakoille normaali imelä haju on poissa. Voit myös vinkata hänelle, että hajustamaton lakka antaa hajuveden tuoksua paremmin, jos hän sellaista käyttää. :wink:

Ainakin Erisan myy hyvää hajustamatonta lakkaa, itse käytän sitä.

Pennsylvania

Hajuttomissa myrkyissä on aina se ongelma, että niistä saattaa herkästi kuvitella, että ne ovat myös myrkyttömiä. Sitten saattaa herkästi suihkutella vielä vapautuneemmin, ja tilanne onkin lopulta vain pahempi.

En tiedä, kuinka paha myrkky hiuslakka on, mutta yleisesti ottaen tuskin mikään, mikä vaikeuttaa hengittämistä, tai on nimeltään lakka, on kovin terveellistä hengittää.

Luulen, että silloin, kun käytin hiuslakkaa, suihkutin sitä n. 10-15 sekuntia. En varmasti kahta minuuttia! Luultavasti terveellisempää olisi hankkia joku vaikkapa geeli- tai vaahtomuotoinen hiustuote, ja käyttää lakkaa sitten pienempi määrä päälle.

Tai sitten vetoat hengitysvaikeuksiin, ja passitat emännän parvekkeelle suihkuttelemaan. Talvellakin.

SunLion

hmm..no selkeästi sinä olet aineille joko yliherkkä, tai sitten hän tosiaan käyttää sitä aivan liikaa! Mutta hänen tulisi huomioida kyllä sinut ja menneä esim parvekkeelle ruiskuttamaan.

Lainaus:
Monille sana "aerosoli" tuo mieleen hiuslakat ja deodorantit. Aerosolit ovat kuitenkin paljon laajempi käsite. Ne ovat nestemäisiä tai kiinteitä hiukkasia, jotka ovat hienojakoisessa muodossa jakaantuneet tasaisesti kaasuun, yleensä ilmaan. Hiukkasten koko vaihtelee karkeasti yhdestä nanometristä sataan mikrometriin ja hengittämässämme ilmassa niitä on satoja tuhansia jokaista kuutiosenttimetriä kohti. Joitakin aerosoleja muodostuu luonnollisesti; niitä tuottavat tulivuoret, pölymyrskyt, metsä- ja ruohikkopalot, elävä kasvillisuus ja meriveden pärskeet. Myös ihmisen toiminta, kuten fossiilipolttoaineiden polttaminen, aiheuttaa aerosolien muodostumista.

Aerosolihiukkasten terveysvaikutukset huolestuttavat. "Hiukkaset voivat aiheuttaa hengityselin- sekä sydän- ja verisuonisairauksia, koska ne päätyvät vereen hengityksen kautta", professori Kulmala selvittää. Niitä pidetään kuitenkin myös hyödyllisinä, sillä niillä on ilmastoa viilentävä vaikutus. Aerosolit voivat lisätä pilvisyyttä toimimalla tiivistymisytiminä, joihin pilvipisaroita voi muodostua. Tämän "epäsuoran aerosolivaikutuksen" johdosta muodostuu pilviä, joiden pinta-ala ja heijastavuus ovat suuremmat ja täten myös niiden viilentävä vaikutus.

lähde: http://cordis.europa.eu/finland/showcases12_fi.html

cryo

No siis Ilta-Sanomathan uutisoi joskus vuosi-muutama sitten tutkimuksesta jossa selvitettiin sitä miten eri ammatit, siis kaikki muut kuten perintö, elämäntapa ym. tekijät oli tuloksista seulottu pois, lyhentävät ihmisen elinikää. Todellinen yllätys oli minullekin se että parturi-kampaajan ammatti oli kaikista eniten elinikää lyhentävä. Syynä oli se että vaikka homma onkin sisätyötä niin noiden hiustenhoitotuotteista vapautuvien höyryjen hengittely oli se mikä eliniän lyhennyksen aiheutti. Top-10:iä en tarkalleen muista mutta ainakin levyseppähitsaaja (metallihöyryjen hengittely, raskaat työolot) ja rakennusmies (rakennuspöly, asbesti erityisesti, raskaat työolot) kuuluivat joukkoon. Monet vaarallisiksi kuvitellut ammatit, kuten vaikkapa sähkövoimapuolen asentaja jolle alalle itsekin ajauduin, panostaja ym. eivät kuuluneet kärkipäähän. Syynä on se että vaikka ammatissa vaaroja onkin lukematon määrä niin esimerkiksi sähköiskun vaara on määräyksillä ja työmenetelmillä poistettu lähes täysin ja yleensä sähköasentajan loukkaannuttaa tai tappaa joko oma tai toisten huolimattomuus.

olematon

mulla riippuu kampauksesta tuo lakan suihkutteluajan pituus :D mutta käytän yleensä alle jotain muotovaahtoa tms, eli lakkaahan pitäisi vain käyttää kampauksen kiinnittämiseen... mun mielestä :roll: En haluaisi nähdä sun tyttösen hiuskuontaloa ton lakkamäärän jälkeen, johan siinä katkee hiukset jos vahingossa taittaa :lol:

Msuh

Itse käytin aikaisemmin lakkaa melko paljonkin, mutta sitten se vain jotenkin jäi. Se on vähän tottumiskysymys, niin varmasti tyttöystävälläsikin. Nykyisin tykkään enemmän lakattomasta tukasta, se on jotenkin paljon huolettomampi... (Kampaukset tietysti eri asia) Nykyään minulla tökkää heti alkuunsa sellaiset voimakkaasti hajustetut lakat, en pystyisi itse enää käyttämään. Silloin kun käytän, käytän Herbinan [u]hajustamatonta[/u] lakkaa. Jotain hajusteetonta vaihtoehtoa voisit tyttöystävällesikin suositella ja samalla ehdottaa, että hän totuttelisi pärjäämään vähemmällä lakkamäärällä. Ota vakavasti puheeksi, että sinun on vaikea olla ja hengittää, kun koko kämppä on lakan höyryjen peitossa. Toivottavasti saatte jonkinlaista pelisääntöjä tuohon hommaan :)

bootylicious

]

sano tyttöystävällesi että ostaa nestemäistä lakkaa. Se ei pöllyä samalla tavalla kuin aerosolilakka. Mm. tigiltä saa tuota nestemäistä lakkaa jota itse tykkään myös käytellä..

Nemith

Mua yllätti, että lakkaa voi suihkutella niin kauan. :lol: Mä suihkautan lakkaa ehkä sekunnin tai joskus jopa kaksi. Sen jälkeen juoksen pyyhkeen luokse ja hengittelen sen läpi. Muuten maistan lakan makua nielussani, enkä todellakaan pidä siitä.

Mulla on nestemäistä ja hajutonta lakkaa, jota käytän markettilakan sijasta aina kun muistan, etten kestä sitä toista (tuotteessa pitäisi lukea "tuoksuton", koska haju siinä on aina). Tää mun nestemäinen lentää sellaisesta suihkupullotyylisestä ratkaisusta pieninä pisaroina. Kuitenkin melko raskaina sellaisina, ei leiju ilmassa kovin kauaa.

Mistake

2 minuuttia :shock: no johan on, itse laitan lakkaa ehkä kerran kuussa noin 3 sekuntia :D Hmm.. ei taida näyttää kovin hyvältä jos lakkaa laittaa liikaa :roll:

Jesssi-

Kyllä tuollanen lakan suihkuttelu mitä tyttöystäväsi tekee niin kuullostaa aika paljolta.Suurin osa hiuslakoista kun vielä tuoksuu näin naisenkin mielestä aika kamalalle,joten voin kuvitella millasta se haju on miehen mielestä.Hajustamaton lakka on siis varmaan paras vaihtoehto jos hän nyt sitä lakkaa välttämättä haluaa tolkuttomasti käyttää.

Mie käytän lakkaa aika vaihtelevasti.Jos haluan että kampaus kestää ni sitten suihkuttelen sitä vähän runsaammalla kädellä mutta yleensä riittää vähempi.

Tuota en kyllä ole tiennytkään että sen lakan haistelu voisi olla vaarallista :shock: No enpä mie sitä ole sen ihmeemmin imppailutkaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat