Vinkkejä kauneuteen liittyen! - Muoti ja kauneus

BabyPhat

:evil:

Sivut

Kommentit (24)

Rasberry

Cool! Itse olen jostakin lukenut joitakin vinkkejä kauneudenhoitoon liittyen:

- Suihkun, ja etenkin saunan jälkeen kannattaa vääntää viimeiseksi suihku kylmän haalealle vedelle, ja kastella sitä hiukset niin että ne jäävät kylmäksi. Vähentää hiusten katkeilua, varsinkin jos niitä muotoilee heti suihkun jälkeen.

- [u]Aamuisin[/u] kannattaa juoda kuumaa vettä puolen sitruunan puristetulla mehulla: pistää aineenvaihdunnan liikkeelle, tekee kropalle hyvää!

- En tiedä pitääkö paikkaansa, en ole koskaan itse kokeillut, mutta olen kuullut että illalla nukkumaan mennessä jos lisää ripsiin vaselinia, saa aamulla raikkaat silmät. Myös ripset kuulemma pitäisivät tästä käsittelystä.

me, myself and I
BabyPhat

Käytä myös vitamiinivalmisteita tukemaan terveellistä ruokavaliotasi, näin saat täyden hyödyn.

Kuivaihoisten tulisi päivittäin ottaa n.20min kestäviä lämpimiä suihkuja, jonka jälkeen runsas kosteutus jollakin voiteella.

Poistamalla karvan juurinen se kasvaa hennompana ja vaaleampana takaisin.

Purukumi on parasta, pureskele vaikka kokoajan, mutta ainakin ruokailun jälkeen!

Terveellisesti ja normaalisti syövän ihmisen ei periaattessa tarvitsisi syödä ylimääräisiä vitamiineja, joita niitäkin voi ottaa yliannostuksen jolloin siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Kuivaihoisten ei nimenomaan kannattaisi läträtä liikaa vedessä eikä varsinkaan kuumassa. Ne kuivattavat ihoa. Voihan sitä rasvata ihon päivittäin vaikkei kävisikään suihkussa.

Purukumiakaan ei saisi jauhaa jatkuvasti ymmärtämäni mukaan, liittyykö sitten leukoihin tms.

Mihin liittyy se, että epiloinnin jälkeen ihokarvat vaalenisivat?

Tuossa nyt muutamia kohtia jotka pistivät tekstissä silmään :wink: Mutta oikein hyvä teksti sulla kumminkin :)

Emmily_
BabyPhat
Kiihdyttää syljentuotantoa

Onko tuo hyvä asia? Itse olen käsittänyt että ei niinkään, ainakin siis jos on normaalia suurempi syljen eritys..

me, myself and I
BabyPhat
Niimpä, mutta vitamiinivalmisteet yleensä ovatkin tarkoitettu TÄYDENTÄMÄÄN terveellistä ruokavaliota. Ja Tosiaan kun kaikkea elimistön tarvitsemaa ei voi saada päivittäin pelkästään ruuasta, joten itse katson parhaaksi syödä myös vitamiinivalmisteita ja ravintolisiä. :)

Tuon, että kuivaihoisten kannattaisi läträtä n. 20min lämpimässä suihkussa päivittäin, luin jostain (tyyliin kauneus&terveys) lehdestä. En kyllä muista mihin perustuu :roll:
Jossakin väitetään lämpimän veden kuivattavan entisestään, jossakin sen sanotaan auttavan. Kokeilkaa itse :wink: Mutta pesuaineita ei kannattaisi kamalasti tuhlailla, sillä saippuan emäksisyys vaurioittaa ihon omaa luonnollista hapanta suojaa!

Karvaväite on oman kokemukseni tulosta! Nimittäin itselläni asia on näin. Tein kerran kokeen, jossa sheivasin toisen jalan ja toisesta epiloin. Tulos: sänki oli sheivatussa jalassa päivän päästä. viikon päästä toisesta jalasta erotti pikku haivenia. Annoin karvojen kasvaa n. kuukauden ja vertasin. Kyllä vain epiloitu jalka oli vähemmän karvainen ja karva oli paaaljon hennompaa kuin sheivatussa. :P ja niinhän ne ammattilaisetkin väittävät, että juurineen kun karvaa säännöllisesti poistaa, ei se jaksa kasvattaa enää yhtä paksua ja tummaa karvaa. (toki esim. hormonitoiminta vaikuttaa paljonkin karvan kasvunlaatuun yms...) KOKEILKAA ITSE, jälleeen kerran. :wink:

Purukumia pureskelemalla leukaluut vahvistuvat. Ksylitoli ehkäisee reikiintymistä ja lapsilla purkan säännöllisen jauhamisen on todettu vähentävän korvatulehduksien määrää.
Kiihdyttää syljentuotantoa ja puhdistaaa hampaiden pintaa.

Ja tosiaan, nää ei todellakaan oo mitään ohjeita, vaan VINKKEJÄ, joita voi itse joskus kokeilla! 8)

Mä oon silti ymmärtänyt ettei vitamiineja tai ravintolisiä tarvitsisi syödä, jos on terveelliset elämäntavat.. Ettei söisi sitten liikaa, sekin voi esim lihottaa. Toki yhtä tai kahta vitamiinia kai ei aivan sitä ihanteellista määrää tule luonnostaan, mutta ei niitä ylimääräisiä enempää pitäisi sitten syödäkään.. Kiisteltyjä juttuja nämäkin.

Oon monesta paikasta lukenut, että kuuma vesi kuivattaisi ja näin sanoi ihotautilääkärini myös. Pesuaineita ei tosiaan myöskään kannata läträtä, ja mielellään ostaa vaikka apteekista pesuaineen joka on lähellä ihon omaa ph-arvoa.

Ja juu siis kyllä mä sen ymmärränkin, että karvat ohenevat, mutta että värikin vaihtuu :o

En tarkottanutkaan, ettei purkkaa saisi syödä, vaan pitääkin aterioiden jälkeen, mutta on sanottu ettei jatkuvasti saisi.

Kauneusasiat ovat melkein mielipidekysymyksiä, kun kauneus- ja terveysvinkkejä on niin paljon saatavilla nykyään ja ne voivat kertoa eri tietoja. Ja jatkuvasti tulee uusia tutkimuksia. :)

Rasberry
Emmily_
BabyPhat

Onko tuo hyvä asia? Itse olen käsittänyt että ei niinkään, ainakin siis jos on normaalia suurempi syljen eritys..

Hampaiden kiille pysyy sitä paremmassa kunnossa, mitä suurempi syljen eritys on! Elikä hyvä asia vain :)

-Maya-
Rasberry
- Suihkun, ja etenkin saunan jälkeen kannattaa vääntää viimeiseksi suihku kylmän haalealle vedelle, ja kastella sitä hiukset niin että ne jäävät kylmäksi. Vähentää hiusten katkeilua, varsinkin jos niitä muotoilee heti suihkun jälkeen.
kylmä vesi ilmeisesti sulkee hiuksen pinnasta suomut ja tekee siitä sitten sileämmän, lämmä vesi aukasee ne.. :)

Rasberry
-Maya-
Rasberry
kylmä vesi ilmeisesti sulkee hiuksen pinnasta suomut ja tekee siitä sitten sileämmän, lämmä vesi aukasee ne.. :)

Jeps, näin tekee :) Samoin kuin shampoo ns. "avaa" hiuksen ja hoitoaine sulkee sen. siksi kannattaisi aina käyttää hoitoainetta jos pesee hiukset!

Telle
BabyPhat

Tuon, että kuivaihoisten kannattaisi läträtä n. 20min lämpimässä suihkussa päivittäin, luin jostain (tyyliin kauneus&terveys) lehdestä. En kyllä muista mihin perustuu :roll:
Jossakin väitetään lämpimän veden kuivattavan entisestään, jossakin sen sanotaan auttavan. Kokeilkaa itse :wink:

Muistelisin, että ainakin atoopikkojen ihonhoito-ohjeissa kehotetaan nykyään harrastamaan päivittäin lämpimiä suihkuja + huolellinen rasvaus kostealle iholle... Eli kyllä tuossa jotain perää on :)

Daily Mailin nettisivuilla oli pari päivää sitten ihonhoitoa käsittelevä juttu, jossa neuvottiin lisäämään illalla kasvojenpuhdistusaineeseen pari tippaa kuorivaa voidetta ja hankkimaan ilmankostutin tai jättämään yöksi märkä pyyhe yms. patterin päälle kostuttamaan ilmaa (iho uudistuu yön aikana ja ilmeisesti kosteus parantaa ihon hyvinvointia). Niksejä ei ollut perusteltu kovinkaan hyvin, eli täytyy ilmeisesti vain itse kokeilla ja katsoa mitä tapahtuu :wink:

[MUOKS] Löytyihän se artikkeli vielä, http://www.dailymail.co.uk/pages/live/femail/article.html?in_article_id=... täältä - vaikuttavat ehkä hieman kypsemmille henkilöille suunnatuilta nämä vinkit...

Emmily_
Rasberry
Emmily_
BabyPhat

Hampaiden kiille pysyy sitä paremmassa kunnossa, mitä suurempi syljen eritys on! Elikä hyvä asia vain :)

Mun poikaystävälle sano sen hammaslääkäri että sillä on sen takia niin usein reikiä..! :shock:

Rasberry

^Niin, jos ei pese tarpeeksi usein tai hyvin hampaita, syljessähän ne pöpöt killuvat. Jos pitää suun hygieniasta muuten hyvää huolta, tekee syljeneritys hampaille vain hyvää.

Emmily_
Rasberry
^Niin, jos ei pese tarpeeksi usein tai hyvin hampaita, syljessähän ne pöpöt killuvat. Jos pitää suun hygieniasta muuten hyvää huolta, tekee syljeneritys hampaille vain hyvää.

Mitähän se lääkäri on oikein höpissy.. Tuo mies kyllä pesee, lankailee, syö purkkaa säännöllisesti, eli hyvin pitää kyllä huolta hampaistaan.. Weird..

evaahh

on kaiken maailman kiinteyttäviä ja päivettäviä sekä selluliittiä poistavia jene jene jene... niin mitkä oottet havainnu hyväksi?
ja mitä kannattaa ostaa kun haluaa kauniin bikini-vartalon kesäksi?

mulla rumat sääret :oops: muunmuassa :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat