Kielikorusta - Muoti ja kauneus

ansku´´

Otin eilen kielikorun :D nyt kumminkin. ei oo enää ees ku vähän kipee ja turvonnu. Voin jopa syyä ja puheesta ei kuule mitään outoo. Oon kai aina onnekas. Eikä sen laittaminenkaan sattunu yhtään! :o

Sivut

Kommentit (16)

ansku´´

Mulla tää on ollu nyt 3 viikkoo ja aika kivasti parantunu. Sain luokassa aikaan villityksen ku kolme muutakin ottanu nyt mun jälkeen :D mut on tää kyl kiva <3 kuhan muistais olla leikkimättä sillä kauheesti, ei nimittäin näytä mitenkään fiksulta :lol:

Phoenix

... ja nyt se on sitten laitettu! Selvisin hengissä. Kyllä se jonkun verran kirpaisi, taisi päästä pieni auuh ilmoille, mutta anyway.... Aika hassun tuntuinen kyllä on... :roll:

Piperr

Vitsi vie.. mä olen jo varmaan pari vuotta miettinyt, että ottaisin tuon kielikorun. En vaan ole uskaltanut, vaikka pari muuta lävistystä onkin tässä elämän aikana ehtinyt olla..

Mulla on vaan kai suhteellisen pieni suu, niin mä mietin et voiko tuolla suun/kielen koolla olla merkitystä siihen, kuinka sen korun kanssa tottuu puhumaan sössöttämättä..? :'o Kuin eri kokoisia esim. palloja on koruun saatavilla jne? En jaksa mennä kyselee vielä mistään liikkeistä.. sit kun liikkeeseen uskallan astua, ni se on menoa sitte. En kysele mitään, kunhan menen kieli ulkona sinne et "laittakaa nyt äkkiä se!" :lol:

ansku´´

Aiheita varmaan tästä asiasta jollain osastolla on mutta ihan haluaisin tietää että te joilla on kielikoru, niin kuinka kauan kesti "puheen opettelu uudestaan"? Itse ajattelin ottaa pääsiäisen aikaan kielikorun niin olisi sen lyhyen loman verran aikaa totutella siihen, mutta loman jälkeen onkin sitten tiedossa muutama työhaastattelu. En viitsisi sössöttää kieli turvonneena miksi juuri minä sopisin heille töihin. :D ja isommaksi ongelman ehkä tekee se, että olen sosiaali- ja terveysalalla, jossa lävistykset ovat periaatteessa kiellettyjä :? Olen kuitenkin haaveillut kielikorusta jo pitkään ja nyt vihdoinkin kun rohkeutta riittää niin haluan ottaa sen! Kun eihän sitä sitten parantumisen jälkeen edes huomaa ne joiden sitä ei pidä huomata. Monella tutullani on kielikoru ja ovat töissä jopa sairaaloissa. Mutta niin, kauan turvotus ja sössöpuhe kesti teillä?
ja kertokaa toki jos kuulostan teidän mielestä hieman hullulta ja että minun ei kannattaisi ottaa korua :roll: :)

inini

Puhuminen on vaikeaa ainoastaan sen ajan kun kieli on todella paljon turvonnut. Eli ei tarvitse "opetella" uudestaan. Mulla kielen turvotus alkoi laskea jtn viikon päästä. Kannattaa juoda ja syödä paljon kaikkea kylmää. Helpottaa turvotusta ja kipua

-Nadia-

Mulla kieli oli viikon turvonnu. Aamusin se oli parempi, mut sitku alko puhumaan niin puhe meni sössöttämiseksi. Ja joillain turvotus on pahimmillaan juuri aamulla. Ainakaan mä en pystyny syömään oikeen mitään koko sinä viikkona ku se oli turvonnu.
Nyt kun miettii niin en toista kertaa menis ottamaan kielilävistystä. Se viikon kestävä tuska oli aivan hirveetä. Mutta on kavereita jotka sanoi ettei se ollut kipeä, yksilöllistä siis. :)
Niin en tiedä mimmoiset kriteerit terveysalalla on. Mutta jos kavereillasi on myös kielikoru ja samalla alalla niin tuskin se on ongelmana. Tiesithän ettei kielikorua voi ottaa pahemmin pois ilman että se menee umpeen. käsittääkseni jo parissa tunnissa umpeutuu.

Nyytikki

Kyllä siitä on iloa poikaystävän kannalta, varsinkin kun ostin kielikorun palloon laitettavan "penis tickler" -nimisen pään ;) muuten se ei varmaan kauheasti tunnu.

JigglyPuff

Mää oon suunnitellu että ens kesän jälkee vois käyä, rahaa ei oo aikasemmin tuoho ko muita menoja on suunniteltu :D Ostin kyllä joululahjaksi jo valmiiksi kauniin korun

WishOfNight

Ei kannata pelätä sitä, sillä kipu tuntuu vain vähän aikaa, jos ollenkaan. Itse olin tälläinen tapaus, että ihmettelin siinä vaiheessa kun lävistäjä sano, et se on valmis. Mulla oli kolmisen päivää turvoksissa ja suurinpiirtein 24/7 jääpala tai jotain muuta kylmää suussa.

Nii, ja jos polttaa tupakkia ja on vasta ottanu kieleen lävärin, niin ei todellakaan kannata ainakaan kolmeen neljään tuntiin polttaa. Kieli meni mulla ihan turraksi ja meinasi jo hätä tulla.. :shock:

femma

Minä olen myös alkanu himoitsemaa kielilävistystä. :) En vaan saa aikaseks/uskalla ottaa sitä. (olen myös sosiaali- ja terveysalalla ja lävistyksiä löytyy huulesta ja nenästä + korvissa venytykset)

jaunty

mitenkähän suuri tulehdusriski kielikorussa on? Eli kuinka helposti siihen tulee joku pöpö mikä halvaannuttaa koko naaman? :shock: :D

Aloin harkita kielikorun ottamista, mutta sairaanhoitajaksi opiskeleva poikaystäväni alkoi heti kauhistella: "siinä on ihan sairas infektioriski, älä hullu vaan ota sellasta! jne"
Mietityttää vaan, että kuinkahan yleistä se on, että kielilävistys jotenkin tulehtuu tms.. Tiedättekö jotain tapauksia? :-s

bongo

Mun järkeilyn mukaan aika pieni tulehdusriski, pienempi kuin monissa muissa lävistyksissä, suun alueen haavat paranee yleensä nopeasti. Vrt. lävistysreiän umpeutuminen korun pois ottamisen jälkeen (mulla umpeutui viidessä tunnissa).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat