Ihme helyjä, kulkusia yms. käsilaukussa kilkattamassa - Muoti ja kauneus

mandii

Nykyisin missä tahansa, jossa ihmisiä liikkuu, kuulee kun joku kävelee kamalan kilkatikalkati-orkesterin säestyksellä. Ihmeellinen trendi on ripustaa kulkusia yms. helyjä käsilaukkuun, että liikkumisesta ja laukun räpläämisestä kuuluisi mahdollisimman kova kilinä - mm. kirjastossa jossa yrität keskittyä tenttikirjaan.

Mikä tämä ilmiö on? Miksi liikkuessa pitää kilistellä niitä rasittavia kulkusia?

Sivut

Kommentit (24)

prisukka

On kyllä mullakin auton avaimissa pieni helistin. Sisko oli sen niihin hankkinut, kun auto siirtyi häneltä minulle, enkä sitten oo viitsinyt vaihtaa. Sitäpaitsi se on ihan kätevää, koska minulla laukku on aina ihan täynnä kaikenlaista roinaa, niin löytyypähän edes avaimet helposti. :wink:

Twilight

Mua ainaki alkais ahdistamaan jos ite olisin kovin kilisevä ja helisevä,
mutta kukin tavallaan. Tietysti silloin pitäis jo vähän rajoittaa jos alkaa
kilinöillään häiritä kaikkia kanssaihmisiä kilometrin säteellä :lol:

christiina

mulla on esimerkiksi laukku täynä erillaisia hopeisia koruja ja timantteja :D paljon koruja ja rannerenkaita jotka kilkattaa kyllä toiselle puolelle kaupunkia. :) itse rakastan koruja ja "irto-osia" :D

Snaelaug

Mun käsilaukussa on roikkumassa ihan vaan lahjaksi saatu "laukkukoru" mut ei se mitenkään kilise tai kolise äärettömästi.. :)
Mut se on nätti. Ja mä tykkään kaikesta nätistä 8)

SinRuid

Kaikki aina sanoo että minut kuulee kaukaa.. Vyöllä roikkuu avainnippu joka pitää mekkalaa, itse sitä ei kyllä huomaa. :roll: Vyöllä ne vaan sattuu olemaan kätevästi ulottuvilla, mitään kosmeettista virkaa niillä ei ole.
Ja jos tämmönen melusaaste jotain niin kovasti järkyttää niin TOTTAKAI siirrän avainnippuni laukun pohjalle ja vaikka jokaisen eri taskuun. #-o

Snaelaug
heica
ystäväni kiinnittää jopa pehmoleluja kännykäänsä roikkumaan :shock:

no huhhuh.. :roll:
onneksi mun kännykkään ei voi kiinnittää mitään.

Pampsu

Meillä oli viime kesänä kesäapulainen toimistolla juoksevissa tehtävissä. Ja tällä blondilla kuului melko useinkin sellainen "klonks-klonks"-saundi hänen ohi vipeltäessä. Ja se oli geishapalloista lähtevä (tiedän kokemuksesta) kuulien klonksatus :oops: 8)
Sitten kerran veskissä mainitsin tälle lähettitytölle markkinoilla olevista "silentmallisista" kuulista. Pian tämä vaimea salaperäinen ääni vaan ykskaks loppuikin :?: :wink:

kis22
quafka
Miksi se on kivaa?

Koska ne on söpöjä ja niistä tulee hyvälle mielelle. Ja mulla on hyvä että kännyssä on jotain kilisevää ni ainakin löytyy käsilaukusta.

Msuh

Laukussani oli pari helyä valmiina jo ostettaessa, mutta ne ovat kuitenkin melko säädyllisiä - eivät turhia kilise. Pidän niistä, ei tullut mieleenkään ottaa niitä pois. Laittavathan ihmiset housuihinsakin roikkumaan kaiken maailman kettinkiä ja killutinta, joten minusta ei ole lainkaan kummallista käyttää sellaisia laukussa. Ne ovat vain eräänlaisia koruja, kuten kaulakorut ja lävistyksetkin, eikä niiden pitäisi ketään häiritä. Ei taida olla kovin vakaata kiinnostusta niihin tenttikirjoihin, jos laukkukorujen helinä herpaannuttaa keskittymisen niin herkästi?

Kännykkääni en sen sijaan pistäisi mitään roikkumaan. Joskus yläasteella taisi minullakin sellainen olla, mutta se sai pian lentää. :roll:

marika_

Mulla on avaimet täynnä ties mitä helyä ja helpettä (mm. pieni mieheltä saatu pehmolelu :lol: ), mut en mä kyllä laukkuuni (tai no joo, yhen vaellusrepun olkaimessa roikkuu mukana tullut pieni orava) tai kännykkään oo koskaan mitään ripustellu... Joku kiva yksinkertanen härpäke laukussa vois kyllä mennä, mut kyllä muakin jotenkin ärsytti kirjastossa kun vieressä joskus istu semmonen 50v muori joka kilisi kun joulukello joka kerta kun vähän liikahti :twisted:

Eli siinähän jokanen roikottakoon kännykässään/laukussaan ihan mitä vaan, mut jos nyt just kirjastossa vähän miettis ettei kaikkein.. öhm... kilisevimmillään tulis. (Ja ei, mua ei kirjastossa häiritse joku taustamelu tai edes se jos joku hiljaa puhuu toiselle, mutta toi oikeesti herpaannuttaa keskittymisen)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat