värjäys rasvaisiin hiuksiin - Muoti ja kauneus

Luutuhkimo

en tiedä onko jo tällaisesta puhuttu.. kuitenkin olen kuullut sanottavan, että hiukset olisi syytä olla rasvaiset kun on menossa värjäykseen. itellä on huomenna kampaajalla aika. (raitoja, värjäys ja leikkaus.) mietinkin että jätänkö hiukset pesemättä tänään. kun tämän "jätä rasvaiseksi"-neuvon mukaan, väri tarttuisi paremmin hiuksiin kun ovat rasvaiset ja rasva suojaisi hiusta. onko joku puhunut aivan puutaheinää vai onko jutussa perää.

onkohan ihan ällöä jättää hiukset rasvaiseksi, että mitäköhän tämä kampaaja miettii kun käsittelee hiuksiani. mutta toisaalta samallahan ne pestään, että samapa tuo nyt on onko ne rasvaiset vai ei. enemmänhän ne hiukset kuluu jos tänään pesen ja huomenna värjätään.. (vähän tällaista turhaa miettimistä, mutta on nähtävästi liikaa aikaa :lol: )

Kommentit (10)

Jensu

Päteekö tuo sama kotivärjäykseen? Olen kuullut sellaistakin huhua että rasva tavallaan hylkisi väriä, ja se ei tarttuisi niin hyvin. Mutta samahan koskee kai hoitoaineella käsiteltyjä hiuksia.. :?:

celia

Väripakkauksissahan aina (?) lukee että "ei vastapestyihin hiuksiin" tms. Itse ainaki värjään aina sillai että hiukset on vähän rasvaiset.

Drama Queen

Kannattaa lukea värin mukana tuleva käyttöohje. Joissakin lukee, että laitetaan pesemättömiin hiuksiin ja joissakin väreissä neuvotaan pesemään hiukset ensin. Hoitoainetta ei tietääkseni suositella käytettävän ennen värjäystä.

Luutuhkimo

mä en ite värjää hiuksiani, koska on tosi pitkät ja paksut. tulis vain niiiiin rumaa jälkeä, että menen suosiolla kampaajalle. tehköön hän työn. mutta silloin joskus vuonna kiva ja sakset (nyt kun oikein tarkkaan muistelen), kun värjäsin hiuksiani ite, muistan lukeneeni jostain väripakkauksen ohjeesta, että ei vastapestyihin hiuksiin tjsp.. mutta ainakin asia on ite nyt varmistettu kampaajaltani.

Luutuhkimo

no vähän mäkin mietin, että kuitenkin vitsiä koko juttu, mutta kyllä se kampaaja ainakin väitti että väri jäis paremmin ja suojaisi hiusta. väri tarttuu putipuhtaisiinkin hiuksiin, mutta vältänpä näin hiusten ylirasittumista. tosin eipä varmaan toi värjääminen kovin hyvää mitenkään hiuksille ole :roll: .

JJEMMY
Jensu
Niin tietysti ohjeet pitää lukea, mutta ajattelin vaan näitä urbaanilegendoja.. :)

En mie ainakaan ikinä lukenu niitä samoja ohjeita kerta toisensa jälkeen :lol: Ehkä ekalla kerralla kun ikinä värjäsin kotona ni juu, mut en nyt enää sen jälkeen kun tiedän miten homma toimii jne. En kyllä nykyään värjää kotona, en oo moneen vuoteen, jätän homman ammattilaiselle kun paljon parempaa jälkeä saa :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat