Hammaskoruista - Muoti ja kauneus

amnika

Heipsan, olisin halunnut kysellä teiltä, jotka tiedätte hammaskoruista, niin joitain tärkeimpiä asioita niistä.

Olen itse siis hankkimassa hammaskorun, mutta mietityttää edelleen, että pistetäänkö se siis ihan normaalissa hammaslääkärissä? Entä te, joilla itsellä tälläinen on, niin millaisia kokemuksia?Entä miten kauan teillä on se paikallaan pysynyt? Sen olen ymmärtänyt, että jollain liimalla se kiinnitetään, mutta voinko tosiaan mennä ihan normaaliin hammashoitolaan, ja pyytä ajan tähän? Mitä sellainen voisi suunnilleen maksaa? Kuullosta minun mielestäni niin hassulta mennä hampulääkäriin pistämään se koru :P Mutta olisin kiitollinen, jos saisin vähän infoa tästä, ennenkuin itse pistäisin :)

Sivut

Kommentit (31)

pieces

Mie laitatin hammaskorun pari vuotta sitten ja hyvin se on paikallaan edelleen :) Hammaskorun tilasin yhdeltä nettisivulta (maksoi n.10e) ja varasin ajan paikallisesta tk:sta hammaslääkärille. Mulle se korun kiinnitys hammaslääkärissä ei maksanut mitään, koska olin vielä alaikäinen silloin. Yli 18-vuotiailta pulitetaan jotain siitä laittamisestakin, mutta hinnoista mulla ei oo tietoa. Nopea juttuhan tuo on, eli tuskin maksaa kovin paljon (?)

Mulla on tällanen sievä, pieni valkokultainen sydänkoru tossa etuhampaan viereisessä hampaassa. Oon ollut kovin tyytyväinen ja korusta on tullut vähän niinkuin osa mua :) Noita koruja saa tosiaan ostettua verkkokaupoista tai ihan kultasepänliikkeistä. Eli ei muuta kuin aikaa varaamaan oman kunnan hammaslääkäristä ;)

amnika

Nonii! Kiitos tiedoista! Itseolen kans ajatellu sydänmuotoista, ja ehkä timantin siihen keskellä :P Voi pitää katsoa, jos itsekkin ehtisin, ennenkun täytän 18, eli siiten tämän vuoden puolella :> Saitko helposti ajan vai .. ?

cocoa

mie otin hammaskoruni noin kolme ja puoli vuotta sitten, ostin korun tavallisesta kultaliikkeestä ja laitatin hammashygienistillä (en oo ihan varma onko tuo se nimitys,mutta ei tavan hammaslääkäri kuiteskaan :D ) .
koru laitettiin hammasliimalla kiinni. takuu siinä oli kaksi kuukautta, mutta eipä tuo tuosta irti näytä lähtevän, ei sillä että se haittais :)
mie ite oon tykännyt paljon tästä korusta , koska siitä ei ole (ainakaan vielä!) tullut mikään muoti-ilmiö. ainut huono puoli mikä nyt tulee mieleen on se että joskus saattaa häiritä kun ihmiset kattoo siun hampaita kun puhut :D rupeaa vaan miettimään että onkohan nyt hampaissa jotain kakkaa vai mitä ne kattoo :D hihi. mutta ihmiset on sanonut että se näyttää jänskältä kun välkähtää kun puhun :)
myös yksi hyvä puoli on se että hammaskorun pito tavallaan pakottaa pitämään hampaat hyvässä kunnossa, kun ihmiset niihin enemmän kiinnittää huomiota.. ;)

pieces

Amnika, sain ajan noin kuukauden päähän varaamispäivästä. Se, kuinka nopeasti saat ajan, riippuu ihan siitä, kuinka suuressa kunnassa asut. Lahdessa saa aina jonottaa hammaslääkäriin :lol: Toisaalta saisit ajan ennen 18-v. synttäreitä!

Hopeasusi

Amnikan avatar on muuten varsin häiritsevä, kun se vilkkuu noin räikeästi.

Voin kuvitella että lihan jänteet ja salaatinkappaleet tarttuvat hammaskorun reunaan. Jää hampaiden väleihinkin, niin saatika koruun. Sitten kun otat joskus korun pois, hampaassa on ilkeän näköinen läikkä. Eli se on ikuinen ratkaisu, vaikka myöhemmin tulisi katumapäälle. Kannattaa harkita tarkkaan ennen kuin riskeeraa. Ja entä jos siihen viereen tulee reikä, on muuten vaikea paikata, kun paikka-aine roiskuu korun päälle.

Eihän se koru yleinen ole, mutta olen joillakin nähnyt. Kohta se yleistyy ja sitten hyvin useilla jos ei kaikilla on.

Amorous
Hopeasusi
Voin kuvitella että lihan jänteet ja salaatinkappaleet tarttuvat hammaskorun reunaan. Jää hampaiden väleihinkin, niin saatika koruun. Sitten kun otat joskus korun pois, hampaassa on ilkeän näköinen läikkä.

Hammaskoruun ei tartu mitkään ruuan kappaleet, jos on vaan oikein kiinnitetty. Muutenkaan sitä ei pahemmin siellä hampaassa tunne. Ja sitten kun se irtoaa niin eipä hampaaseen mitään ärsyttävää läikkää jää. Kaverilta irtos juuri tuo parin vuoden jälkeen ja ei siinä mitään läikkää näy ellei ole suunnilleen silmä hampaassa kiinni.

amnika

Niinpä, paljon kiinni siitä kuinka hyvin se on kiinnitetty. Uskoisin, että kyllä yleensä hammaslääkärit tekevät tarkkaa työtä :P Ja olen myös kuullut ,että joillaoin oli jäänyt siitä liimasta, jolla koru kiinnitetää, pieni jälki hampaaseen, mutta seuraavassa hammastarkastuksessa lääkäri oli poistanut ylimääräsen liiman, eikä mitää jälkeä ole jäänyt (:

cocoa

joo miula on pysyny tää nyt sen kolme ja puol vuotta noin.. :)

ja luulen että kun tai jos koru joskus irtoaa niin näkyvä läiskä jää hampaaseen jos ei oo jaksanu hoitaa niitä kunnolla, että on vaaleampi korun kohdalta.. mutta tosiaan koru kyllä antaa hyvän syyn pitää hampaista huolta. ja jos liimaa jääpi hampaaseen niin saahan sen varmasti nykyäänkin jo jollain tekniikalla pois..

en vieläkään keksi mitään todellista huonoa puolta tästä korusta.. hmm. ei siihen eväätkään kiinni jää !! riippuu tietysti korun muodosta.

amnika

Ei mullakaa ole nyt tullu tässä, kun olen miettinyt et pisäisinkö sen, ni mitää huonoa puolta siitä mielee. Pelkään vaan etten sit tykkääkään siitä ku se on sit paikoillaan ;s Mut eikö sen saa sit (esim. hampulääkäris) irrotettua? Tuskimpa tulee näin käymää mut kuitenki ;P

closure

Mulla on hammaskoru ollut ny 2.5 vuotta ja hyvin on pysynyt :) Usein kun on kysytty, että kuinka kauan tää on mulla ollut, niin kaikki ihmettelee sitä, että miten se on niin kauan pysynyt paikallaan. Eli riippuu tosi paljo henkilöstä ja tekniikasta jolla se koru laitetaan kiinni.

miru

Mulla on ollu kohta 4,5 tai 5,5 vuotta. Mä aina välillä säikähän että se on lähteny irti, ku en tunne sitä, mutta edelleen se on hampaasa pysyny. Sitte harmittaa kyllä ihan hirveesti ku se lähtee ja laitan kyllä uuden. Mä laitoin yksityisellä hammaslääkärillä, ku meillä ne ei yleisellä alkanu laittaan ja makso 40euroa. Vuoden takuu oli.

amnika

Vaikka tuo 40 onkin suhteellisen pieni rahamäärä, niin ajattelin jos olisin sen saanut ilmaiseksi laitettua. Olen siis vielä alaikäinen ja tavallaan minulla on vielä nuo hammaslääkärillä käynnit ilmaisia.

Pieces
Niin olitko sinä yleisellä vai ihan yksityisellä hammaslääkärillä korun laitattamassa? :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat