Kysely! Shoppailevat nuoret aikuiset - Muoti ja kauneus

Pee

Heippa!

Kiinnostaako shoppailu? Kuluuko aika ja raha ostoksilla? Haluatko voittaa leffaliput?
Teemme opinnäytetyönä tutkimusta nuorten aikuisten ostokäyttäytymisestä. Tarkoituksena on selvittää nuorten naisten ja miesten välisiä shoppailutottumusten ja -kiinnostusten eroja. Vastaa kyselyyn ja saa äänesi kuuluviin!

Vastaajien tulisi olla iältään 19-29-vuotiaita. Vastausaikaa on 16.3.2008 asti.

Nyt sitten kaikki innokkaasti vastailemaan!
Kyselyyn pääset tästä linkistä:

http://elomake.evtek.fi/lomakkeet/362/lomake.html

Paljon kiitoksia :lol:

Kommentit (5)

Tsein

hmm... Keitähän ovat nämä "me", jotka tätä tutkimusta tekevät ja mille laitokselle? Taitaa kuulua ihan tutkimuksen tekemisen perusteisiin ilmoittaa nämä kaksi asiaa osallistumispyynnön mukana.

Pee

Opinnäytetyö tehdään Evtek amk:ssa, liiketalouden linjalla. Kysely ei ole minkään yrityksen toimeksianto.
Suuntautumisvaihtoehtonamme on Markkinointi.

Työn idea lähti oikeastaan siitä, ettei tätä ole aikaisemmin tutkittu.n Ja tietenkin siitä, että olemme molemmat kiinnostuneita tuhlaamaan omat rahamme milloin minnekin. Ilmiönähän ns. himoshoppailu on melko uusi ja ainakin meidän mielestä mielenkiitoinen. Vastaavanlainen gradu löytyi (samoin pari sivuavaa opinnäytettä, toinen tosin senioreista ja toinen enemmänkin oniomaniasta), mutta se oli tehty ainoastaan miesten näkökulmasta. Meitä kiinnostaa lähinnä se, miten esimerkiksi mainonta vaikuttaa ostokäyttäytymiseen ja miten erilaisina naiset ja miehet mainonnan kokevat. Myös se, miten neiset ja miehet kokevat shoppailun, ja millaisia mielipiteitä se yleisesti ottaen herättää. Ostotottumuksissa on eroja omien havaintojen mukaan ainakin juuri siinä, että moni mies menee kauppaan ja katsoo esim. ovelta ostaako kaupasta mitään vai ei. Miehillä ei ole tapana kierrellä ja katsella ja vertailla asioita. Tietenkin ainakin omasta kaveripiiristä löytyy näitä, jotka ovat esimerkiksi todella tarkkoja siitä, mitä merkkiä käyttävät ja miten paljon miehet/naiset ovat valmiita hankintoihinsa satsaamaan. Esimerkiksi syödäänkö 3 kuukautta makaronia, jotta saadaan vaikkapa jokin arvokkaampi merkkilaukku. Mielenkiintoista on myös mitä impulssiostoksia miehet ja naiset tekevät ja mikä siihen vaikuttaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat