Kasvojen kiiltäminen - Muoti ja kauneus

Minnaliina

Mulla on sekaiho, eli kiiltää aina, mutta on todella pintakuiva. Te, joilla on sama ongelma, eli ihon kiiltäminen - niin millä keinoilla ootte saaneet sen vähenemään tai katoamaan??? Esim. mitä kasvorasvaa käytätte, meikkivoidetta jne.

Kiitos, jo etukäteen:D

Sivut

Kommentit (16)

Celestia

Itse käytin joskus samaan ongelmaan sellaista rasvoittuvalle iholle tarkoitettua voidetta joka samalla hieman supisti ihohuokosia, en tosin muista enää täysin varmasti että minkä merkkistä se oli, ehkä Nivean? Mutta se toimi melko hyvin, iholta pysyi kiilto kauemmin poissa ja samalla pintakuivuus väheni. Vastaavia voiteita löytyy varmasti eri valmistajilta, kannattaa käydä kosmetiikkaosastoilla tutkimassa :)

Sitten taas jos haluaa väliaikaisesti kiillon pois kasvoilta päivän mittaan ilman että tarvii käyttää puuteria, niin suosittelen ostamaan puuteripaperivihkosen. On suht edullinen ja sillä paperilla kun painelee kasvoja niin paperi imee iholta kaiken kiillon. Kätevämpi keino kuin se että käyttäisi aina puuteria kiillon peittämiseen :)

JJEMMY

Miullakin kiiltää iho aika paljon, ja on tosi pintakuiva. Rasvaan ennen nukkumaanmenoa kasvot Essexillä, sitä ei tarvii laittaa paljoa. Aamuin illoin pesen kasvoni Nivean puhdistusgeelillä. Miulla ainakin iho kiiltää vaan entistä enemmän jos jätän kosteusvoiteen meikkivoiteen alle, eli sitä en suosittele siullekkaan. Meikkivoiteena käytän maybelline wonder finishiä, mut toinen hyvä on se matta mousse, oisko sekin maybellineltä? Meikkivoiteen päälle sipaisen vaan kevyesti puuteria T-alueelle, päivän mittaan ei tarvii kun ehkä kerran sipaista vähän lisää.

Suurin apu miulle on se et pesen kasvot aamulla sekä illalla ihan puhdistusgeelillä vaikka meikkiä ei naamassa olisikaan. Pelkkä vedellä pesu ei tuota miulle ainakaan samaa tulosta.

Mut täytyykin kokeilla tota puuteripaperia mistä Cel vinkkasi! :)

Celestia

Laitan vielä pari linkkiä tohon puuteripaperiin liittyen :)

http://blogit.kauneusjaterveys.fi/blog/nyt/kauneus/2006/10/22/puuteripap... Stockmannin puuteripaperi

http://www.thebodyshop.com/bodyshop/browse/product_detail.jsp;jsessionid... The Body Shop

Toi Body Shopin tuote on vähän hintavampi (n. 7-8 euroa), mutta ylemmästä linkistä löytyy edullisempi vaihtoehto ja varmasti muistakin kaupoista puuteripaperivihkosia löytyy :)

Itselläni on Body Shopista ostettu puuteripaperivihko, maksoi vaan kolmisen euroa mutta muistaakseni sitä merkkiä ei enää saa myydä Body Shopeissa koska se ei ole Body Shopin oma tuote.

lily

Mulla oli sama ongelma monta vuotta. Iho oli tuolloin aika huonossa kunnossa(=paljon finnejä), joten automaattisesti luokittelin sen rasvaiseksi. Vuosi sitten kävin kosmetologilla, joka käski siirtymään kuivan ja herkän ihon tuotteisiin, koska rasvaisen ihon tuotteet eivät kosteuta tarpeeksi, jolloin iho alkaa "itse kosteuttamaan itseään" tunkemalla rasvaa pintaan, eli naama alkaa kiiltää. Nyt kun käytän kuivan ihon tuotteita(mulla siis myös pintakuiva sekaiho kuulemma), kiilto pysyy kurissa, koska iho saa voiteista tarvitsemansa kosteuden. Ennen koulussa sai olla jo 2 tunnin jälkeen puuteroimassa, nykyisin pärjää koko päivän meikkiä lisäämättä. Eli koita kosteuttavampia voiteita näin ensi alkuun.

Kepatäti

Noista puuteripapereista tuli muuten mieleen, että melkeen ainakin saman asian ajaa tupakkapaperit eli Rizzlat! Se on kai melkein samaa paperia ja toimii sen takia samalla tavalla et imasee rasvat hyvin pois ihola. Ja taitaa olla aika paljon halvempia ku noi oikeet paperit?

Kannattaa ainakin kokeilla :D

Celestia

^ Oho, tota en ollukaan tullu ajatelleeks :D Mutta nyt kun rupee ajattelemaan niin sehän tosiaan on aika samantuntusta paperia, ilman sitä puuteria vaan :lol: Vois melkeen kokeilla joskus :)

Drama Queen

Minulla on todella rasvainen iho. Olen kokeillut kaikeinlaisia puhdistusaineita ja rasvoja. Mikään ei ole auttanut. Alle puolessa tunnissa iho alkaa kiiltämään pesun jälkeen. Ärsyttää kun joutuu tunnin välein korjailemaan meikkiä. Keskustelua selattua muistinkin että kaapissani on Body Shopin tea tree kiillonpoistopaperia. En ole vielä testannut auttaako kiiltoon.

Marie1

vau, ihanaa kun mainitsitte nuo puuteripaperit! en oo koskaan edes ajatellut tommosta. :lol: pitääkin kokeilla... :wink: sitten kun vielä löytää sellaisia sieltä stockmannilta.. :lol:

Emmily_
Celestia
^ Oho, tota en ollukaan tullu ajatelleeks :D Mutta nyt kun rupee ajattelemaan niin sehän tosiaan on aika samantuntusta paperia, ilman sitä puuteria vaan :lol: Vois melkeen kokeilla joskus :)

Joo, sehän onkin oikeestaan järkevämpää taputella se rasvaisuus ensin pois ja sitten vasta mahdollisesti lisätä sitä puuteria. :)

Kylpyankka

^^ Ja sit lukee kauppaostokset otsassa :lol:

Mulla oli kans joskus ongelma kiiltävän ihon kans ja hankin jonkun törkeen kalliin naamarasvan. En muista merkkiä, mutta siinä oli sinkkiä ja mutaa, ne kuulemma poistaa sitä kiiltoa. Tosin joku älykkäämpi on mulle kertonu ettei se ole ihan normi mutaa vaan steriiliä mutaa, eli ihan mihin tahansa kuraläpeen hyppääminen ei aja samaa asiaa :lol:

leijonatyttö

ACO:lta löytyy eräs voide joka on juuri tarkoitettu kasvojen T-alueelle estämään kiiltoa. Kannattaa käydä kyselemässä apteekista :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat