Iho liian herkkä kasvonhoitotuotteille - Muoti ja kauneus

terry

Mä en voi käyttää muuta kuin apteekin hellävaraisimpia tuotteita, koska muuten iho ei kestä.

Kommentit (12)

Rahel

Jos iho on herkkä, niin kuorintavoide ei ainakaan missään tapauksessa saa olla rakeinen. Entsyymipohjaiset on parempia. Hajusteita kannattaa myös vältellä. Ehkä voisit käydä kosmetologilla jossain kasvohoidossa ja kysellä samalla jotain vinkkejä sieltä?

Yummy
Rahel
Jos iho on herkkä, niin kuorintavoide ei ainakaan missään tapauksessa saa olla rakeinen. Entsyymipohjaiset on parempia. Hajusteita kannattaa myös vältellä. Ehkä voisit käydä kosmetologilla jossain kasvohoidossa ja kysellä samalla jotain vinkkejä sieltä?

Hyvä idea. Serkku ois kosmetologi, jos vaikka se pystyis auttamaan. :?
Olis tosiaan ihana saada varma tieto ja ohjeet hoitoon.

Yummy
Sharon
No eihän tuossa sitten ole mitään järkeä. Tai mitä hemmottelua siinä on, jos iho menee ruvelle? :D

hehe. :D Eipä niin. Mutta kun joskus tahtoo olla vähän tyttömäinen ja tehdä itselleen kaiken maailman kynsihoidot, jalkahoidot ja kasvojenkuorinnat.

Nyt mulla on kyllä naama ihan kauheannäkönen, kun on stressifinnit hypänny esiin. Onneks nyt rupee helpottamaan, niin täytyy toivoa finnienkin poistumista. Voisin käydä kysymässä jostain, mitä mun pitäis tehdä, millasia tuotteita käyttää jnejne. Kukahan tätä osais arvioida? Esim. riittääkö koulun terkkarilla tieto vai pitääkö ottaa yhteyttä johonkin iholääkäriin? :lol:

Tigerheart

Kannattaa kyllä käydä apteekissa, siellä on paljon erilaisia kasvojen hoitotuotteita, eri ihotyypeille, esim. rasvaiselle, kuivalle tai herkälle. Voit kysyä myös neuvoa sieltä apteekista niitten tuotteiden valinnassa. :) Juo myös paljon vettä, vesi vanhin voitehista. Voipi auttaa. Ja jos sinulle tosiaan tulee tuollaista noista tuotteista, niin ei kannata niitä käyttää. Ehkä jossain luontaistuote kaupassa voisi olla hellävaraisempia kuorimisjuttuja.

Aluksi voi käydä vaikka terkkarilla kysymässä, mitä mieltä hän on, kannattaako käydä iholääkärillä. Jos se vaivaa sinua kovasti, niin kannattaa kyllä käydä ihan asiantuntevalla lääkärillä. Itselläni on atooppinen iho, ja kävin lopulta iholääkärillä, kun iski paha punoitus ja kutitus melkein koko kehoon, ja siellä sain hoitoa, joka auttoi. Ostan yleensä apteekista atooppiselle iholle olevaa omaa rasvaa. Joten kannattaa pyytää vain apua.

Kepatäti

Jos on herkkä ja/tai ohut iho, niin pitää tosiaan tosi tarkkaan katsoa mitä aineita käyttää ja toisaalta, jos sulla kerran on myös ennestään jo hyvä puhdas iho niin tuote ei saa silloin ole yhtään tujua.

Toisaalta sitten myös ottaisin huomion siihen, että vaikka iho pintapuolisesti näyttääkin hyvältä niin kaikillahan sitä kuitenki epäpuhtauksia ihossa on. Sitten kun ihoa putsataan ja tukkeutuneita huokosia aukeaa yms. niin ne pskat tulee pintaan esiin :arrow: iho huononee väliaikaisesti.

Mä kun oon sellanen ihminen, että kun ihonpuhdistusaine loppuu ni sit voi mennä viikko ennenku käyn hakee uuden :arrow: tällä välin iho sit kerää likaa ja muutenki tietty huononee :arrow: käyn hakee pesuaineen ni viikon verran on iho ihan hirveessä kunnossa ennen kun sitten taas helpottuu ja iho parantuu.

Itelläni on nimenomaan tosi herkkä ja ohut iho, joka sit vielä on tosi pintarasvanen, mutta oikeesti tositosi kuiva ni on kyllä ihan tehtävä mahdoton löytää hoitotuotteita..

Yummy

^Enpä oo mitään erikoistuotteita kokeillu. Kun mulla tosiaan on ihan puhdas iho, paitsi jos erehdyn sitä jollain puhdistamaan/kuorimaan. Eli periaatteessa en mitään tarttisi, mutta kun joskus haluaa hemmotella itseään niillä. ;)

Sharon

Apteekin tuotteita varmasti olet kokeillut jo? Seuraavaksi käskisin kipaista johonkin ekokauppaan/luontaistuotekauppaan ja kysellä tuotteista, joissa ei ole mitään keinotekoisia mömmöjä.

Milloinkaan ei voi myös korostaa liikaa sitä, että jos syö hyvin ja monipuolisesti, ongelmien pitäisi helpottua muuallakin. Terve suolisto on pääasia. :D

Yummy

Elikä, onko täällä muita, joille ei sovi minkäänlaiset kasvonhoitotuotteet? Mulla on jotenkin herkkä/ohut iho. Yleensä iho on aika puhdas, mutta heti kun käytän jotain kasvonhoitotuotetta(puhdistus, kuorinta...), kasvot täyttyy finneistä. Tykkään ostella kaikenlaisia ihania ihonhoitotuotteita ja hemmotella itteäni niillä, mutta eipä se ole kovin mukavaa, jos puhdistuksella on päinvastainen vaikutus.
Jakaako kukaan mun ongelmaa? Onko olemassa erityisesti tälläsille ihotyypeille tarkotettuja tuotteita?

Yummy

Mä kävin nyt sitten siellä kosmetologilla, joka teki jonkun syväpuhdistuksen. Pari päivää tuntu iho ihan hirveeltä ja sen "parantumisen" jälkeen on tullu taas kauheesti uusia finnejä. En kyllä tiedä, onko normaalia vai ei, kun se tapahtu tälleen jälkijunassa. Ja kokeilussa on nyt Bion-kasvonpuhdistusaine. Näyttäis kyllä vieläkin pahalta, mutta jatkan kokeilua, jos se nyt sitten vaikka auttaiski.

iLsKi
terry
Mä en voi käyttää muuta kuin apteekin hellävaraisimpia tuotteita, koska muuten iho ei kestä.

Mulle ei käy edes apteekinmömmöt. Ennen oli iho kyl huonona kun urheillessa yms. hikos ja ei pystyny ku vedel pesee. Oon kyl kokeillu melkein kaikkia apteekin, kempparin ja markettien aineita, mut aina sattu naamaan.. :x Meikkejä en pysty käyttää ollenkaan, kun uhkaa naama irrota palasina kun niitä pesee. Suvussa on atooppista ihottumaa ja mulla se sitten ilmenee suurimmaks osaks naaman arkuutena prkl... Mulle löyty naaman hoitoon apu e-pillereistä ( aknenaaman) Niitä kun oon usemman vuoden syöny ni naama pysyny puhtaana, eikä oo tarvinnu hangata. En oo siis samaan aikaan pessy naamaa kun vedellä suihkun yhteydessä. Ainoo ihonhoito"tuote" jota pystyn käyttää on hunaja, laitan siit välil naamion saunaan, pehmentää ihon mulla tosi hyvin.

snorkfröken

mul on kans tosi herkkä iho. ja sama juttu, että kaikki ihanat kuorintavoiteet ja naamiot tuntuu viimeistään jälkeenpäin pahalle. niistä just tulee kummallisii finnejä tai sit iho muuten vaan aristaa, kuumottaa tai punottaa. samoin mun pitää olla varovainen millä puhdistan ja rasvaan ihoni. erisanin hoitava puhdistusgeeli tuntuu parhaalta mun iholle, monen kokeilun jälkeen. kosteusvoiteena toimii päivisin vichyn oligo 25 ja yöksi bio richin hajustamaton vitamin e & a kasvo ja vartalovoide. yks kaveri hehkutti sitä, ja aluks tuntu hurjalta laittaa sitä kasvoihin (koska se näyttää just joltai halvalta vartalovoiteelta), mut tykkään..
muakin kiinnostais millä tällaista ihoo uskaltais esim kuorii! koska kun tuntuu että se vois tehdä hyvää, mut en vaan enää uskalla vaikka oliskin herkälle iholle tarkoitettua kuorintavoidetta, sillä kokemusten mukaan aina on niitä finnejä ym sitten tiedossa..
osaatko muuten suositella jotain kosteusvoidetta? tykkään vichystä mutta se niin maksaa..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat