Rakennekynnet ja niiden koristelu, Kysely! - Muoti ja kauneus

avondrood

Hei! Olen 18-vuotias tyttö ja opiskelen omnian ammattiopistossa toista vuotta kosmetologiksi. Meillä on tässä jaksossa meneillä opinnäytetyö ja aiheeni on rakennekynnet ja niiden koristelu ja painotun enemmän kynsien koristeluun. Työssäni teen tutkimuksen joka koskee sekä rakennekynsiä että niiden koristelua. Haluan selvittää näin foorumin kautta kysymyksien avulla millainen on nykypäivän kynsikoristelu ja rakennekynsien haluttavuus. Toivon, että mahdollisimman moni vastaisi ja tähän voi myös vastata ne joilla ei le koskaan mahdollisesti rakennekynsiä ollut, mutta joitakin tai paljon koristeita kynsissä.

1. Mikä saa teidät ottamaan rakennekynnet (jokin tilaisuus, tapahtuma, juhla..)?
2. Kun otatte rakennekynnet, mitkä tekijät vaikuttavat siihen, millaiset kynnet hankitte?
3. Vaikuttaako rakennekynsien hinta, materiaalin valintaan?
4. Tiedätkö, millaisilla eri menetelmillä rakennekynsiä voidaan tehdä
5. Oletteko kokeilleet useita eri rakennekynsimateriaaleista tehtyjä kynsiä? Onko materiaaleissa paljonkin eroja omasta mielestänne?
6. Oletteko koskaan ottaneet varpaankynnen geelauksia?
7. Kuinka usein otatte rakennekynnet?
8. Millaisia lakkauksia suositte rakennekynsissä (kukka, kuvio, tarrat, korut, ranskalainen manikyyri, kirkkaat/hennot värit tms.)?
9. Mikä vaikuttaa lakkaustyylin valintaan?
10. Kerro itse vapaasti millaisia lakkauksia sinulla on ollut rakennekynsissä.

Kaikkiin kysymyksiin ei ole pakko vastata, mutta olisi hieno jos pystyisitte edes muutamiin kysymyksiin vastaamaan. Kysymyksiin voi vastata viikon 12 alkuun. Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!

Kommentit (8)

miru

1. Mikä saa teidät ottamaan rakennekynnet (jokin tilaisuus, tapahtuma, juhla..)? Aina ku oon ottanu rakennekynnet, niin oon tehny sen omaksi iloksi, ei mitään kummempaa syytä. Viime kerralla otin ulkomailla, ku oli niin halpaa.

2. Kun otatte rakennekynnet, mitkä tekijät vaikuttavat siihen, millaiset kynnet hankitte? Geelikynsien puoleen ehkä taipuisin nyt ku ne ei kellastu, akryylit kellastui. Ja tekovaiheessa geelit on kivemmat, akryyli haisee niin voimakkaasti.

3. Vaikuttaako rakennekynsien hinta, materiaalin valintaan? Vaikutti ainaki viime kerralla, nykyisiä hintaeroja en tiiä joten en osaa sanoa vaikuttaisko nyt.

4. Tiedätkö, millaisilla eri menetelmillä rakennekynsiä voidaan tehdä? Ainaki Geeli-, akryyli- ja lasikuitukynsiä on.

5. Oletteko kokeilleet useita eri rakennekynsimateriaaleista tehtyjä kynsiä? Onko materiaaleissa paljonkin eroja omasta mielestänne? Oon kokeillu akryyli- ja geelikynsiä. Tosiaan akryylit kellastuu jossain vaiheessa ja teko vaiheessa haisee pahalle, mutta pysyy ehkä vähä paremmin mitä geelit. Geelit taas ei haise ja pysyy sen värisinä, minkä värisiksi ne on tehty.

6. Oletteko koskaan ottaneet varpaankynnen geelauksia? En

7. Kuinka usein otatte rakennekynnet? Mulla on ollu neljä kertaa neljän vuoden aikana, tosin siinä oli yli vuosi väliä ensimmäisistä kynsistä. Ja nyt ei oo ollu puoleen vuoteen kynsiä, enkä oo ottamassakaan ainakaan vähään aikaan, ku omat kynnet menee niin huonoiksi.

8. Millaisia lakkauksia suositte rakennekynsissä (kukka, kuvio, tarrat, korut, ranskalainen manikyyri, kirkkaat/hennot värit tms.)? Ranskalainen manikyyri ja mielellään kimallevalkoinen tai kimallevaaleensininen kärki

9. Mikä vaikuttaa lakkaustyylin valintaan? oma mielipide ja vaihtoehdot

10. Kerro itse vapaasti millaisia lakkauksia sinulla on ollut rakennekynsissä. Tavallinen ranskalainen, kimallevalkokärkinen ranskalainen ja kimallesinikärkinen ranskalainen. Joskus oli jotain timanttejaki. Ja viimeksi oli muutamassa kynnessä lakalla tehty kukka.

Nyytikki

1. Mikä saa teidät ottamaan rakennekynnet (jokin tilaisuus, tapahtuma, juhla..)?
* Otin, kun kosmetologikaveri teki halvalla ja omat kynteni ovat aina olleet lyhyet ja halusin jotain uutta. Ottaisin mielelläni esim. omiin häihini myös.
2. Kun otatte rakennekynnet, mitkä tekijät vaikuttavat siihen, millaiset kynnet hankitte?
* Suositus ehkä...
* Ei niissä kai paljoa eroa ole. Enemmän se, kumpi sopisi kynsiini. Minulle tehtiin akryylikynnet.
* Kyllä kai
5. Oletteko kokeilleet useita eri rakennekynsimateriaaleista tehtyjä kynsiä? Onko materiaaleissa paljonkin eroja omasta mielestänne?
* Vain akryylit, eivätkä ne pysyneet kovin kauaa. Ehkä saattoi olla osansa tekijän kokemattomuudellakin.
* En, enkä tahdo
* Ekaa kertaa vajaaseen 22- vuoteen otin ;) nyt saattaisin ottaa uudestaan, jos kaveri pyytää kun tahtoo harjoitella kynsien tekoa.
8. Millaisia lakkauksia suositte rakennekynsissä (kukka, kuvio, tarrat, korut, ranskalainen manikyyri, kirkkaat/hennot värit tms.)?
* Ranskalainen oli viimeksi ihan kiva, tykkään hennoista väreistä ja jostain yhdestä tarrasta per kynsi
* Tilaisuus jne.
* Ranskalainen ja vaaleansininen, jossa sitten oli ostamiani kukkatarroja.

lunacracker

1. Mikä saa teidät ottamaan rakennekynnet (jokin tilaisuus, tapahtuma, juhla..)? Ihan omaksi iloksi täälläkin, yleensä jos on ylimääräistä rahaa niin sen voi laittaa sitten itseensä.
2. Kun otatte rakennekynnet, mitkä tekijät vaikuttavat siihen, millaiset kynnet hankitte? Rahatilanne, ihan oma tyyli ja mikä sattuu olemaan mieliala silloin, osittain myös trendit.
3. Vaikuttaako rakennekynsien hinta, materiaalin valintaan? Vaikuttaa - en välttämättä halua ihan halvinta vaihtoehtoa, mutta en myöskään halua panostaa kalliimpaan.
4. Tiedätkö, millaisilla eri menetelmillä rakennekynsiä voidaan tehdä? Ei mitään hajua :D
5. Oletteko kokeilleet useita eri rakennekynsimateriaaleista tehtyjä kynsiä? Onko materiaaleissa paljonkin eroja omasta mielestänne? En ole tietääkseni ainakaan.
6. Oletteko koskaan ottaneet varpaankynnen geelauksia? En ole, idea vähän ällöttää, mielestäni varpaankynsien pitää olla mahdollisimman pieniä ja piilossa :p Niihin riittää joku söpö kirkas lakka kesällä.
7. Kuinka usein otatte rakennekynnet? Silloin kun on rahatilanne sen mukainen - eli en hirveän usein.
8. Millaisia lakkauksia suositte rakennekynsissä (kukka, kuvio, tarrat, korut, ranskalainen manikyyri, kirkkaat/hennot värit tms.)? Ranskalainen on aina nätti ja klassinen, tykkään myös pienistä koristekivistä elävöittämään sitä "klassisuutta" :D
9. Mikä vaikuttaa lakkaustyylin valintaan? Oma tyyli ja vuodenaika
10. Kerro itse vapaasti millaisia lakkauksia sinulla on ollut rakennekynsissä. On ollut erivärisiä ranskalaisia, eli ihan normia ja sitten mustalla - siihen tehtiin vielä jonkinlaiset hienot valkoiset viivat ja laitettiin kukkakuvioita ja kaikkea - oli tosi klassisen näköistä sekin loppujen lopuksi. Tykkään eniten kyllä ranskistyylistä, sen voi sitten tehdä oman tyylin mukaisensa eri väreillä ja/tai lisäämällä kiviä.

Reetta

- Itse oon aina ottanu ihan vaan sen takia, että on kiva kattella omia käsiä kun kynnet on siistit (:

- Kuinka paljon kynnet maksaa, kuinka laadukkaat kynnet ovat jne.

- Kyllä vaikuttaa aika lailla, joskus on kausia jolloin voi panostaa hieman enemmän ja tietty rahaa menee enemmän, joskus oon jopa sortunu kaupan "kynsiin" mitä en tee enää ikinä!

- hmmm, vetää kyl aika hiljaseks...

- En oo kyl kokeillu, geelikynsiä lähinnä.

- no en, enkä kyl ikinä ajatellukkaan, varpaan kynnet on kuitenkin varpaan kynnet :D

- Riippu vähän rahatilanteesta.

- Ranskalainen on ihanan klassinen, ja tykkään koristeista, timanteista.

- Tyyli?

- Ihan vaan ranskalaisia, ite lakkaan kyl omat kynteni sit ihan laidas laitaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat