Vinkkejä hiusten värjäykseen ! - Muoti ja kauneus

Pirita_

Eli, minulla on pitkät ja kerroksittain leikatut hiukset. Haluan hiuksiini jotain "eloa" ja sen takia ostin lorealin couleur experte monivärjäysmenetelmän. Nyt mietityttää vain, että miten saan noita raitoja joka puolelle hiuksia, kun hiukset on leikattu kerroksittain ? Miten saan latvoihinkin raitoja ?

Onnistuuko niin, että laitan ensimmäisenä latvoihin raidat ja pidän sen aikaa muut hiukset tieltä poissa. Sitten avaan muut hiukset ja teen niihin raidat ? Leviääkö raita-aine helposti muihin hiuksiin vai pysyykö vain siinä mihin sitä on laitettu ?

Kertokaa hyviä konsteja jolla saan lopputuloksesta parhaan mahdollisen :)

Kommentit (3)

Maaria

Siis se raitahan pitää ehdottomasti vetää kerralla juuresta latvaan. Eli valitset aina sen hiusosion, johon sen raidan laitat ja levität raita-aineen juuresta latvaan. Muuten sulle tulee ihan laikukkaat hiukset, ei hyvä :)

Jos tarkotit, että haluat raitoja myös vähän syvemmälle, eikä vaan päällishiuksiin, niin nosta ensin osa hiuksista ylös ja laita raitoja vapaana oleviin osaa hiuksista ja sitten avaat kaikki hiukset auki ja sitten laitat myös päällishiuksiin. Sen raita-aineen ei pitäisi kauheesti ainakaan sotkea muita hiuksia, sillä se on niin tönkköä. Itse olen tehnyt raitoja onnistuneesti raitamyssyn avulla, mutta olen vaan suurentanu niitä reikiä, koska olen halunnut paksumpia raitoja. Mysy on siitä hyvä, että raidoitettavat hiusosiot valitaan rauhassa etukäteen ennen raita-aineen sekoittamista, joten voi rauhassa pähkäillä minkä verran ja minkälevyisiä raitoja tekee..
En tiedä onko tuossa sun paketissa sellaista myssyä, mutta sillä harjallahan voi vedellä niitä sinne tänne silleen sopivasti. Mun mielestä tosin sormin on helpompi levittää, koska se raita-aine on niin tönkköä. Kunhan vaan on käsineet kädessä, se raita-aine on aika myrkkyä ja menee iho rikki, jos ei ole hanskoja. Helpoin ehkä jos saat nakitettuu jonkun kaveris hoitamaan homman :D

napitin
Pirita_
Nyt mietityttää vain, että miten saan noita raitoja joka puolelle hiuksia, kun hiukset on leikattu kerroksittain ? Miten saan latvoihinkin raitoja ?

Siis ihan vaan laittamalla sitä raita-ainetta joka puolelle. Siinähän tulee mukana se pieni harja, sillä vaan (itse olen käyttänyt myös sormia) vetelet sen paksuisia raitoja, kun haluat. Ja se raita-ainehan on melko paksua ja kuivahkon tuntusta, joten ei se siitä leviä tai valu.
Itse olen laittaut ihan joka puolelle hiuksia niin, että nostelen vaan hiuksia ja laitan eri kerroksiin. Lopputulos on aina ollut hyvä, se väri ei ole tarttunut muihin hiuksiin, vaikka kaikki hiukset ovatkin roikkuneet vapaina raitamönjät muiden seassa.

prash

laita vaik eka "päälihiukset" kiinni ja alota sieltä alhaalta, selvät osiot mihin raitoja haluat. ja mun mielestä ei kannata rueta kattomaan sillee et "toho tulee raita ja tohon..." vaan laittaa sillee milt itest tuntuu... koska se näyttää mun mielestä paremmalta. mutta jokainenhan tykkää mistä tykkää :)
ja sit ku laitat siihen pääliosaan niitä raitoja, ni kato vähä et missä siel alhaal o niitä, ettei kaikki tule "päällekkäin"..
tässä oli vähä mun mielipiteitä asiasta :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat