Vaaleat kulmakarvat - Muoti ja kauneus

Autumn

Minullapa on kulmakarvaongelma.
Aloitetaan nyt vaikka siitä, että oikea hiusteniväri on blondi, ja sen takia myös kulmakarvaniovat vaaleat (=eivät näy yhtään mihinkään). Olen kuitenkin värjännyt hiukseni tummansuklaanruskeiksi ja piirsin kulmakarvani aina käsin joka aamu. En välittänyt siitä osasinko piirtä ne vai en, kun otsatukka (tai joku sen tapainen) oli niin pitkä ettei kulmakarvani näkyneet ihan selkeästi.
Nyt olen kuitenkin menossa kampaajalle vaalentamaan + lyhentämään hiuksia, ja nyt noille kulmakarvoille tarttisi ihan oikeasti tehdä jotain kun ne tulevat esille.
Miten siis saisin piirrettyä ne niin, että näyttäisivät mahd. järkeviltä ja luonnollisilta? Olen kuullut, että jotkut käyttävät luomiväriä kulmien värjäämiseen. Millä sitä luomiväriä oikein levitetään kulmiin? Pitääkö laittaa pelkkää luomiväriä vai käytetäänkö kynää samalla? Onko se hankalaa?

Toinen seikka on vielä se, että kulmakarvani ovat aivan eri paria. Eri muotoiset ja eri korkeudella. Olen nyt yrittänyt piirtää niitä niin, että toisen piirrän tarkoituksella hieman alemmas ja toisen ylemmäs (niin että se jopa menee korkeimmasta kohdasta hieman oikeiden karvojen yläpuolelle). Mietinpähän vaan, että voiko kulmakarvoja nyppiä yläpuolelta, vai onko se järkevintä tehdä vain alapuolelta?

No niin, kaikki kulmakarvoihin ja niiden meikkaamiseen olevat vinkit ovat tervetulleita, olen ehkä hieman peukalo keskellä kämmentä näissä meikkausasioissa :D Taisi tulla sekava viesti, mutta toivon että tajusitte edes jotain jostain :>.

-kiitos

Kommentit (10)

mm

Mää värjään mun kulmakarvat. Jos en värjäis, niin mulla ei olis kulmakarvoja ollenkaan, koska ne haituvat on niin vaaleet.

Nyppiä voi sekä ylä- että alapuolelta, mut sitä kandee varmaan harjotella aika varovaisesti. Mulla on onneksi suht helpot kulmakarvat, lähinnä nuita värittömiä hajakarvoja ja ihan vähän jotain harottavia pitää nyppiä. Hyvä niin, koska oikeesti en osais nyppiä ollenkaan.

Jos koet, ettet osaa kauheen hyvin nyppiä kulmias, niin käy kosmetologilla nypittämässä ne, niin sen jälkeen sun on ite helppo pitää niitä muodossa, kun pohja on valmiina.

Lizzie

Mä laitan aina ruskeaa luomiväriä ensin, koska omat karvat on niin vaaleat.
Eli ihan kuivana ja ohuelti ruskeanharmahtavaa luomiväriä ensin, ja sitten kynällä piirrän kapeat kohdat.

Mulla sama, eli suht vaalea tukka oikeasti ja tummaksi värjätty.

Tosin suosittelen sitä, että jos ne karvat on tosi vaaleat, niin värjäytät ne kosmetologilla.

Maruchka

Mulla on sama taktiikka kuin Lizziellä eli oikean väristä luomiväriä ja sitten vahvistan vielä kajalilla tai meikkikynällä.
Luomivärillä saa luonnollisemman lookin.

lily

Mulla sama juttu, eli näkymättömät kulmikset ja tumma tukka. Itse olen värjännyt kulmiani kotona jo monta vuotta. Värjäämisen jälkeen kulmat ovat ihan ok väriset ja kolot peitän kulmakynällä. Kotivärit ovat kuitenkin sen verran lällyä kamaa, että saa kerran viikossa olla värjäilemässä, jotta nuo hyvinä pysyvät, mutta muutama minuutti kerran viikossa on vaivan arvoinen.

Ja kuten sanottu, käy ihmeessä kosmetologilla nyppimässä kulmat, jos et ole mitenkään tottunut nyppijä. Kun kosmetologi on taiteillut kulmiisi oikean muodon, on ne helppo pitää itse siisteinä.

Mun mielestä luomivärillä saa luonnollisimman loputuloksen, mutta se ei tosiaan ole kauhean pysyvä. Olen miettinyt kokeilevani body shopin kulmaväriä, joka on "luomivärin muodossa", mutta tarkoitettu kulmille. Onko kellään siitä kokemuksia?

Schneesturm

Mä teen kynällä semmoisia pikkuisia viivoja noitten kulmakarvojen suuntaisesti, ja lopuksi niitä vähän vielä pehmentää harjalla.

Jos on epävarma, niin suosittelen kyllä sitä kosmetologilla nyppimistä ja vaikka vielä kestovärikin kosmetologin toimesta.

mm
lily
Kotivärit ovat kuitenkin sen verran lällyä kamaa, että saa kerran viikossa olla värjäilemässä, jotta nuo hyvinä pysyvät, mutta muutama minuutti kerran viikossa on vaivan arvoinen.

Jos sekottaa kotiväreissä ruskeeseen hieman mustaa sekaan, väri pysyy heti pidempään. Lisäksi mullon tapana pistää väriä sekoittaessa sitä nestettä pari tippaa enemmän kuin ohjeissa, niin tarttuu väri paremmin.

bananab

Ja onhan niille kulmille olemassa omaa kulmäväriäkin joka pysyy ja on helpompi levittää kuin tavallinen luomiväri.
Ja kulmageelejä.

k87

mä piirrän kulmakynällä. mun kulmakarvat on ihan värittömät, vaikka hiukset on suht tummat ihan luonnostaankin :o pitää sit vaan olla suht tarkka nyppimisen kanssa, ettei niiden oikee väri ny niin selkeesti :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat