Ensimmäiset hienoiset rypyt! - Muoti ja kauneus

kastraatio

kannattaa syödä C-vitamiinia sekä vähän hiilihydraatteja ja huonoja rasvoja.

Vitamin C, linoleic acid linked with younger-looking skin

A report published in the October, 2007 issue of the American Journal of Clinical Nutrition revealed the findings of UK researchers that women who consume higher amounts of vitamin C and linoleic acid have younger looking skin than women whose intake of these nutrients is low. On the other hand, greater intake of fat and carbohydrates were associated with older looking skin.

Maeve C. Cosgrove and associates at Unilever, Bedford utilized data from 4,025 women between the ages of 40 and 74 who participated in the first National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES). Dietary questionnaires completed by the participants were analyzed for macronutrient, fatty acid, vitamin, and mineral intake. Clinical examinations of the skin evaluated wrinkling, dryness and skin atrophy (thinness) as signs of aging. Lifetime sun exposure was classified as low, moderate or high based on occupation and time spent outdoors.

Analysis of the data determined that having a higher intake of vitamin C was associated with a reduced likelihood of a wrinkled and dry appearance, and a greater intake of linoleic acid was linked with less dryness and skin atrophy. Increased fat and carbohydrate intake was determined to increase the risk of skin wrinkling as well as atrophy.

The study is the first, to the author's knowledge, to directly relate vitamin C intake with skin aging. Vitamin C is involved in collagen synthesis, skin regeneration, and wound repair, as well as having an antioxidant action which may be responsible for the benefits observed in this study. Linoleic acid's benefits may arise from its conversion to omega-3 fatty acids EPA and DHA.

The authors suggest that "Perhaps appealing benefits such as reducing skin-aging appearance may motivate healthy eating, and new campaigns to promote healthy dietary behaviors could consider this issue."

—D Dye

Sivut

Kommentit (22)

Ladybird

Hui, huomasin muutama viikko sitten, että mulle on tullu ryppyjä (pieniä juonteita) silmien alle, joita ei ole ennen ollut :shock: Mutta luulenpa että johtuu siitä, kun mulla on koko talven ollut ihottumaa silmäluomilla ja iho on silmien alta muutenkin kuiva ja ohut. Näytän joka päivä ihan väsyneeltä ryppysilmältä :? :D Muualle ryppyjä ei ole onneksi ehtinyt vielä tulla...

doris

olen parikymppinen ja ostin ensimmäisen silmänympärysvoiteeni - Clinique. luotin asiantuntijan valintaan ja ihan nappi valinta purkki onkin. yötyöläinen kun olen, niin täytyy kyllä sanoa, että tummat silmänaluset on kirkastunut rasvan säännöllisellä käytöllä :)

tavallinen naamarasva on liian raskasta ja paksua ohuelle silmänympärysiholle. mitään ryppyvoidetta ei tarvitse (nehän on äitien juttuja :D) mutta kun oikeanlaisen silmänympärysvoiteen löytää, niin ei aamulla ole enää turvonneet tai ryppyiset silmät peiliin katsoessa.
lorealillahan on pari uutta silmänympärysvoidetta, jtn collagen filtereitähän ne oli, mutta ne on tarkoitettu varttuneemmille naisille. nuorten tyttöjen ei kannata sortua niiden lupauksiin vaaleammista silmienalusista - ne vain pahentavat asiaa, ja tekee enemmän huonoa kuin hyvää..

reallivething

eikös iho ala 25-vuotiaana menettää muotoaan? itse olen ainakin ajatellut että sitten vasta kun 25 tulee täyteen alan käyttää ryppyvoiteita:) vaikka tarvetta alkaa jo olla nyt..:(

celestine

mä käytän ihan normi kosteusvoidetta, carnier fructis freshiä ja silmienympärysvoide on ihan vaan daily merkkiä :) . En usko super kalliisiin tuotteisiin, loppujen lopuksi on vain tärkeintä että iho saa kosteutta! sitäpaitsi katoin ohjelman jossa asiantuntijat eivät huomanneet mitään eroa superkalliin ryppyvoiteen ja normaalihintaisen välillä. Rahastusta enimmäkseen.. :roll:

Bluegirl

Nyt kun alkaa pikkuhiljaa 30 ikävuotta lähestymään, niin huomasin alaluomilla päivän valossa katottuna hienon hienoja juonteita. :cry:
Oletko sinä huomannut kasvoissasi jo ensimmäisen rypyn?
Millä meikkivoiteella tms. voi parhaiten peittää noita hienon hienoja ensimmäisiä juonteita? Entä, pitäisikö kosteusvoide vaihtaa jo johonkin tehokkaampaan? :roll: (toivottavasti en ole ainut rypistyvä rusina täällä...)

antagonismi

Mä olen opetellut rypistämään otsaani joskus pienempänä, nyt ne ei enää lähde pois vaikka millanen ilme naamalla olisi.. :? Kirottua. Siinä ne urat on ja pysyy. Suupieliin veikkaan ensimmäisten ryppyjen tulevan sitten joskus.. Toivottavasti ei ihan heti, kuitenki oon alle 20v vielä..

Tää tais mennä OT:ksi :D

antagonismi
kolmiolääke
mulla on aina ryppyjä silmien alla.. se johtuu kai siitä kun on niin kuiva ja ohut iho :?

Niin on mullaki, näytän jatkuvasti väsyneeltä :?

PinkPanther

miula kans silmien alla juonteita, ja suupileissä ilmejuonteet.. mutta en vielä kylä ala mitään ryppyvoiteita käyttää. Eilen tosin olin taas vaihteeksi oriflamen seminaarissa, ja siellä iski fiilis: "jes, ei hätää, saan juonteet näkymättömiin heti kun niitä alkaa näkyä enemmän" oli nimittäin esittelyssä uusia tuotteita juonteita muodostavalle iholle.. 25+ ja 30+ -tuotteita :D
Ja valokynää juonteiden pohjalle, valoheijasteet nostavat juonteen ylös, jolloin juonnetta ei enää näe :) (Sama pätee muuten leuan kuoppaan, jos kenellä sellainen on, niin valokynää kuopan pohjalle, kuoppa hyppää pois, näyttää leuka tasaiselta) :wink:

nookuliina_

mun yhelle tutulle sanottiin että 20 vuotiaana pitäs jo alkaa käyttää ryppyvoiteita ehkäseästi. :shock: hui! tuntuu aika hurjalta.. kohta se on itelläki eessä..

Miffy

Mä taas oon kuullut ettei liian aikaisin ainakaan kannata, koska se jotenkin ehkäisee ihon omaa toimintaa kuntonsa puolesta tms...

Mä oon vähän aatellu etten tuhlais rahojani rppyvoiteisiin.

antagonismi
ilkka
Epäilyttävää toimintaa: huijataan miestä luulemaan, että hän saa rypyttömän naisen, ja sitten totuus paljastuu paljon myöhemmin... :/

Ei täällä ainakaan kovin moni ole sanonut alkavansa käyttää ryppyvoiteita.. Sitä paitsi, rypistyy ne miehetki :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat