Mistä tilaatte kenkiä? - Muoti ja kauneus

nunu*

Mulla on ongelmana paksuhkot sääret ja kaikki saappaat ei harmikseni mene kiinni... :cry:

Nyt täytyis löytää mustat, sexyt saappaat piikkikoroilla.

Jos joku tietää hyviä netti sivuja vaikka ulkomailtakin, niin pistäkää ihmeessä linkkiä :) Olisin kiitollinen :wink:

*kenkäfriikki*

Sivut

Kommentit (39)

nenwe

Sama ongelma täällä! Paksut sääret löytyy eli ei toivoakaan että sopisi ihanat saappaat jalkaan :?

...ja tuo jalkapöytäkin on turhan leveä....tosi harmillista, koska on vaikea löytää ihania korkokenkiä leveälle jalalle :(

nunu*

Tottakai kenkien täytyy olla mukavat jalassa :D mutta näitä saappaita en etsikkään "käytännöllisiksi"...

Mä olen monia kenkiä tilannu netin kautta. Useat olen ostanut ja toiset useat lähettänyt takaisin. Ei siinä sen kummempaa.
Ennekuin tilaan katson kenkien tiedoista ymp mitan ja ehkä vältyn palauttamisella :wink:

Nyt tammikuussa löysin (prismasta) aivan ihanat mustat, mokkaiset nyöri saappaat ja ilokseni niitä pystyy "säätämään"....
:D

Amalia
nunu*
Mulla on ongelmana paksuhkot sääret ja kaikki saappaat ei harmikseni mene kiinni... :cry:

Täällä täysin päinvastainen ongelma! Mun sääret on niin kapeat, että normivartiset saappaat lonksuu jaloissa, ja samaan varteen sais sullottua noin puoltoista jalkaa :roll: . Ainoastaan jotkut strechsaappaat istuu niin hyvin, että sääriä kehtaa esitellä.

Ite tilasin syksyllä saappaat Josefssonilta, enkä suosittele sitä kenellekään. Ilmeisesti ainakaan kyseisten saappaiden ei ollu tarkotus kestää normaalikäyttöä, koska oon joutunut laukkaamaan useaan kertaan niiden kanssa suutarilla vaihdattamassa korkolappuja tai korjauttamassa katkenneita pohjia :evil:

Kepatäti

Korkolappuja nyt joutuu joka saappaisiin vaihtamaan aika usein (ainakin jos haluaa saada ne pysymään kunnossa) ja etenkin kaupan korkolaput kuluu tosi nopeesti puhki.

nunu*
Kepatäti
Korkolappuja nyt joutuu joka saappaisiin vaihtamaan aika usein (ainakin jos haluaa saada ne pysymään kunnossa) ja etenkin kaupan korkolaput kuluu tosi nopeesti puhki.

Totta! Ja se, että kuinka paljon suutareilla on hintaeroja laittaa uudet korkolaput on aivan järjetön! Tottakai heidänkin täytyy ruoka saada pöytäänsä...
Löysin hyvän ja edullisen paikan missä aikaisempaan liikkeeseen saan molemmat korkolaput yhen hintaan (10e) :wink:

Hei, mites tänne voi laittaa kuvia? no vaikka kengistä...
:D [/img]

Amalia
Kepatäti

Mun mielestä jossain on vikaa, jos korkolaput joutuu vaihtamaan jo noin viidentoista käyttökerran jälkeen :roll: . Kai niiden nyt vähän pitempään pitäis kestää!

Amalia

Pientä lisäystä aikaisempaan saapasongelmaan: kyseisistä monoista irtos toinen korko keskiviikkona, eli edessä on taas suutarireissu. Missäköhän vaiheessa mä kyllästyn korjauttamaan saappaita, jotka hajoaa käsiin, ja viskaan ne suosiolla mäkeen :roll:

Rahel

Mun tämänhetkinen suosikkipaikka kenkien hankkimiseen on huuto.net. Oon tykästynyt vintage-kenkiin ja niitä on siellä ihan kiitettävästi tarjolla. :D kuvasta pystyy aika hyvin päättelemään, millaiset kengät on kyseessä, ja yleensä koron korkeus ja kengän koko (usein myös sisäpohjan pituus) on ilmoitettu eli aika hyvin pystyy noista jo päättelemään, onko kengät sopivat. Kerran tein hutiostoksen ja huusin kengät, jotka olivat ihan liian pienet. Myin ne sitten eteenpäin työkaverille. Yhden kerran huusin myös saappaat, jotka osoittautuivat todella epämukaviksi; taitavat olla kaapin pohjalla edelleen.

Jomina

Onko kukaan tilannut kenkiä suoraan NewrockStore.com:sta? Itse olisin sieltä tilaamassa yksiä kenkiä, mutta mietityttää meneekö koot nyt ihan niinkun ne on... Joka tapauksessa ne kyllä tilaan, voihan ne aina takaisin lähettää, mutta kuitenkin kyse aika kalliista kengistä :oops:

lady_luck

Itse olen tilannut paljon kenkiä ulkomailta, ja varoitan kyllä todellakin niiden kokojuttujen suhteen. Koko voi olla merkittynä joko eurooppalaisena, englantilaisena tai amerikkalaisena, joista jälkimmäisillä on vielä erikseen naisten ja miesten koot. Netistä löytyy paljon sellaisia palveluita, joista voi katsoa vastaavuudet eurooppalaisiin kokoihin, mutta VAROITUS: nämä automaatit heittää armotta. Suomalainen koko ei ole aina sama kuin yleiseurooppalainen koko, esim. italialaiset ja ranskalaiset kengät on pienempiä, ja jos amerikkalainen kenkäkauppa on kääntänyt omat amerikkalaiset kokonsa italialaiseen eurooppalaiseen kokoon verrattuna, niin niin ne eivät silloin vastaa meidän perinteistä suomalaista kokojärjestelmää. Itse olen erehdyksen ja onnistumisen kautta oppinut mitkä koot minulle ovat sopivat kussakin kokojärjestelmässä.

Jos suinkin mahdollista niin kannattaa kysellä kaupasta tarkempia mittoja. Tai varmistaa palauttamis-mahdollisuus etukäteen, sekin voi joskus olla monimutkaista ja asiakkaalle yleensä jää postikulut maksettavaksi, ja ne voivat olla useampi kymppikin esim. suomesta ulkomaille. Tai sitten kannattaa ostaa käytettyjä, joista juuri esim. huuto.netissä on hyvät tarkemmat mitat usein esillä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat