LOCKSIT/RASTAT - Muoti ja kauneus

femma

itselläni on ollut kuiturastat muutaman kerran. Viimeksi eilen otin rastat pois.

Hiukseni kärsivät paljon rastojen takia. Jumalaton kasa hiuksia oli lähtenyt juurineen irti rastojen painamisen takia. Myös hiuspohja rasvoittui ja hilseili. :? Ihmettelenkin, miten jotkut saavat oikeat rastat pidettyä niin hyvässä kunnossa, ja varsinkin sen päänahan!

Sivut

Kommentit (49)

Drama Queen

Mulla oli 3 vuotta rastat. Kampaamokoululla teetätin ne, maksoi 20 euroa. Juurikasvun rastoituksesta en maksanut mitään. Huonopuoli noissa kampaamossa tehdyissä rastoissa on ettei ne kestä. Mulla katkeili osa ja loppuvaiheessa ne oli niin huonossa kunnossa ettei autanut muu kuin leikata ne pois. Nyt olen uudestaan ruvennut haaveilemaan rastoista kunhan saisin ensin hiuksiini enemmän pituutta. Kampaamossa tehtyjä en kuitenkaan haluaisi. Ongelma on etten itse osaa tehdä niitä. Missään tuskin tehdään rastoja ilman kemikaaleja.

belly

Mulla oli rastat viis ja puoli vuotta, tossa alkukeväästä ne sitten purkasin ja nyt on liehuva oikee tukka!:D

itsellä oli kanssa muuten rastaa,mutta edessä otsatukka,johon suihkutin päivittäin kilon lakkaa ;) otsatukan pesin päivittäin, rastat kerran 3-viikossa-kuukaudessa. rastat jouduin värjäämään n. kerran kuussa,niin siinä samalla se pesu sitten tulikin. En usein tykkäny pestä,nimittäin loppuvaiheessa se kuivuminen tosiaan kestää monta tuntia.
Kotona tehdyt oli,mutta pari vikaa vuotta sain kyllä kärsiä hiukkasen ikävästä tuoksusta rastojen ollessa märät (yhhyh, mut kuivana ei hajua!).

Rakastan erilaisia rasta-möhkö-nutturoita yli kaiken! <3
Itse asiassa nää "oikeet" hiukset setvin ittelleni iha hetken mielijohteesta (ne kun juuri olivat saaneet täydellisen nuttura-möhkö-mitan). Mietiskelin vaan,että saakohan mun rastoja purettua vai pitääkö leikata, sitten kokelin purkaa yhen rastan... ja sit toisen...ja sit kolmannen... :D

backinblack

Luin nämä kaikki 6 sivua läpi ja en löytänyt tai ainakaan huomannut topicia rastoista. Mulla itselläni ei ole niitä ainakaan vielä, mutta haluaisin laittaa lähiaikoina.

Voisiko joku kertoa minulle onko se yleistä, että locksit "homehtuu"?

Miffy

Hei kivaa, tääl ei tosiaan oo tainnukaan olla rastaketjua :D

Mulla on rastat, on ollut jo yli 4,5 vuotta. mun kaveri laittoi nää mulle hyvällä tekniikalla ilman mitään aineita, sit ite laittelin noi latvat.

Ikinä ei oo homehtunut :D Eikä oo kellään rastapäisellä kaverillakaan. Luin netistä yks päivä jotain keskustelupalstaa, jossa puhuttiin rastoista, löysin sen sattumalta guuglatessa, ja siellä joillain oli jotain hilse- ja hajuongelmaa; ne tais kaikki olla sellasia jotka oli laitattaneet locksinsa kampaajalla.

Mä en laittais kampaajalla, mutta jollei oo kaveria jokavois laittaa, niin sit ei taida olla mahiksia muuhun. kannattaa kuitenkin kysellä, miten ne tehdään - mä en suostuis mihinkään aineisiin.

shriness

Mä oon alkanu vakavissani harkitsemaan rastojen ottoa. Saako niistä niin ohuet kuin haluaa, ite haluisin semmoset pikkulettien paksuset. Eikös ne aina laita tekokuitua jatkoks, kun omista hiuksista tulis niin lyhyet.

Miten rastoja hoidetaan? Pitääkö juurikasvu käydä laitattamassa, jos ottaa kampaamossa? mun on varmaan pakko jossain käydä ottamassa, kun ei ole ketään tuttua, joka laittas.

Miffy
shriness

Saako niistä niin ohuet kuin haluaa, ite haluisin semmoset pikkulettien paksuset. Eikös ne aina laita tekokuitua jatkoks, kun omista hiuksista tulis niin lyhyet.

Saa vaikka miten ohkaset - mul on paksumpia ja nokuja, joukossa tosin muutama ihan pikkunenkin. Onnistuu kyl. Siis eihän mitään tekokuituja laiteta ellei halua, kai semmonenkin onnistuu jo tahtoo. Mut mä kyl oikeesti suosittelen et jso kampaajalal laittaa niin kysyy, että miten se oikein tapahtuu. Jotkut joille on kampaajalal laitettu on olleet aika hirveen näköisä ja niitä on (ainakin näis tapauksis oli) jotenki vaikeempi huoltaakin kun esim. näitä mun ite tehtyjä.

shriness

Miten rastoja hoidetaan? Pitääkö juurikasvu käydä laitattamassa, jos ottaa kampaamossa?

Mä pesen rastat josksu kerran viikossa, useimmiten parin kolmen viikon välein, joskus vain kerran kuussakin. Mulla on etutukka tavallista hiusta, siihen laitan lakkaakin, sen pesen joka toinen päivä. Kesällä pesen näitä useemmin, talvella harvemmin. Fööni ei kai tekis näille kauheen hyvää, mut koht on pakko hankkia ku kuivuminen kestää jo ihan tosi kauan - illalla ei voi pestä, koska aamulla viel märät.

Juurikasvua toki tulee, koska kellään ei taida kasvaa pötköjä päästä :D Alussa, sanoisinko pari ekaa vuotta, mul o9li sen kanssa vaikeempaa. Nyykyään selviin tosi vähällä - tuntuu melkeen ku ne menis itellään rastoille. Mä toimin niin et sillontällön pyörittelen rastoja päätäni vasten, siis hinkkaan. Eli otan melko juuresta kii, painan päätä vasten, hinkkaan pyörivällä liikkeellä; tää riittää mulla pitämään juuret kunnossa.

Mitäs vielä..

shriness

Kiitti, Miffy. Sitä mä just että jatkeita saa kyllä laittaa, mun hiuksista tulis varmaan semmost parin sentin pötköt, enkä mä semmosia halua. Kunnon metrinen letti... :D

Miffy

heh :) Ku mä alotin rastailun, oli kulunu puolisen vuotta siitä ku tukka oli leikattu ihan kananperseeks, et osa oli kyllä tosi lyhyitä :D Mut nyt mulla on jo ihan kunnioitettava kasvusto ;)

backinblack
Miffy

Ikinä ei oo homehtunut :D Eikä oo kellään rastapäisellä kaverillakaan.

No joo, en ole minäkään kuullut muuta kuin yhden kaverin veljen tyttöystävällä kuulemma oli homehtunut. Jostain netistä luin, että ne locksit voi homehtua, jos esim. pesee rastat ja sitä pesuainetta jää sinne hiukseen.

Miffy

Nii... Huuhtelu tiettykin kannattaa hoitaa huolella. Ja siis varmaan edistää homehtumista, jos esim. pesee tukan ja laittaa sit sen vaik tiukalle nutturalle märkänä ja antaa olla päiviä :D

Miffy

No mä värjäilen, mutten erikseen värjää juurikasvuja. Tää kyl johtuu varmastikin siitä, et mul on oma väri tosi tumma ruskee ja oon lähinnä mustiks näit värjäilly, ei oo tullu semmost häiritsevää juurikasvua. Mut nyt klu mul on osa näistä vaaleita, niin pitäs kyl korjailla väriä tuol juuressa...

shriness

No, mulla se juurikasvu näkyy kun luonnollinen väri on tommonen vaaleanruskea ja mustatks oon värjänny.. Pitää vaan kehittää joku oma tekniikka siihen hommaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat