Hiusten värjäys!!?? - Muoti ja kauneus

Tiina82

kysyisin että olen aikeissa värjätä hiuksiani ja en ole koskaan värjännyt niitä niin kumpi olisi parempi kesto vai kevyt väri ja onko tietoa paljonko ne maksaa kun ite värjäisin!!????

Sivut

Kommentit (26)

Maruchka

Mutta sävytteet eivät välttämättä tartu käsittelemättömään ja lasimaiseen hiukseen :?
Värit maksavat about 7-15 euroa, väristä ja merkistä riippuen.

Jzzu
Maruchka
Värit maksavat about 7-15 euroa, väristä ja merkistä riippuen.

Jos lasketaan tohon hintahaarukkaan myös sävytteet niin haarukka ois ehken 3-15 euroa merkistä ja ostopaikasta riippuen, oma vakkari kestovärini maksaa 6,50.

Norma Jean

Sellasta semilikaista yleensä suositellaan ainakin herkälle päänahalle, niin rasva suojaa päänahkaa värin vaikuttavilta aineilta, jotka saattaa olla aika vahvoja.

antagonismi

Useimmissa kaupan hiusväreissä se on niin, ettei saa pestä ensin hiuksia vaan ihan "likaiseen" tukkaan laitetaan.. Mut kannattaa tarkistaa ennenkuin tekee mitään tyhmää :)

mau_

Hiusvärin alla ei saa olla liikaa "likaa", erityisesti paljo vaha tai muut muotoilutuotteet voi heikentää värin tehoa. Puhtaaseen tukkaan ei väri saa laittaa, koska hoitoaineet jättävät kalvon hiuksen pintaan, tämän tekevät myös monet shampoot, ns. hoito shampoot. Tämän takia väri ei tartu niin helposti puhtaaseen tukkaan. Ja tietty on vielä se että päänahkaa suojaa se rasvakerros.

Ja se että milla kannattaa alotaa riippuu ihan itsestään. Sävyte väri lähtee pesujen kanssa kokonaan pois, ja jää vain hiuksen pintaan, ja mitä paremmassa kunnossa tukka on, sitä parempi lopputulos on. Tämä johtuu siitä että sävyte tarttuu hiukseen sähkövarauksen avulla ja mitä terveempi hius on, sitä parempi sähkö varaus on.

Kevyt väristä osa on pysyvää ns. hapettuvaa pigmanttiä, eli se ei lähde pakosti ikinä kokonaan pois, ennenkuin vasta leikatessa. Kevyt väri ei kuitenkaan kestä voimaakkaan yhtä kauan kuin kestoväri (tämä tosin ei aina pidä paikkaansa paljon käsitellyssä hiuksessa)

Ja kestoväristä ei siis pääse eroon, muutakuin leikkaamalla.

Itse suosittelen ainankin testaamaan haluttua sävyä sävytteellä, ja sitte laittaa myöhemmin kevyt- tai kestovärin.

mau_

ja siis päin vastoin kuin edellä joku sanoi, sävyte tarttuu nimen omaan lasimaiseen hyväkuntoiseen käsittelemättömään hiukseen paremmin kuin käsittelemättömään. Kesto ja kevyt värit tarttuvat käsiteltyyn paremmin, tiettyyn rajaan asti

SunLion

Hiusväriselosteessa lukee yleensä aina jos laitetaan kostutettuihin hiuksiin tai kuiviin hiuksiin...ne on tuote kohtaisia juttuja. Vasta pestyihin (shampoo & hoitskari) en suosittele väriä.

antagonismi

Tää luultavasti kannattaa laittaa tähän ketjuun..

Elikkä, onko kenelläkään kokemuksia/mielipiteitä siitä, sopiiko punainen ja vaalea yhteen? Oon ajatellut että värjäisin hiukseni punaisiksi ja laittaisin vaaleita raitoja, mutta mikä on lopputulos? :?
Mä en ole nähnyt livenä vastaavan värisiä hiuksia missään, niin en uskaltais mennä värjäämään ennenkuin tiedän näyttäiskö se ollenkaan hyvältä :D

mau_

mahtaa olla tukka huonossa kunnossa jos ei kestoväri enää pysy tukassa ollenkaan :O nimitäin kemiallisesti ei ole muuten mahdollista, että kestoväri lähtisi kokonaan pois, ellei hius ole sisuksiin asti auki. Eikä pitäisi olla
mahdollistakaan edes huonossa tukassa.

Ja punaiseen sopii vaaleat aivan mahtavan hyvin, mielestäni ihanin yhdistelmä hiusväreissä on kylmä punainen ja vaalea luonnonsarjan sävyinen väri. aivan ihana <3

Amalia
antagonismi
Elikkä, onko kenelläkään kokemuksia/mielipiteitä siitä, sopiiko punainen ja vaalea yhteen? Oon ajatellut että värjäisin hiukseni punaisiksi ja laittaisin vaaleita raitoja, mutta mikä on lopputulos? :?

Mulla on punaiset (värjätyt, valitettavasti) hiukset ja oon laittanut siihen päälle vaaleampia raitoja. Raitatökötti on sitä Garnierin tavaraa, jossa on paketissa siis vaan se raita-aina. Ja sävy on tietty se punaisille hiuksille tarkoitettu :).

Noista raidoista ei ainakaan mulla tullut vaaleita, vaan pikemminkin sellasia kullansävysiä/oransseja. Mut mun mielestä näyttää hyvältä 8) . Ja koko pää on ulkopuolisten tuomioiden mukaan niinku aidolla punapäällä.

ynnej

Mä aion värjätä mun hiukset mustiks, mitä merkkiä suosittelette? Siis ihan kotona aion värjätä. Ennen oon värjänny ruskeeks sillä Garnierin 100%-sarjalla. Onks siinä mustaa sävyy ja onks hyvä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat