Peili vääristää? - Muoti ja kauneus

paranoidgirl

Eräs taiteiden opiskelija tuossa jokin aikaa sitten kertoi että näytämme kaikki ihan erilaiselta luonnossa kuin peilikuvassa. Olen kuullut muitakin vastaavia kommentteja että koska peili "kääntää" meidät, näytämme jonkin verran erilaiselta. En kuitenkaan koskaan huomaa ihmisissä eroa seisoessa heidän kanssa peilin edessä...Ahdistavaa ajatella, ettemme ehkä voi tietää täysin miltä oikeasti näytämme.. :?

Mielipiteitä,kokemuksia?

Sivut

Kommentit (41)

Neppis_

hmm. olen jotenkin havainnut samaa.. Ei tosin erittäin huomattavia eroja.. Itse kun katsoo "peilikuvasta" ei näytä samalle miten muut sen näkevät omin silmin, peilihän sinällään "vääristää" jos sen oivaltaa :) ..
Ööp, jotenkin oon tullut siihen tulokseen että näytämmekin paremmilta muiden silmissä kuin peilikuvassa .. (en tiedä oli sit muuten "ruma" tai nätti..) En osaa paremmin perustella miten näin.. mut kai oon sen verran seuraillu .. (?)
.. No nää on vaan miun teorioita :wink:
Uskoo ja miettiköön ken tahtoo

miu
Lania
Oon huomannu saman, mulla vääristää myös valokuvat, vaaka ja vaatteiden kokonumerot.

samis! :D joo, en mäkään osaa sit sanoa et miltä näytän todellisuudessa, joten pakko veikata vaan pirun hyvännäköstä :P

Vanilja

Peilin "vääristäminen" johtuu siitä että ihminen ei oo symmetrinen. Kun sen sitte "kääntää ympäri" niin se näyttää vähän erilaiselta. Ite ainaki huomaan sen kun katon esimerkiks omaa äitiä suoraan tai peilin kautta.

Lania

Miu, nimenomaan! :D

Miten te muuten ajattelette sen, että jos kattoo peiliin ja heiluttaa vasenta kättä, niin heiluttaako peilikuva sillon myös vasenta kättä vai heiluttaako se oikeeta kättä? Joskus kehitin tosta itelleni kauheen aivoriihen ja mietin onko se kummallakin tavalla "oikein" :? :)

miu
Lania
Miten te muuten ajattelette sen, että jos kattoo peiliin ja heiluttaa vasenta kättä, niin heiluttaako peilikuva sillon myös vasenta kättä vai heiluttaako se oikeeta kättä? Joskus kehitin tosta itelleni kauheen aivoriihen ja mietin onko se kummallakin tavalla "oikein" :? :)

voi apua, mä saan tosta ikuisuusongelmani täks illaks :P kyllä se peilikuva heiluttaa tuossa tapauksessa oikeaa kättään. joo, näin se on. :D

Maruchka
Lania

Oliko pakko tollai juttu tänne pistää :lol: Mul oli hauskaa, kun kokeilin, ja must tuntuu et se peilikuva huijaa ja vilkuttaa oikealla kädellä, vaikka mä vilkutanki vasemmalla :? :lol:

Jzzu

Ettei se olis kuitenkin se oma mieli mikä sen kuvan kropasta vääristää ja kun me ollaan kaikki erilaisia muut näkee meidät taas ihan omalla laillaan.

Abigail

Kun katson itseäni eteisen peilistä, näytän ihan hyvältä, mutta vessan peilistä aina tuijottaa takaisin joku kaamea peikkotyttö :?. Valokuvissa näytän hirveältä aina. Toivottavasti muut näkevät minut samanlaisena kuin se eteisen peili.

Shandy
Abigail
Kun katson itseäni eteisen peilistä, näytän ihan hyvältä, mutta vessan peilistä aina tuijottaa takaisin joku kaamea peikkotyttö :?.

Hei samis! Tosin luulen että se johtuu siitä että eteisessä on hämärämpää kun vessassa.

Abigail
Shandy
Abigail
Kun katson itseäni eteisen peilistä, näytän ihan hyvältä, mutta vessan peilistä aina tuijottaa takaisin joku kaamea peikkotyttö :?.

Hei samis! Tosin luulen että se johtuu siitä että eteisessä on hämärämpää kun vessassa.

Jep ja yleensä vessoissa on sellaset kelmeät valot, jotka saavat esimerkiksi ihon näyttämään tosi kurjalta.

Myoni

Peilin hionta vaikuttaa myös tosi paljon siihen, mitä sieltä näkyy. Esim. Helsingin henkkamaukoissa näytän todella hoikalta, melkeinpä laihalta, kun siellä peili on hiottu "hoikentavaksi".

Ja jos miettii valon taittumista, niin peilikuva itse asiassa ei käännä vasenta ja oikeata vaan etu- ja takapuolen... Hmm... vähän epäselvästi sanottu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat