Selluliitti, suonikohjut ja vatsamakkarat... - Muoti ja kauneus

Chilli

Apua, mä en kestä! Tänään on taas sellanen päivä, että kun katsoo peiliin niin näkee vaan selluliittia, (olemattomia) suonikohjuja ja vatsamakkaroita! :oops: Mulla on jaloissa sellaisia pieniä vaaleanvioletteja suonia, eikai niistä voi tulla oikeita suonikohjuja?! Miten niitä voisi estää?? Mä olen kuitenkin mielestäni vähän turhan nuori suonikohjuilemaan. :cry:

Ja sitten se pirun selluliitti! Ok, fair enough, oon kyllä vähän lihonnut tässä sen jälkeen kun aloitin pillerit joskus 5 vuotta sitten (!), mutta millä hitolla sen sellun saisi pois tai ainakin vähemmän näkyväksi?? Ällöttää.

Entäs sitten vatsamakkara... Se on ehkä kaikista haitallisin mun mielestä, kun vatsan kohdalta oon muuten aika litteä ja sitten siinä on sellainen makkara poikittaisen vatsalihaksen kohdalla. Mikään määrä vatsalihasliikkeitä tuskin auttaa siihen, pitäisiköhän mennä rasvaimuun...

Onpa taas viehättävä olo! Onhan muillakin ulkonäköongelmia, onhan?! :oops:

Sivut

Kommentit (23)

Maikki85

Mullakin on niitä liiloja suonia pinnassa, en tiiä mitä ne on, mutta en usko että niistä mitään suonikohjuja tulee.. en osaa sanoa..

Vai selluliitti, no se ei kyllä liity lihavuuteen, sillä olen tavannut hoikempia naisia kun minä, joilla selluliittiä(siis sitä appelsiini ihoa) on tuplasti enemmän kun mulla.. Mut juo vettä paljon päivässä ja syö paljon hedelmiä, tää saattaa helpottaa vaivaa.
Ja jos oma kroppa ei miellytä ni mee kuntosalille tai jotain.. Itekkin kyllästyin omaan kuviteltuun paino-ongelmaan ja aloitin ohjatulla kuntosalilla käynnin.. Nyt on hyvä olo, vaikkei kilot pahemmin oo karisseet, nii olo tuntuu silti paljon kevyemmältä, eikä jaksa välittää selluliiteistä.

Mä kyl suosittelen jokaiselle joka syyttä itseään lihavana tai on huono itsetunto, nii liikkumaan säännöllisesti ja menemään vaikka salille. Itse kävin teettämässä itselleni sopivan kunto-ohjelman, kyllä on sen arvoista..

sopuli

eiköhän jokaisella naisella ole selluliittia... Ei sitä voi välttää, vaikka olisi kuinka hoikka.

Mua naurattaa aina toi "olen syönyt pillereitä 5vuotta ja olen lihonut". Luultavasti siinä viidessä vuodessa on tapahtunut aikalailla muutakin, kuin se pillereiden syönti.... Harvoinpa se varmaan on lihomisen syy.

tiikeli
sopuli
eiköhän jokaisella naisella ole selluliittia... Ei sitä voi välttää, vaikka olisi kuinka hoikka.

Mua naurattaa aina toi "olen syönyt pillereitä 5vuotta ja olen lihonut". Luultavasti siinä viidessä vuodessa on tapahtunut aikalailla muutakin, kuin se pillereiden syönti.... Harvoinpa se varmaan on lihomisen syy.

Kyllä se voi olla, siinä mielessä että ainakin jotkut mun kaverit on valittaneet että tulee syötyä 2x enemmän ruokaa kun on aloittanut pillereitten käytön. Joillain se tekee tuollaista.

Ja nestekin saattaa kertyä niistä... Mutta ei 1-2 kiloa enempää tuu painoa lisää.

Mutta siis, periaatteessa oot oikeassa, onhan toi syöminenkin kuitenkin kontrolloitavissa, kun sen vaan tajuaa itse. 8)

*Sandy*

Suonikohjuja voi periaatteessa estää sillä että ei istu pitkiä aikoja putkeen. Pitäisi kävellä viiden minuutin verran vaikka puolen tunnin välein. Ei saisi myöskään istua jalat ristissä ja käyttää korkokenkiä. (olen juuri pitänyt tästä asiasta esitelmän :D) Mutta mitään varmaan keinoa ei ole estää suonikojujen syntyä. Ja jos äidilläsi on suonikohuja, mitä luultavimmin myös sinulle tulee.

sopuli
tiikeli

Kyllä se voi olla, siinä mielessä että ainakin jotkut mun kaverit on valittaneet että tulee syötyä 2x enemmän ruokaa kun on aloittanut pillereitten käytön. Joillain se tekee tuollaista.

Ja nestekin saattaa kertyä niistä... Mutta ei 1-2 kiloa enempää tuu painoa lisää.

TAarkoitin just sitä, että on syöny pillereitä VIISI vuotta ja on tullut muutama kilo lisää. Sillon se tuskin johtuu niistä... Eiköhän siinä viidessä vuodessa tapahdu elämäntavoissakin muutosta ja esim 16 vuotiaana kuluttaa paljon enemmän, kun kasvaakin. Eri juttu tosiaan on, jos on just aloittanut pillerit, ja huomaa lihonneensa kun ne on lisännyt ruokahalua tai keränny nestettä.

Miffy

Mulla on selluliittia perseessä ja reisissä - ei haittaa :D

Mulla on pikkuruisia suonikohjunalkuja ja äitillä ollut pahojakin - ei haittaa :D

Mulla on mahamakkaroita tai siis yks kunnon uimarengas - ei haittaa :D

Kyllä mä koitan laihduttaa terveydellisistä syistä jne, mutta aika paljon on asenteesta kiinni, oon huomannut.

Chilli

Jee, en olekaan yksin! :) Ihan totta mitä sopuli sanoi, ettei se painonnousu varmaan pillereistä ole kiinni. Niitä on vaan hyvä syyttää. :wink:

Äidillä ei onneksi ole suonikohjuja (isän äidillä kyllä on), mutta istumista on tässä vaiheessa vähän vaikea välttää kun tulee tuota yliopiston penkkiä kulutettua kuitenkin sen verran. :( Miten korkokengät vaikuttaa suonikohjuihin? Niitäkin kyllä käytän...

Pitäisi tosiaan mennä sinne kuntosalille niin edes tuntuisi että tekisi jotain, vaikkei siitä tuloksia paljoa tulisikaan. Mun mielestä olisi vaan niin paljon hauskempaa mennä kaverin kanssa, mutta no, aina ei voi voittaa. Olisiko kenelläkään kivoja jumppaohjeita kotona tehtäväksi?

sopuli
Chilli
Olisiko kenelläkään kivoja jumppaohjeita kotona tehtäväksi?

Oon ite huolissani perseeni löystymisestä kun en enää käy spinningissä :D Siks yritän kyykkyjä tehdä kotosalla aina välillä... Yritän uskotella itselleni, että se auttaa ;)

Chilli

Sopuli: Eiks askelkyykyt ookkin aika tehokkaita? Mä olen myös tehnyt "koirankusetuksia", ne on kans aika hyviä peppu ja ulkoreisiliikkeitä. Mä lähinnä haluaisin ton mahafläbän pois, mutta aika usein selkä alkaa sattumaan vatsalihaksia tehdessä. :roll: Ja ne jalat ylös ja nostot tuntuu ettei oikein vaikuta mitenkään... Selkäystävällisiä vatsalihasliikeohjeita kenelläkään? :roll:

Sarah
Chilli
Selkäystävällisiä vatsalihasliikeohjeita kenelläkään? :roll:

Selälleen maahan, niska+pää (kädet niskan takana) ja jalat ylös maasta ja vuorotellen jalkaa koukkuun suunnilleen mahan päälle. Voit myös samalla kääntää ylävartaloa liikkeen mukana vuorotellen kummallekin sivulle (oikea polvi ja vasen kyynärpää "kohtaavat" ja toisinpäin).

sopuli
Chilli
Sopuli: Eiks askelkyykyt ookkin aika tehokkaita? Mä olen myös tehnyt "koirankusetuksia", ne on kans aika hyviä peppu ja ulkoreisiliikkeitä. Mä lähinnä haluaisin ton mahafläbän pois, mutta aika usein selkä alkaa sattumaan vatsalihaksia tehdessä. :roll: Ja ne jalat ylös ja nostot tuntuu ettei oikein vaikuta mitenkään... Selkäystävällisiä vatsalihasliikeohjeita kenelläkään? :roll:

Niin mäkin oon ymmärtänyt, et ne ois aika tehokkaita. Teen itse viel painojen kanssa niitä :)

Mä teen vatsiksia silleen, et makaan selälläni, nostan jalat kohti kattoa ja lasken sit vuorotellen jalkaa lattiaa kohti suorana. Mitä suorempana jalka, sitä enemmän tuntuu ja jos on hyvät vatsikset, voi molempia jalkoja laskea lattiaan yhtä aikaa.

Chilli

Kiitos paljon vatsalihasvinkeistä! Pitäisköhän tänään kokeilla kun toi äijä on taas jollain bisnesillallisella tänään... :lol: Toinen vaihtoehto olis tietysti lukea niitä roskaromaaneja ja syödä vaikka lämpimiä voileipiä, siitähän mahamakkara tykkää! :wink:

Amalia

Selluliittia tulee käsittääkseni ainakin sillon, jos on liian vähän vaatetta päällä. Kroppa siis kerää ihon alle omaa tavaraa suojaksi kylmää vastaan. Pitänee muistaa paksut sukkikset jos tää talvi tästä vielä urkenee :).

Abigail
Amalia
Selluliittia tulee käsittääkseni ainakin sillon, jos on liian vähän vaatetta päällä. Kroppa siis kerää ihon alle omaa tavaraa suojaksi kylmää vastaan. Pitänee muistaa paksut sukkikset jos tää talvi tästä vielä urkenee :).

Jos tuo pitää paikkansa, niin olen piakkoin yhtä isoa selluliittimöykkyä :?.

taizu
Amalia
Totta! Se on elimistön puolustusreaktio siihen, ettei palelisi pakkasella>> rasva kun eristää ja pitää lämpöä.

Kannattaa siis todella pukeutua pakkaskeleillä lämpimästi ja niin, ettei aivan sukkahousuilla ja napapaidoilla hilluta pihalla, kuten olen tässä vuosien mittaan saanut nähdä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat