Vaatemerkit ja aatteet - Muoti ja kauneus

Schneesturm

Ymmärtääkseni esimerkiksi Von Dutch-vaatemerkki yhdistetään mm. rasismiin. Olisi kiva tietää muitakin erinäisiin vaatemerkkeihin yhdistettäviä aatteita ja ajatuksia.

Ajatteletko koskaan mitä viestität valitsemalla tietyn merkkisiä vaatteita? Vai kiinnostaako sinua kenties ollenkaan mitä viestität vaatteillasi?

Kommentit (6)

shriness

Mä boikotoin tiettyjä brändejä, kuten Nike, Adidas. Mä en pidä niiden hirveän aggressiivisesta markkinoinnista. Ja siitä että luonnonvaroja tuhlataan. Juu, No Logo on luettu :) Ja Brändätyt

Nykyään ostan melkein kaikki vaatteeni UFF:ista tai kirppikseltä, jotenkin kaupasta ostetut tuntuu persoonattomilta ja ei ne ole edes oman tyylisiä. Tietty alusvaatteet, sukat yms ostan uutena.

Ikinä, ikinä ikinä en suostuisi kantamaan Vuittonin laukkuja. Mun mielestä
[u]tosi[/u] rumia, ja sitten kun joka sa'amarin julkkiksella semmonen on.. Merkkiesimerkki siitä miten tavara myy kun brändin saa tarpeeksi isoksi ja tajutaan minkälaisia laumaeläimiä ihmiset on... Ja ne feikit mitä katukuvassa näkyy...

xaz
Schneesturm
Ymmärtääkseni esimerkiksi Von Dutch-vaatemerkki yhdistetään mm. rasismiin.

Siis oikeesti? :shock: ei juma..
Ikinä ennen kuullukkaan koko merkistä, mut viime kesänä sain siskolta ulkomaantuliaisina Von Dutch-laukun, semmonen nätti pikkunen käsilaukku, oikein vielä "minun näkönen" :D Ja sitte syksyllä näin jossain lehdessä kuvan Eremenkosta (jr) jolla oli Von Dutchin paita päällä, niin ajattelin että kaipa se sitte on joku vähä nimekkäämpi merkki, en vain koskaan ennen ollu kuullu semmosesta :lol:

Ei mulla kyllä ole oikeestaan mitään väliä kannanko ylläni nimekkäitä vaatteita vai vähemmän nimekkäitä. Kunhan ne vain on semmosia missä viihdyn, ja mielellään tietty kestäviä. Mulla ei ois koskaan pokkaa pistää päälle paitaa, jossa esim lukis isolla rinnassa dior, tai vielä karmeempaa, pari päivää sitte vastaan käveli keski-iän ylittäny naishenkilö, jolla oli musta pipo, johon oli strasseilla kirjailtu dior :shock: Kyllä mää voisin ihan hyvin kulkea joissain tosi nimekkäissä vaatteissa, jos ensinnäki olis varaa ostaa semmosia, mutta en vain ikänä vois kuvitella että mainostaisin sitä et mullapa on nyt päällä pradan paita, kai kaikki nyt varmasti näkee että tässä hihan suussa on pradan label! Semmonen ei ois meikäläisen tyyliä.

Amalia
Dubyamoa
Mä en suosi mitään merkkejä, ja mieluiten ostan vaatteita joissa merkki ei ole mitenkään näkyvästi esillä. Mua ärsyttää, jos kaikki tietää että tuo on sen ja sen merkkinen vaate, ja vielä enemmän ärsyttää kun vaikka paidassa lukee kissan kokosin kirjaimin joku merkki.

Samma här. Ja oon vienyt merkkikammouden niin pitkälle, että en osta esmes vaatteita, jotka on ollu jossain muotikuvassa tai kuvastossa mallin päällä. Bongailen kaupungilla aika usein vaatteita, joista muistaa/tietää heti, mistä ne on ostettu, eikä oikein huvita olla ite samanlainen mainos :roll:

Mariel
Amalia

Ja oon vienyt merkkikammouden niin pitkälle, että en osta esmes vaatteita, jotka on ollu jossain muotikuvassa tai kuvastossa mallin päällä. Bongailen kaupungilla aika usein vaatteita, joista muistaa/tietää heti, mistä ne on ostettu, eikä oikein huvita olla ite samanlainen mainos :roll:

joo. tässä on vähän sekin, että mä en ainakaan tykkää jos nään monella muulla samanlaisen vaatteen kuin itelläni. tuntuu jotenkin kiusalliselta :D

ja oon samaa mieltä edeltävien kanssa: merkillä ei väliä, mutta hinnan pitää olla kohtuullinen, enkä halua olla kävelevä mainostaulu.

mimuli
shriness
Ikinä, ikinä ikinä en suostuisi kantamaan Vuittonin laukkuja. Mun mielestä
[u]tosi[/u] rumia, ja sitten kun joka sa'amarin julkkiksella semmonen on.. Merkkiesimerkki siitä miten tavara myy kun brändin saa tarpeeksi isoksi ja tajutaan minkälaisia laumaeläimiä ihmiset on... Ja ne feikit mitä katukuvassa näkyy...

Sama täällä. Enkä välttämättä mitään muitakaan kalliita ja hehkutettuja merkkikamoja. Minulle ne eivät vain merkitse mitään. Itsekin käytän mieluiten vaatteita, joista pidän päälläni ja jotka miellyttävät [u]minun[/u] silmiäni. Enkä myöskään näe tarpeelliseki sitä, että mainostaisin, mitään merkkiä. En muutenkaan pidä vaatteista, joissa on esim. rinnuksissa tekstiä tai isoja kuvia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat