Permanentti? - Muoti ja kauneus

egyptilaiset

Muistelen lukeneeni jostain lehdestä, että nykyään on sellasia uusia permanenttiaineita, jotka ei pahemmin kuluttais hiusta. Kuka tietää, onko tämä totta? Ja muutenki. Mun tekis hirveesti mieli ottaa permis, ku mulla on sellanen paksu, mutta jotenki veltto lättätukka. Henkisesti se on kuitenki vallaton kiharakasa...
Mutta epäröin.
1. Juurikin tuo, että kestääkö värjätyt hiukset enää moista?
2. Onko kukaan onnistunu kasvattamaa sitä permistä pois näyttämättä ihan idiootilta? En haluis nimittäin leikata mitenkää ihan lyhyeks ikinä.

Kommentit (12)

Maruchka

Permis ei kuluta hiusta oikein tehtynä ja oikeilla aineilla tehtynä.
Ja kyllä mun huippukuivatkin hiukset on sen kestäneet, voineet paremminki sen jälkeen itseasiassa, kun kampaaja on käyttänyt hyviä hoitoaineita :) Suosittelen!

Tonde
Maruchka
Permis ei kuluta hiusta oikein tehtynä ja oikeilla aineilla tehtynä.

No kyllä se vaan joillakin kuluttaa. Varsinkin jos hiuksia tosiaan on paljon käsitelty. Nimim. hiukset melkein tippu päästä...

*Sandy*

Mullakaan ei kuluttanut erityisemmin hiuksia. En kyllä yhtään kadu että otin joskus pari vuotta sitten permanentin. Sen sai aina sit suoristettua jos siihen kyllästy. Se oli myös aika helppo laittaa, aamulla kun kävi suihkussa nii vähä vaan muotovaahtoo ja menoks :D
Se permis lähtiki sit aika nätisti. Vielä on nähtävissä vähän kiharaa, mutta nykyään suoristan ne sit pois jos pidän hiukseni auki.

egyptilaiset

Mun hiuksissa ei oo kyllä muuta käsittelyä tehty ku värjätty, mut aina vaan juurikasvu, joten ei pitäis olla kovin monia kerroksia. Ehkä pitäis käydä kysymässä joltain kampaajalta, et miltä mun tukka näyttää sen mielestä...

Neppis_

Kyllä permis kuluttaa ja paljon. Se miltä hiuksen Pinta näyttää SE riippuu pitäjästä. Oon käyny 1,5 vuotta Parturi-Kampaaja linjaa ja sieltä oppi tullut mukaani :wink:
Sen takia, kun permiksen käy ottamassa Ei missään nimessä laiteta "samaan pakettiin" värjäystä saati raitoja.

Muttah. Kyllä värjätyt hiukset kestää...nii JOS et ole värjänny juuri päivää ennen kun menisit permiksen ottaa. Nähtävästi näinäkin päivinä on sellaisia lievästi rasittavia ainesosia permanentti aineissa, mutta tulos saattaa tällöin olla aikas lyhyt kestoinen. Ja juuri sun paksuihin hiuksiin tarvitaan kovaa käsittelyä että ne sit varmasti pysyy.

hmm.. (kyssä 2) .. riippuu miten vahvoilla aineilla tekee, mut kyl pienehkö juuri kasvu (se ihana suora oma hius) tulee esiin. Permanentti ON pysyvä rakenteen muutos hiuksissa. Riippuu hiusmallistakin (leikkaus)
Esim. miulla joskus aikoinaan permis lähti pois itsestään, teimme koepermiksen miulle ja leikkaus oli tällöin huono (tasapitkä) jolloin päälakeeni tuli toooosi lievät ja ei niinkän pysyvät kiharat :?

Mut voi sen ottaa. ei kannata niin paljoa miettiä miten rasittaa tai muuta, oikein hoitamalla ne näyttää tosi hyvä kuntosilta. JA kun hius kasvaa, pitää sit vaikka ponnarilla tai käyttää pantaa tms. joka peittää juuren (oman hiuksen) .. Ja kyllä ne Kampaajat osaa neuvoa :wink:

mau_

permanentti kuluttaa hiusta AINA. Se miten paljon se kuluttaa riippuu täysin kuinka vahvoja aineita käyttää. Useimmissa sarjoissa on kolmea tai neljää eri vahvuuttaa, jotka valitaan hiusten kunnosta riippuen. Ja kannattaa käydä kyselemässä kulutusta kampaajalla jolla kävisit ottamssa, sillä itse en tiedä missä kunnossa hiuksesi ovat, joten en osaa sanoa. Mutta varmasti löydetään hiuksillesi sopiva vaihtoehto.

Ja huom. värin voi laittaa permanentin yhteydessä. esim kevyt väri laitetaan usein permanentin aikana kiinnitysvaiheessa, jolloin sekä permanentti että väri voidaan hapettaa samaan aikaa samalla kiinnitysaineella. Ja suoravärihän ei kuluta hiusta oolenkaa, mutte kyllä myös kestoväriä tehdään permanentin kanssa samalla kertaa, tosin harvoin, mutta vasta permanentin jälkeen, sillä permanentti vaalentaa hiusta pari astetta.

itsekin siis parturikampaaja opiskelija

Maruchka

No joo, toki se siis vähän kuluttaa, mutta mulle on yleensä aina laitettu vahvimmilla aineilla ja samalla vaan hoidettu hoitoaineilla hyvin, niin ei ole hiukset kärsineet yhtään. Aina tullut ihanan silonen ja kiiltävä afro :D
Mutta en mäkä värjäyttäisi permiksen aikana. Ei se parin viikon juurikasvu haittaa, kun kahden viikon jälkeen kuitenki voi jo värjätä normaalisti.
Ja niinku Sandy sanoi, kiharat on niin helppo laittaa! Mä vaan vähän kostutan aamulla ja puristelen kiharat esiin. Kun kihara on jo kasvanut pois jonkin verran niin, jos jaksan, suihkin jotain kiharanelvyttäjää ja sillä sää curlyt palautumaan tosi hyvin.

Neppis_
mau_

Ja huom. värin voi laittaa permanentin yhteydessä. esim kevyt väri laitetaan usein permanentin aikana kiinnitysvaiheessa, jolloin sekä permanentti että väri voidaan hapettaa samaan aikaa samalla kiinnitysaineella. Ja suoravärihän ei kuluta hiusta oolenkaa, mutte kyllä myös kestoväriä tehdään permanentin kanssa samalla kertaa, tosin harvoin, mutta vasta permanentin jälkeen, sillä permanentti vaalentaa hiusta pari astetta.

Kiitos korjauksesta. Tuota en muistanukkaan :oops: ..on meillä täs opiskelija (minä siis) :roll: :lol:

lily

Kuinka paljon permanentti suunnilleen "lyhentää" hiuksia? Mulla on hiukset tällä hetkellä olkapäille, mutten kuitenkaan haluaisi mitään polkkapermistä :lol: Ajattelin aika pieniä kiharoita..
Ja saatteko pidettyä kiharat kunnossa ihan markettituotteilla vai pitääkö turvautua kalliisiin kampaamotuotteisiin(suositelkaa ja kertokaa mitä ite käytätte!).
Ja kuinka usein permis pitää uusia, jotta se näyttäisi hyvältä?

Maruchka

Sehän riippuu kiharan koosta paljonko hiukset lyhentyvät... Sanoisinko muutaman sentin?

Ja itse ainakin hoidan kiharoitani ihan markettituotteilla. Sen verta mitä nyt hoidan :? Eli hoitoainetta laitan, jos ovat sähköiset, ja niin... Siinä se taitaa olla :) Mun hiukset pysyy kyllä tosi hyvinä ja kiharat siisteinä ilman enempiä systeemejä.
Ja sellanen 8 kk on mulle sopiva permisten väli.

Sonoe
egyptilaiset

2. Onko kukaan onnistunu kasvattamaa sitä permistä pois näyttämättä ihan idiootilta? En haluis nimittäin leikata mitenkää ihan lyhyeks ikinä.

Mulla on ollut useita vuosia permis niin, että hiukset ovat olleet yli olkapäiden. Ovat hyvinhoidettuina pysyneet kauniina ja permanentti on loiventunut ajan kanssa niin, ettei tyvikasvu juurikaan näy :) Ja ainahan voi ottaa tyvikohotuksen jos meinaa näkyä. Blondausta vaan ei saa tehdä samaan aikaan permanentin kanssa tai hius menee ihan hajalle.

Vierailija

Auttakaa!!Kuinka kotikonstein saisin liian kiharan permanentin loivemmaksi. Kaduttaan niin h...tosti,kun menin sen ottaan. Öljyä jo kokeilin,mutta ei tehonnut. Permis on  1,5 viikkoa vaha.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat