Pohdintaa tyylitajusta ja itsetunnosta - Muoti ja kauneus

lillly
Dubyamoa

:roll: En makaan tarkoittanut etta laukkuja tai kenkia pitaa olla miljoonia. Mutta kylla se tokerolta nayttaa jos vaikkapa siistin hameen ja jakun kanssa ihmisella on jalassaan lenkkarit, koska ei muita kenkia omista eika edes tajua etta se ei ehka nayta kauhean hyvalta.

Einiin, mutta toivon koko sydämestäni ettei kukaan käytä hametta ja lenkkareita samaan aikaan!

Sivut

Kommentit (28)

Jzzu
lillly

Einiin, mutta toivon koko sydämestäni ettei kukaan käytä hametta ja lenkkareita samaan aikaan!

Kyl mie käytän. :D
..jos ne sopii sen hetkiseen tyyliin ja toistensa kanssa muuten hyvin yhteen.

figaro
kaneli
Miten te muut valitsette vaatteenne? Tiedostatteko, mikä on muotia, vai hankitteko omaa silmää miellyttäviä vaatteita? Vai onko pukeutumisessa kenties teille tärkeämpää mukavuus tai käytännöllisyys? Mietittekö, mitä muut ihmiset vaatetuksestanne ajattelevat ja pidättekö asukokonaisuuksien valistemista hauskana? Ois kiva kuulla muiden cosmottarien ajatuksia tästä aiheesta. :)
Minä hankin vaatteita, jotka miellyttävät omaa silmääni ja näyttävät mielestäni päälläni hyviltä. Jos sattuvat olemaan muotia niin sitten sattuvat :)
Se on pakko myöntää, että joskus tulee mietittyä sitä, mitä muut ajattelevat, mutta sille en kuitenkaan asuvalinnoissani pahemmin anna painoarvoa. Lähden kauppaan virttyneissä verkkareissa, jos siltä tuntuu tai sitten pistän vermeet viimeisen päälle, jos siltä tuntuu :D

Ja minä muuten vihaan myös sovituskoppeja. Siksi suosinkin postimyyntiä.. Saa rauhassa kokeilla kotona ja palauttaa sitten sen, mikä ei ole mieleen.

pilkku
Jzzu
lillly

Ja minä :D siis sellasia tennarilenkkareita voi musta käyttää vallan hyvin tietynlaiste hameitte kans mut en mäkää kyllä sellasia urheilulenkkareita hameen kans laita.

Trinity
Jzzu
lillly

Joo sama täällä. Siis ei tosiaan mitään mitään urheilulenkkareita mutta esim. tennareita ja sellaisia. :)

kaneli

Hirmu hyviä ajatuksia tullu täältä ja kiva että aihe on herättänyt keskustelua. Mulla on myös tuo taloudellinen tilanne vähän sellanen, ettei kauheesti oo shoppailuun varaa, mutta tietty kirpparit on keksitty. Jotenkin koen kaksi asiaa tosi hankaliksi: asusteet ja kerrospukeutuminen. Erilaisia asusteita kun pitäisi olla niin hirveesti että ois kaikkiin asuihin sopivat ja laukut, kengät yms. tuppaavat maksamaan ihan kiitettävän paljon. Kerrospukeutumista taas en vaan tajua; miten osaisin yhdistellä vaatteita sillä tavalla, etten näyttäisi ihan typerältä? Onneks on jotain pähkäiltävää, ettei mun pienet aivot ihan pääse rapistumaan. ;)

Jimmy KImmel
Jzzu
Skeittikenkienkin kanssa menee aika hyvin hamosetkin.
Skeittikenkien kanssa toimii mikä vaan! :D

Suorat housut, eri settiä oleva puvun takki, kauluspaita ja skeittikengät on yllättävän hieno yhdistelmä. :wink: Edellyttäen, että kantaja on muutenkin rento ja elämänmyönteinen tyyppi, joka pystyy rennon, mutta siistin vaatetuksen kantamaan sille sopivalla tyylillä. Pilkettä silmäkulmaan... :D

figaro

Tuli mieleen tuosta itsevarmuudesta vielä, että tokihan sellaiset vaatteet, jotka ovat omasta mielestä hyvät päällä (tuntuu ja näyttää hyvältä) luovat itsevarmuutta. Jos on vähänkään oudot vermeet niskassa, voi epävarmuus puskea päälle... Mietin itseäni esim. jossain korkkareissa. Kun ei viihdy niin ei ole varma olokaan :roll:

agentti

Mä kyllä seuraan muotia ja katon, että mitä päälleni laitan, mutta mun ongelma on se, ettei mulla oo todellakaan varaa ostaa niin hienoja vaatteita, kuin haluaisin... Ja se nyt vähän vaikuttaa itsetuntoon. En halua olla homsuisen näköinen. :?

Mutta kyllä mulle on vaatteissa silti tärkeintä, eetä mä itse pidän niistä ja, että ne on mukavat. :)

Vanilja
figaro
Minä hankin vaatteita, jotka miellyttävät omaa silmääni ja näyttävät mielestäni päälläni hyviltä. Jos sattuvat olemaan muotia niin sitten sattuvat :)

Mulla on aika lailla sama juttu. Voisin sanoo niin etten osta vaatteita siks että ne on muotia, kyllä mun täytyy niistä oikeesti tykätä!

Enkä sellasissa out-of-date vaatteissakaan viitti kulkea.

Miffy

Mulle asia on niin, että tunnen oloni varmaksi, kun mulla on sellaset kamppeet päällä, joissa viihdyn 100-prosenttisesti ja jotka ovat mun mielestä tyylikkäät. Se on sitten vaan plussaa, jos ne jonkun saavat inhoamaan/ärsyyntymään/tms, ts. reagoimaan.

Mutta tää ei sinänsä taida paljoa aloitajaa auttaa. Se vaan on mun vaatefilosofia.

Mä yhdistelen joskus aika karustikin, mutta mnistäs siitä. Mua ei kiinnosta vaikka mulla ois mustien housujen, hameen, hameen+leggareitten, villakangashousujen, baggyfarkkujen, kireitten farkkujen jen kanssa aina ne samat skedetossut, jos mä niistä tykkään ja jos ne miellyttää mun (aika vaativaa) esteettistä silmää.

Aimée

Ihan pakko vähän pistää OT tähän väliin, repeilin kun kuvittelin Jimmyn vaatetuksen Dr. Philin päälle :lol: Pitäsköhän mennä takas nukkumaan.. :roll:

Jimmy KImmel
sopuli
Mulla on päiviä, jolloin meen kouluun tennareissa ja tuulipuvussa, ja välillä sit oon pukeutunut paremmin.
Jimmyn vakkari arkivaatetus: Canvas kengät eli tällä hetkellä superstar II, collegehousut, t-paita, nahkatakki ja päässä pipo tai lippis. Vehkeet on päivitetty versio 80-luvun suomirokki junttivermeistä eli nyt ollaan sitten 2000-luvun retrojuntteja. :lol: Arkena on erityisen tärkeää, että vaatteissa on 100% mukava olla. Ei mua juurikaan kiinnosta, että mitä muut ajattelee. Siinäpähän ajattelevat ja omapa on asiani. Spesiaalitilanteissa tulee vasta mietittyä, että mitä sitä päälle vetäisi. Spesiaalitilanteita ovat erinäiset vierailut, viihteily, jne... Kaupassa käynti ja koulupäivät eivät ole missään määrin spesiaalitilanteita.

sopuli

Mulla on päiviä, jolloin meen kouluun tennareissa ja tuulipuvussa, ja välillä sit oon pukeutunut paremmin.

Ei mulla ole kauheita summia rahaa laittaa vaatteisiin, mut mulla on esimerkiksi muutamat aika kivat baaripopot ;), muutamia ihania paitoja jne. Ei vaatteita tarvitse järin paljon olla, kunhan ne on samaa "tyyliä", jotta niitä on helppo yhdistellä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat