LäMpÖRuLLaT! - Muoti ja kauneus

egyptilaiset

Pystyykö yhelle rullalle laittamaa enemmän hiuksia ku tavalliselle papiliotille? Mulla on nimittäin tosi paljon tukkaa, ja joku 20 papiliottia ei kyllä riittäis! Patukalle taas voi huoleti pistää aika paljonki tavaraa kerralla, ku sen saa sit niin tiukalle.

Sivut

Kommentit (32)

Susette

Hei, sellainen kysymys, että pidättekö lämpörullat kuumennettuna (töpseli seinässä, virta päällä) koko sen ajan, kun rullia tukkaan kierrätte vai annatteko kuumentua vain pari minuuttia ja sitten sammutatte laitteen? Ihmettelin, kun tätä ei suoraan ohjeissa kerrottu. Luki vain, että anna laitteen kuumentua pari minuuttia. Viimeksi annoin lämpörullien (Vidal Sassoon) olla virta kytkettynä koko ajan, ja rullien muovi alkoi sulaa... aika erikoista! Pitääköhän viedä laite takuuseen... :shock:

Lizzie

Mulla on Shockwaves, Philipsin vissiin. Äidiltä pöllityt. :) Tulee hyvät kiharat ja kestää kauan. Ennen laitoin aina lämppärit bilettämään, nyt oon laitellu noita patukoita lähinnä.

Shandy

Mun lämpörullat on jotkut ikivanhat Babylissit, mummulta saadut. :P Mut ne on kyl tosi hyvät, tulee kivat kikkurat ja kestää koko illan. Kaverilla on jotkut uudet Philipsit, mut ne ei oo mun mielestä niin hyvät kun noi mun vanhat..

bootylicious

]

eli minkä merkkiset lämpörullat olis hyvät? oon jo vähän katellu eri merkkeja, ja haluisin kuulla myös muiden kokemuksia lämpörullien käytöstä. Minkä merkkiset lämpörullat? Onko kiharat kestävät jne.? :)

Susette

Kävin tänään ostamassa myös sellaiset Vidal Sassoonin Hair Hydration -lämpörullat :) Sokoksessa oli S-Etukorttitarjous, sai n. 10e halvemalla mitä normaalihinta oli. Seuraavaksi sitten testailemaan.. :wink:

*Sandy*

Mä oon kanssa nyt harkinnu noiden lämpörullien ostoa.
Minkä hintasia ne on suunnilleen olleet? Ja riittääkö niiden pakkausten rullat koko päähän?

ageless

Omistan Severinin lämpörullat, jotka on ihan tehokkaat. Se vaan että pitkiin hiuksiin tulee mielestani nätimmät kiharat, itselläni on puolipitkät hiukset, joten yleensä vaan latvat taipuu ja juureen saa vähän kuohkeutta.. En sit tiedä laitanko ne jotenkin väärin tai vaikuttaako ne liian vähän aikaa.

Shandy

Mää laitan yleensä ne pienimmän rullat päällimmäiseks ja isoimmat alimmaiseks. Tai sit laitan niitä vähän sekasin et on sit erikokosta kikkuraa jokapuolella..

bootylicious

]

Mä kävin ostamassa tossa vähän aikaa sitten Kodin Ykkösestä sellaset Vidal Sassoonin-hair hydration lämpörullat!! :D Ne on tosi hyvät!! Plussaa antaa rullien ihana sametti pinta, sekä söpö vaaleen liila väri :D

Siin on 20 rullaa ja ne riittää ainakin mun pitkiin hiuksiin tosi hyvin! Tulee tosi mageet bilekiharat! :wink: Ne oli muistaakseni jotai 39€..eli aika edulliset!

kosmetologi

Mooi kaikki !

Lämpörullat ovat tuttu juttu työn kautta!
Elikkä esim. babylikselta löytyy ihan perinteisiä ja hyvin lämpörullia, merkillä ei ole niin väliä loppuenlopuksi ja yleensä kauppiaat osaavat auttaa ongelmatilanteissa.

Isommat kiharat saat laittamalla kaikista pienimpiä rullia pään päälle niin sanottuun "keskikiskoon" eli siihen mihin suorajakaus tulee. Laita n. 7-8 pientä rullaa menemään otsalta aivan takaraivoon. Sivuille voit laittaa lähestulkoon minkäkokoisia rullia vain kunhan käytät kaikki hiukset.

Ennen laittoa laita hiuksiisi muotovaahtoa runsaasi. Laittaessa rullia suihkuta aina ensin kampausnestettä ja sitten kieritä rullat tiukasti paikoilleen. Näin kampaus kestää pitempään.

Kun avaat rullat kampaa niitä ensin hieman ja peitä kaikki rullausjäljet, sitten muotoile kampaus kuten tahdot. Lopuksi suihkuta (väh. 15cm päästä) vielä kunnon kerros hiuslakkaa ja ota pikkupullo varmuudeksi mukaasi, sillä muuten kampaus saattaa lässähtää nopeammin kuin luuletkaan.

Lisä vinkkejä:
- Älä laita huoneessa, jossa on esim. avoin ikkuna, sillä muuten hiukseen pääsee kosteutta ja kampaus ei onnistu yhtä hyvin.
- Älä mene ulos rullat päässä, tai ole avoimen ikkunan vieressä.
- Mitä enemmän laitat muotovaahtoa, kampausnestettä ja lakkaa hiuksiisi, sitä kauemmin kampaus kestää ja sitä vähemmän siihen pääsee kosteutta.

Toivottavasti tuosta oli jotakin hyötyä :)

Susette

Laitan tänne nyt saman kysymyksen kuin tuohon toiseen kihara-keskusteluun:
Hei, miten saatte papiljotit tai kiharapatukat rullattua päähän niin, että ne pysyvät hiustyvessä? Mulla ne eivät vain tahdo pysyä, sillä ne valahtavat samantien alas. Onko rullaussuunnalla merkitystä? Mun on pakko käyttää ns. sileitä rullia, eli en voi käyttää piikikkäitä papiljotteja, koska ne menevät pitkien hiusteni kanssa takkuun. Rullani ovat pehmeää vaahtomuovia, ja niissä on muovinen kiinnityssysteemi. Mikä on mielestänne paras tapa saada nätit kiharat? Lämpörullat vai tavalliset?

*Sandy*

kosmetologi, oli tosi paljon apua sun tekstistä! Kiitos :)
Mä muuten ostin juuri sellasta osiksen kihara vaahtoa, siis että kun sitä laittaa tukkaan, niin pitäis tulla kiharammaksi (en siis oikeen usko tän toimivan). Mut ostin sitä siis sen takia, ku aattelin että voiskohan sitä käyttää muotovaahdon sijasta lämpörullien kans? Kestäiskö kiharat silleen kauemmin?

viivi

aah. lämpörullat on ihana keksintö:D saa aivan mahtavat kiharat niillä aikaan.itelläni on myös rullat, en nyt muista minkä merkkiset, enkä jaksa mennä katsomaan, mutta löytyy kuitenkin ja ovat kovassa käytössä :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat