Hiusten vaalentaminen - Muoti ja kauneus

Sini.

Itselläni on ollut _aina_ blondit hiukset. Kunnes pari viikkoa sitten värjäsin ihan tumman ruskeiksi (näyttävät ihan mustilta). Eilen sitten halusin näitä vähän vaaleimmiksi, joten ajattelin että jos värjään ihan blondilla (eli värinpoistoilla) niin saisin niistä vaalean ruskeet :lol: Noh, nämä ovat nytten tyvestä ihan blondit, sitten ne muuttuvat niin, että latvoista ihan tumman ruskeat. Aika mielenkiintoisen väriset :) Kun väri alkaa blondista, ja menee oranssin ja p*skan ruskean kautta tumman ruskeaksi. Tiesin kyllä että niistä tälläset tulevat, mutta värjäsin silti. Monet on kyllä nyt sanonut, että nämä ovat oikeastaan hienot :wink: Mutta joo, ajattelin blondata nytten kunnolla, ja sitten jonku vähän vaaleamman ruskean.

Sivut

Kommentit (75)

Deni

Alotan nyt uuden kun en löytänyt mitään muuta :) eli, mulla on tälläset mustat/punaiset hiukset, joissa on vähän ruskeaa (oma väri). Ajattelin että jos laittaisin blondit, nii pitäisikö ensin ottaa värin poisto, ja sitten siihen päälle se blondi väri, vai pelkästään se blondi väri? :o :)

Amalia

Mustaa väriä tuskin saa peitettyä pelkällä blondauksella, luultavasti tarvii värinpoiston. Veikkaan myös, että värinpoistolla+blondauksella käsitelty letti ei välttämättä näytä kovinkaan terveeltä.
Kannattaa kysyä kampaajalta, kannattaako ryhtyä noin isoon värinmuutokseen, eikä missään tapauksessa säheltää kotona värien kanssa.

Miffy

No ainakaan kotona ei kannata yrittää edes! Ensinnäkin: jos on tummat hiukset, ei kannata blondata kotona. Toiseksi, sulla on siinä lisäksi muitakin värejä. Mä voin melkein varmaksi sanoa, että kotona et tule saamaan kovin hyvää tulosta aikaseks :)

Jzzu
Miffy
No ainakaan kotona ei kannata yrittää edes! Ensinnäkin: jos on tummat hiukset, ei kannata blondata kotona. Toiseksi, sulla on siinä lisäksi muitakin värejä. Mä voin melkein varmaksi sanoa, että kotona et tule saamaan kovin hyvää tulosta aikaseks :)

Kyl mie oon aina vaalentanu ite kotona, kampaajalla se on niin kallistakin.
Aikaahan se vie eikä ne välivärit oo kauheen hehkeitä ennen kun se haluttu tulos useamman värjäyskerran jälkeen saavutetaan mutta minuu se ei oo haitannut, en ota hiuksia niin vakavasti.

Miffy

No hei, olenko mä ihminen joka ottaa tukan vakavasti? :D No en. Mä kyllä värjäilen kotona mitenmilloinkin, mutta ajattelin, että jos tukassa on kolmea väriä, joista yksi oma väri (joka vielä on tumma), niin ei niitä kyllä kovin helposti kotikonstein saa kovin vaaleiksi...

Miffy

Niin no... Mä laitin värinpoiston ja sit vaaleimman värin mitä kaupasta löytyi, tuloksena hiukan kellertävään taittuva vaalea... Et siin saa kyl sit tehä noita väerinpoistoja varmaankolme ennenku laittaa sen itse värin :)

Jzzu
Miffy
Et siin saa kyl sit tehä noita väerinpoistoja varmaankolme ennenku laittaa sen itse värin :)

Jep, kyllä niitä poistoja saa useemman tehdä et kaikki väri lähtee, mut ei se kampaajallakaan käydessä kerralla lähde vaaleeks.

Zaweka

Pakko kertoa omakohtaista, ja melko tuoretta kokemusta tähän :D

Eli, mustasta/tummasta vaaleaan värjääminen on helkkarinmoinen urakka. Itse otin värinpoistoja 8, ennenkuin mustaksi värjätty tukkani oli suht vaalea. Ja oli muuten elämäni typerin temppu, pitkät, hyväkuntoiset mustat hiukset vaihtui palamisen lopputuloksena lyhyeen, huonokuntoiseen blondikuontaloon. Joten ei enää ikinä minulle tätä:D

Ideaalitilanne olisi hitaasti esim. raidoittamalla saada sitä tummaa pois. Kestää kauan, mutta eipähän tukka kuole/pala.

Ja parasta tässä... viihdyin blondina ehkä kuukauden, jonka jälkeen siirryin punaisen kautta takaisin tummanruskeaan :roll:

Laura20

Mulla on myös omakohtaista kokemusta.

Aloitin muutama kuukausi sitten projektin: halusin blondata mustat, pitkät ja luonnonkiharat hiukseni.

Ensimmäinen värinpoisto: Hiuksista tuli [color=orange]oranssit[/color].
...
...
...
...
...
Kymmenes värinpoisto: Hiukset ovat blondit, mutta paikkapaikoin hiusten alla on hieman oranssia väriä.

Kauan se kesti, mutta vihdoin sain haluamani. Parturit kun eivät missään halunneet vaalentaa hiuksiani. Pakkohan se sitten oli tehdä itse. Kävin kesällä Virossa ja sielläkään parturit eivät olleet niin rahan perään, että olisivat halunneet "pilata hiukseni."

Voin jopa väittää, että hiukseni eivät ole yhtään kärsineen näköiset, vaikka olen tehnyt monet, monet värinpoistot. Mutta sitä en voi kieltää, etteivätkö ne olisi kärsineet projektin aikana.

-Amelie-

Minä yritin myös hiuksiani värjätä mustista vaaleiksi. Tuli punaiset ja joku viides värinpoisto ja vieläkin oranssit. Päätin sitten, että sai jäädä. Mieluummin terveet kuin vaaleet hiukset. ;D --> värjäsin punaisiksi.

Lucky Lady

Tuon takia en viitsi värjätä vaaleita hiuksiani tummiksi vaikka välillä himottaisikin. Liian iso rasitus hiuksille ruveta vaalentamaan niitä takaisin, kun hiukset ovat nyt upeassa kunnossa. Blondina pysyy. :P

Laurentsia

Mulla on kans pieni kokemus tästä.. jo monta vuotta ollu ihan tumman ruskeet hiukset ja kotona oon yleensä värjäilly. sit halusin jotain vaihtelua ja aloin värinpoistolla tehdä blondia alaosaa hiuksiin. kolme värinpoistoa ja hiukset oli aivan oranssit... ihan hienoilta nekin näytti mutta kun märkänä sen jälkeen oon hiuksia harjannu niin ne on aivan purkkaa, venyy ja paukkuu ja kakshaarasia on paljon sen jälkeen niihin tullut... edelleenkin silti unelmoin että jotain vaaleeta tänne sekaan sais vähän isomman osan kun raidat :)

aesthesis
Laurentsia
aloin värinpoistolla tehdä blondia alaosaa hiuksiin. kolme värinpoistoa ja hiukset oli aivan oranssit... ihan hienoilta nekin näytti mutta kun märkänä sen jälkeen oon hiuksia harjannu niin ne on aivan purkkaa, venyy ja paukkuu ja kakshaarasia on paljon sen jälkeen niihin tullut...

eipä itsellänikään kovin hyviä kokemuksia kotivalkaisusta ole.
yhden kerran parisen vuotta sitten päätin blondata ruskeat hiukseni, jotta saisin niihin violetin shokkivärin tarttumaan, mutta eipä siitä kovin silmää miellyttävä tulos tullut. :D
piti sitten nolona ja hiukset epämääräisen värisinä lampsia kampaajalle korjauttamaan tekosiaan.
leikkaan ja värjään kyllä muutoin hiukseni itse, mutta valkaisut saa ihan suosiolla tuosta kerrasta lähtien kampaaja hoitaa.
lopputulos on kyllä kiva oikein suoritettuna, mutta rasittaa melkoisesti tukkaa, joten kannattaa välttää muiden ylimääräisten kemikaalien söhimistä päähän.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat