Taas kysely: Hame vai housut? - Muoti ja kauneus

leenalaine

Olen tässä menneinä päivinä taas jutellut työkavereiden kanssa aiheesta pitkät housut vai hame. Olisi kiva kuulla kannanottojanne. Itse olen hameihminen-rakastan varsinkin kapeita hameita ja jakkupukuja! Eräät sanovat pitkien housujen olevan paljon vapaammat, itse olen toista mieltä. Mielestäni kireät (=naiselliset) stretch-farkut ovat päällä kaikkea muuta kuin vapaat? On minulla sellaisiakin. Käytän niitä ruumiillisessa työssä, olisihan koomista maalata hame päällä Seppo-enon mökin räystäitä! Työssä käytän vain hametta (toimisto) ja pidän sitä vapaana asuna. Eikä yhtään haittaa vaikka portaissa pojat joskus syrjäsilmällä yrittävät nähdä jotakin... se on tekniikkalaji se porraskävely. Ja onhan siellä sukkahousut ja tummat pikkarit. Mielestäni nainen on naisellinen vain istuvassa hameessa. Senhän todistaa pikkujouluasutkin! Itse olen melko pitkä ja hoikka, eikä ne sääretkään mitään mannekiinitasoa, joten voimette kuvitella millainen ilmestys marssisi toimistoon tiukoissa farkuissa....
Antakaapa palautetta!

Sivut

Kommentit (37)

Lania

Aika hauskaa provoo ja sterkkaa tässä joihin en nyt jaksa mitään kommentoida..

Mä kyllä käytän enemmän housuja, yleensä siks just että ne on kätsymmät. En osaa ostaa sellasia arkihameita, muutama sellanen rento kesäliehutus mulla on mut suurin osa on juhlavampia sitte. Juhliin laitanki useimmiten kyllä sit hameen, koska housupuvut on sit taas musta liian tätimäisiä, ei oo sattunu silmiin tarpeeks juhlavia pöksyjä muuten.

tiikeli

Mä käytän housuja melkein aina. Nyt oon ihastunut tällaisiin mustiin hiukan "pussimaisiin" housuihin (narut punteissa) joissa kuitenkin peppu näyttää hyvältä, siis että housut ei roiku sieltä. :lol: Aikaisemmin oon käyttänyt farkkuja, suosikit niistä on yleensä tummia, sellaiset kulutetut harmaat on kivampia kuin siniset.

Hameita mulla on muutama kesähame, sellaisia valkoisia lyhyitä missä on erikseen leveämpi reuna, näyttää paremmalta mulla kuin suora lyhyt hame. Kokomekoista en välitä, näytän pötkelöltä niissä. :D

Juhliin en silti laittaisi housuja. Suurimmalla osalla naisista on hame juhlissa, joten on jotenkin hölmöä erottua porukasta (varsinkin kesällä!) pukeutumalla housuihin.

Miffy
Lania

Njoo... Edes mä en jaksa :D

Mä käytän sekä hameita että housuja. Tällä hetkellä eniten housuja, mutta varmaankin lähinnä sen takia, ettei mulla just nyt ole sopivaa ihanaa hametta.

Mä koen itseni naiselliseksi vaikka miesten suorat housut jalassa.

Housut on jotenkin kätevämmät. Varsinkin tähän vuodenaikaan.

miu
Miffy
Lania

samis. ;)

mut aiheeseen: farkkuja mä käytän melkein joka päivä, hameita vaan vaihtelun vuoks ehkä kerran viikossa.

Lizzie
miu
Miffy
Lania

samis. ;)

Mäkään en jaksa. Voisko tänne tulla joku uusi sukupolvi saarnaamaan?

Mä pidän hametta tosi harvoin, kesällä ja juhlissa. Mulla on yks arkihame, sellanen tweed-hame ja se on ihan söpis. Pidän sitäkin kyllä ihan vaan muutaman kerran vuodessa, ehdottomasti oon housutyyppi.

Mä en tunne yhtäkään tyyppiä, joka pitäis hametta aina. Paitsi monella muslimilla, mut siis normipukeutujista.

aesthesis
Miffy
Lania

enkä minäkään vaikka melkein mieli tekisi.

joten lyhyesti ja ytimekkäästi: pidän sekä housuja että hameita eikä niiden käyttäminen vaikuta naisellisuuteeni. sama ihminen niiden pikkuhamosten ja suorienkin housujen alla on.

dyingbride

itse käytän molempia, vaihtelu virkistää. nyt tulee käytettyä tämä kuu enemmän housuja, kun olen työharjoittelussa yhessä baarissa, niin en mä nyt siellä ala hameessa pyörimään.

lady_amelie

Enimmäkseen käytän housuja, mutta haluaisin käyttää enemmän hameita. Kesällä hame on kyllä ehdoton, näytän hölmöltä capreissa ja kuumana päivänä en voi kuvitellakaan pistäväni housuja vaikka vilpoisia materiaaleja löytyisikin (inhoan pellavaa ja se rypistyykin äkkiä käytössä).

niinuska

Hameet ihan syystä että en ole piiiitkääään aikaan löytäny hyvin istuvia housuja, aina roikkuu/kiristää/pussittaa jostain kohasta. Ja hameet on (ainakin mun ostamat) yleensä roimasti housuja edullisempia :arrow:
niitä voi ostella enemmän :wink:

Tietty talvipakkasilla valinta on housut, silloinkin yleensä lökäpöksyt niin ei tartte ees ajatella housujen istuvuutta! Jos jostain löytäisin taas sellaset farkut jotka istuis just hyvin, niin saattaisin nihin siirtyä, mutta tuskin silti kokonaan lakkaisin käyttämstä hameita.. :)

leenalaine

Ei ole keskustelussa mielipiteitä miksi housut ovat vapaammat tai paremmat! Viime perjantaina menin ystävättären kanssa suoraan töistä hänen luokseen iltaa istumaan. Mitä hän tekikään päästyään kotiin?! Miltei ensi töikseen kävi riisumassa farkkunsa makkariin ja istui illan sukkiksissa! Kerran puki farkut pikaisesti ovikellon soidessa, mutta riisui taas. Itse olin koko ajan mielestäni edustuskunnossa ja tunsin oloni vapaaksi - hameessani! :twisted:

Shandy

Mää käytän paljon hameita, melkein ehkä enemmän ku housuja. Bilettämään lähtiessa hame on melkein pakollinen :D Lähinnä sen takia et mun hienot korkkarit näkyy, tylsää laittaa jotkut ihanat korkkarit joissa on jännät varret jos siihen laittaa housunlahkeen päälle (ja mulle ei oikein passaa se lahkeet kengissä-tyyli, tosin joskus pidän siltikin niinkin).

Mut kyl mää pidän housujakin, sillon yleensä farkkuja tai mustia suoria housuja. Mut on mulla kyllä hameita paljon enempi ku housuja. Housuja on nyt vissiin neljät mitä mää käytän, hameita on semmonen kymmenkunta ihan käytössä ja ihan hirveesti kaapin perillä jotain mitkä ei nyt tällä hetkellä iske.

Banda

Housuja. Hametta viiimeks omissa ristiäisissäni..e ei van jotenkin oel se miun jutu, hankalia, epäkäytännöllisiä ja liian naisellisia miulle.. sne lisäks että ne ei sovi miun jalolille.

Barriss

Yleensä housuja, sillä muuten joutuu koko ajan muistamaan, ettei istu jalat liian äijämäisesti! xD

Mutta aina juhlallisiin tilaisuuksiin laitan pitkän 'goottihameen', vaikka olen ihan pätkä :wink: ja kesäisin minihame on ihan ehdoton! <3 Muutenhan mun sääriä ei puolipituisen hameen alta juuri näkyisikään... :lol:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat