Millainen sormus? - Muoti ja kauneus

SubRosa

Minulla ja avolla on puolipyöreät 4mm keltakultaiset kihlat.
Hintaa tuli yhteensä 110e, isä on kultaseppä :wink:

Sivut

Kommentit (290)

weramaria
*Sandy*
weramaria, jos saan udella, paljonko maksoi tuollainen sormus? Se on todella kaunis, vähän ihastuin siihen :D
Olen ajatellut ihan tavallista kultaista sormusta, 3mm paksua (paksumpi näyttää tyhmältä pienessä sormessani..).

EDIT niin en siis ole kihloissa ja tuskin vielä hetkeen aikaan menossakaan :)

Tarkkaa hintaahan en tiedä, koska mies ei sitä minulle kertonut, mutta jotakuinkin 400 e kieppeillä se hinta liikkuu... Kaunis on, pidän siitä todella. Simppeli, mutta ei liian simppeli, ja tuohon on helppo yhdistää toinen sormus sitten jonain kauniina päivänä...:)

SunLion
Lizzie
Meillä on perinteiset, kultaiset pyöreet sormukset. Miekkosella paksumpi kuin mulla. Halusin ihan perinteisen, sillä en oo vielä yhtään katsonut minkätyyppisen vihkisormuksen haluan. En muista hintoja, mun oma oli jotain 50e ja murulla 80e näin äkkiseltään muisteltuna. Vihkisormuksen haluan sellaisen kultaisen, jossa sormen puoli on täynnä kiviä ettei se kulta näy niin paljoa.

MUOKS niin ja kaiverrettuna on meidän nimet ja päivämäärä 24.12.03

Eli ns. rivisormus?

SunLion

Huomio: ainakin oma himmee hopea sormus (ei kihla) on kulunut käytössä kiiltäväksi! Eli en suosittele himmennettyjä sormuksia kihloiksi sillä niitä kulutetaan 24h päivässä koko loppu elämä (tai se on tarkotus!).

Himmee materiaali ei kulu korvakoruissa/kaulakoruissa mutta sormessa kyllä koska siinä se hankautuu jne..varsinkin jos vieressä on sormus.

dani

En oo kihloissa, saatika naimisissa, mutta unelmieni sormus olisi kutakuinkin tälläinen:

http://www.wpersonalshopper.com/wj/jan05/images/Kestenbaum-DIAMOND-RING-...

Ehkä nuo keskiosan viereiset timantit vois jättää pois, mutta tuollaisenaankin on ihana. Ei ehkä käytännöllisin, mutta siinä vaiheessa kun tuollaisen sormuksen saisin, tuskin enää asuisin täällä pakkasmaassa missä tarvii käyttää hanskoi. :lol:

Jzzu

Unohdin ihan tyystin ton kaiverruksen!
Meillä on kihlasormuksissa meidän molempien nimet ja kihlauksen päivämäärä 6.5.05, kaiverrukset tuli kaupanpäällisinä kun kihloista kyse. :wink:

Sonkku

Minäkin unohdin kaiverruksista mainita. Niitä ei Sveitsin maalla otettu. Tarkotus olis teettää kaiverrukset sitten kun poikaystävä kotiutuu Saksasta.

figaro
Amalia
Menee ehkä vähän aiheen vierestä, pyydän anteeksi...
Mutta onko kenelläkään kokemusta kihloista ilman sormuksia? Mä en ole ikinä käyttänyt sormuksia, kuten en muitakaan metallisia koruja, koska ne ei vaan oikein istu mulle.
Exän kanssa tästä kehiteltiin ihan kunnollinen riita muinoin, se oli sitä mieltä että mä en ihan oikeesti rakastais sitä, jos en käyttäis sen sormusta :roll: . Meni siis näkökannat vähän ristiin...

Miksi et laittaisi sormusta ketjuun ja kaulaan? Tai miksette ostaisi samanlaisia riipuksi tms.? Ei kihlojen tarvitse tarkoittaa sormuksia.. Ja toisaalta, naimisiin voi mennä ilman kihlautumistakin ;)

Tästä aiheesta voi varmaan keskustella aiemmissa kihla-ketjuissa. Jätetään tämä sormuksille ;)

Tapsu

Meillä on molemmilla kultaiset sileät sormukset, 3mm leveät. Näyttää nätiltä ja on sopivatkin, ei olis yhtään erikoisemmat tarvinnu olla. Makso yhteensä sen 100€ kaiverruksineen Kultaropolla, tossa viime syksynä kun oli sellanen tarjous.
Tarkoitus oli että molemmat maksaa toisen sormuksen, eli olisin maksanut hänen sormuksensa ja hän minun. Aluksi hän maksoi molemmat koska ei sattunu itellä oleen sillon sitä 50€, piti myöhemmin maksaa takaisin. Kävikin sitten niin että tuo puoliskoni maksoi molemmat, sanoi vaan kerran että ei mun sitä tarvii hälle maksaa ja asian käsittely jäi siihen.

Vihkisormuksista ei oo ollu vielä kauheasti puhetta, ehkäpä ostetaan kultaiset tai valkokultaiset, joissa on sitten jotain kuviota pinnassa. Tuskin mitään timantteja tai muita haluan omaani, kuviollinen riittää ihan hyvin (ainakin nyt vielä ajattelen näin). Vihkisormukset tod.näk. ostetaan yhteisistä rahoista sitten joskus.

NAPPI

Hei! En nyt ole varma pitäisikö tämä panna tänne, vai jonkun toisen aiheen alle (esim. Ihmiset ja ilmiöt?), laitan nyt kuitenkin ensin tänne...Olen siis se sama tyttö, joka tuolla parisuhteet osiossa aloitti keskustelun kihlautumisesta (ihanan paljon siihen tulikin kommentteja, KIITOS!!!), nyt kun sormuksen hankkiminen on meilläkin toivottavasti pian edessä, haluaisin kovasti tietää minkälaisia kihlasormuksia teiltä, arvon neidit löytyy. Rouvilta haluaisin myös kysyä, että millaisen vihkisormuksen olette yhdistäneet kihlaan? Ja tietenkin kiinnostaa sekin että minkälaisia suunnitelmia näillä vasta kihlasormuksen omistavilla on tulevan sormuksen suhteen...Ja jos joku vielä uskaltaa paljastaa, niin sormuksien hinnat kiinnostavat kovasti (täällä yritetään kovasti panna rahaa syrjään kesätöistä :roll: ...)

Miten muuten järjestitte sormusten maksamisen? Maksoiko mies molemmat, vai onko yleistä "vaihtaa" sormuksia (mies ostaa naiselle, ja nainen miehelle)? Minä olen ajatellut, että tuo vaihtaminen voisi olla meillä kiva, koska minä meistä sitä sormusta ehdottomasti enemmän kaipaankin :lol: Mutta toisaalta rakas on joskus sanonut että hänen mielestään miehen pitäisi maksaa koko lysti.

Vielä lisäys että meillä molemmilla on siis ihan omat rahat, vaikka yhteistä taloutta sulassa sovussa pyöritetään..

Shandy

Me maksettiin kumpikin omat sormuksemme ite. Ollaan siis kihloissa, joten mullakin on vasta yks sormus ;)

Valkokultaa ovat, miehellä sileä ja sellanen "normipaksu", en nyt muista paksuutta. mulla on tämmönen "mutkallinen" ja alapuolelta sileä ja päältä sellainen rosoinen.. kaks ihan pikkupikkuriikkistä kiveäkin tuossa on. :) Hirveen hankala selittää, tarttis laittaa kuva. :D Ihastuin heti tähän ja sehän se oli ostettava. ;)

En vaan tiedä minkälaisen vihkisormuksen tähän sitten saa yhdistettyä, mutta sitä täytyy sitten sumplia kun se on ajankohtaista. Sen täytyis varmaan olla sellanen ihan sileä. Mut eihöhän sit jotain löydy kun alkaa ettimään.. taikka sit onhan sekin vaihtoehto et mäkin käytän vaan yhtä sormusta.

Nää oli yllättävän halvat nää sormukset, mun sormus maksoi jotain päälle 100e ja miehen sit vähän alle. Oltiin kyllä varauduttu siihen et oltais enempi jouduttu maksamaan kun kerta valkokultaa hinguttiin.

figaro

Meillä molemmilla puolison kanssa molemmat sormukset samanlaisia ja Kalevalaa. Kihlasormus hopeinen Millenium-sormus ja vihkisormus kapeampi kultainen (en muista, mikä nimeltään, kuitenkin Kalevalaa).

Kihlasormukset maksoivat 250mk kappale ja vihkisormukset 115 euroa kappale.

Molemmat suht jykeviä, mutta sopivat yhteen. (Monet luulleet yhdeksi sormukseksi.) Ehkä joskus valutetaan yhteen.

EDIT. Meillä sormukset ostettiin yhdessä :) Ei siis mies maksanut eikä sinänsä vaihdettukaan. Kaiverrukset samaan hintaan.

Amalia

Menee ehkä vähän aiheen vierestä, pyydän anteeksi...
Mutta onko kenelläkään kokemusta kihloista ilman sormuksia? Mä en ole ikinä käyttänyt sormuksia, kuten en muitakaan metallisia koruja, koska ne ei vaan oikein istu mulle.
Exän kanssa tästä kehiteltiin ihan kunnollinen riita muinoin, se oli sitä mieltä että mä en ihan oikeesti rakastais sitä, jos en käyttäis sen sormusta :roll: . Meni siis näkökannat vähän ristiin...

Lalita

Suosittelen melko kapeaa, yksinkertaista valkokultasormusta. Siihen on helppo sitten aikanaan yhdistää näyttävämpi vihkisormus. On myös tärkeää, että sormus sopii elämäntyyliin. Koska olen taiteilija, en voi käytää helmiä tms. Mieti, millaista sormusta voit ptää sormessasi päivittäin. Hinnan tulee olla elämäntilanteeseen sopiva. Halpa sormus on tunnearvoltaan yhtä arvokas kuin kalliskin, mutta ei ehkä kestä yhtä kauan. Omien sormusteni hintaa en tiedä, koska mieheni (toivoton romantikko) teetti ne salassa minulta. :D Parilla kaverillani on kuitenkin ihana sormus Kalevalakorulta. Ne tuskin ovat kovin kalliita, mutta hyvin kauniita kyllä.

Sonkku

Meillä on hopeiset sormukset. Puolet sormuksesta on mattapintaista, puolet kirkasta. Kirkas osa vielä on kahdessa osassa. Hankala selittää, pitäs tästäkin kuva laittaa, selkiyttäis paremmin. Ostettiin nämä Sveitsistä, maksoivat 20 frangia/sormus (poikaystävä maksoi molemmat), tarkkaa vaihtokurssia en tiedä, mutta euroissa tuo on vähän alle tuon 20. Eivät siis kovin kalliit olleet.

Vihkisormuksesta ei ole vielä mitään suunnitelmia. Sen näkee sitten. Tähän voi olla kyllä hieman hankala löytää todella hyvin sopivaa, saas nähdä sitten kun se on ajankohtaista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat