Huono asiakaspalvelu vaatekaupoissa - Muoti ja kauneus

Yezzi

ashtray_eye:

Meillä taas verkkarikansakin otetaan hyvin vastaan.
Sitä vartenhan me myyjät siellä olemme että teemme verkkarikansastakin tyylikkäitä.
Useimmissa liikkeissä se lappu siinä sovitus kopissa on lähinnä sen takia että se karsii paljon myymälä varkauksia.

Sivut

Kommentit (72)

diian
Yezzi
Meillä taas verkkarikansakin otetaan hyvin vastaan.
Sitä vartenhan me myyjät siellä olemme että teemme verkkarikansastakin tyylikkäitä.

Tätä olen minäkin pohtinut heikkoa asiakaspalvelua ihmetellessäni. Ns. verkkarikansalaisenhan (kuten itse pitkälti olen) pitäisi olla aivan unelma-asiakas myyjille, heillä kun olisi mahdollisuus parhaimmillaan myydä asiakkaalle kokonainen uusi vaatekerta asusteineen ja saada näin tyytyväinen, tyylikäs vakioasiakas! :)

Snaelaug

^ Samasta syystä on varmasti laput: älä vie laukkua/reppua sovituskoppiin.

Mut jos oon yksin liikkeellä ja nään tollasen lapun, en todellakaan oo menossa sovittaan yhtään mitään. Tossa menee mun raja, jos muhun ei luoteta, en mäkään luota siihen et mun laukku pysyis pitkäkyntisiltä rauhassa.

Nonna

Olen huomannut monessa Helsingin vaatekaupassa todella huonoa asiakaspalvelua. Myyjät eivät edes tervehdi ja katsovat päästä varpaisiin. Tuntuu että oikein ihmettelevät jos menenkin kassalle tuotteen kanssa enkä vain katsele. Esimerkiksi kampin Guess-liikkeessä. Samoin Helsingin Spirit Storen (city-käytävä) asiakaspalvelu on TODELLA huonoa. Myyjät eivät esimerkiksi jaksaneet käydä etsimässä mulle oikeaa kokoa. Myyjä:"Ei siellä muistaakseni ole sitä kokoa." mä:"No voitko käydä tarkastamassa?". Myyjä:"Ei siellä ole". No, ostin silti takin (maksoi kuitenki 180e) ja seuraavana päivänä mun kokoa olikin esillä... Laitoin asiakaspalautteen viestin mutta eivät vastanneet. Tuntuu että myyjät ovat monissa vaatekaupoissa vain esittelemässä itseään ja vaatteitaan... Poikkeuksiakin tietysti on.

Msuh

Mielettömän törkeä tuo takkijuttu kieltämättä :evil: Olisit kysellyt, oliko kyseisenä päivänä kenties tullut uusi satsi tätä takkia vai minkä vuoksi sinulle oltiin väitetty, ettei kyselemääsi kokoa ole? :o

Edit: Toisaalta itseään tuputtavat myyjätkään eivät ole niitä malliesimerkkejä asiakaspalvelusta. Kerran olin katselemassa Onlysta tai Vero Modasta joitain kohtuuhintaisia farkkuja, kun myyjä tuli kysymään, tarvitsenko apua. Sanoin ystävällisesti, että ei kiitos, silmäilen vain jos löytyisi jotain itseä miellyttävää. Kuitenkin tämä sama myyjätär tunki loppujen lopuksi kanssani lähes tulkoon samaan sovituskoppiin kun sovittelin housujani. Sanoin, että etsin nimenomaan suhteellisen edullisia farkkuja, mutta tämäpä alkoi kielloista huolimatta rahtaamaan jotain 110 euron housuja koppiini :x Enpä sitten ostanut edes niitä halpoja.

maj-

Kamalia kauhkertomuksia... Mulla on kyllä ihan päinvastaset kokemukset, mutta en kyllä asukaan pääkaupunkiseudulla. Täällä landella kaikissa vaatekaupoissa h&m/vero moda olen kyllä saanu tosi ystävällistä palvelua, aina ovat käyneet kattomassa varastossa onko jotain kokoa jäljellä jne..

olematon

Mullakin on tullut jotenkin "ruma ja epänormaali" olo kerran jos parikin juurikin pk-seudun vaateliikkeissä. Myyjät on niin laitettuja ja langanlaihoja ja sitten kun ne katsoo tyyliin ilmeellä "hyi sä haiset" päästä varpaisiin niin.. :roll: Tulee just sellanen olo että "anteeks et tulin tänne".

zera

Eilen olin Sellon Gina tricotissa. Vein myyjälle näytille yhden pinkin mekon ja kysyin, olisko tätä muissa väreissä. Kauheen tylysti se myyjä vaan sano "en tiiä, on kai" ja häipy paikalta. Se oli mun mielestä tosi törkeetä. Sen olis tietenkin pitäny mennä kysymään joltakin muulta tai katsomaan jostain koneelta onko sitä muissa väreissä.... Ja vielä niin tylykin oli. huhhuh.

Ja sit oon kyl kans huomannu, että joskus kun mulla on vaikka ihan normi farkut ja t-paita päällä ja astelen johonkin vähän kalliimpaan kauppaan mua katotaan ku jotain halpaa makkaraa :lol: Ärsyttävää. Kyllä mulla on niihin juttuihin varaa, vaikken kuitenkaan pukeudu pelkkiin merkkivaatteisiin.

heica

Pääkaupunkiseudulla luonteeltaan suurin osa on samanalaisia bussikuskeista vaatekaupan myyjiin; tylyjä, katsoo kun jotain uitettua haisevaa rottaa ja eivät jaksan neuvoa tai auttaa. Muutamiin poikkeuksiin olen kyllä törmännyt...

Olisi niin ihana päästä jonnekin pohjosempaan kivempien, avoimempien ja auttavaisempien ihmisteen pariin! Täällä kiireessä ja hälinässä menee jokaisella hermot jokaisen kanssa.

olematon
heica
Pääkaupunkiseudulla luonteeltaan suurin osa on samanalaisia bussikuskeista vaatekaupan myyjiin; tylyjä, katsoo kun jotain uitettua haisevaa rottaa ja eivät jaksan neuvoa tai auttaa. Muutamiin poikkeuksiin olen kyllä törmännyt...

komp komp komp!
mutta on ihan hyviäkin ja kivan ystävällisiä myyjiäkin tottakai. (: musta tuntuu että nää "pahimmat" on kuitenkin juuri vaateliikkeissä. Ei mulle oo kukaan tullu vineemään tai "kävellyt läpi" esimerkiksi lävistyskoruja myyvässä liikkeessä.

Sea horse

Valitettavasti näitä tylyjä tapauksia joutuu harmittavan usein kohtaamaan. Minä olen kyllä antanut ihan suoraan myyjälle palautetta huonosta asiakaspalvelusta, sekä sen jälkeen myös kirjallisena. Olen ehkä vaativa, mutta haluan ystävällistä ja hyvää palvelua kaupassa kuin kaupassa. :)

Olen muuten todennut, että usein pienissä kaupoissa saa huomattavasti parempaa palvelua kuin isoissa, joten siksi suosin pieniä liikkeitä. Muistan myös antaa palautetta hyvästä asiakaspalvelusta.

Cleeeopatra

Voi ette uskokaan kuinka usein olen kokenut jopa Tampereen seudulla huonoa asiakaspalvelua vaatekaupoissa! En ole rikas, mutta sen ei kai pitäisi minusta näkyä ulospäin. No, tässä kerran menin sitten Jim&Jilliin, Koskikeskuksen. Siellä oli myynnissä aivan ihana pitkähihainen, valkoinen paita. Etsin omaa kokoani, mutta siellä oli tarjolla vain XS ja S, ja koska en ole mikään tikku, harmittelin asiaa. Myyjätär seisoi kassalla, mutta ei tehnyt elettäkään tullakseen auttamaan, ja olin ainoa asiakas sillä hetkellä (!!). No, menin kassalle, koska myyjä ei tuntunut huomaavankaan minua, kun en pukeutunut viimeisimmän muodin mukaan.. Sain kiitoksena alkuun tylyäkin tylymmän katseen ja seuraavan keskustelun..:

Myyjätär: No? *tylysti, avauksena keskustelullemme... *
Minä: Tuolla on tuo valkoinen Stockerin pitkähihainen, mutta sitä on tuossa hyllyllä vaan XS ja S - kokoa, tuota, olisiko teillä varastossa isompaa?

Myyjä: No tossa on kaikki koot mitä on. Jos sä vaikka sovitat tota S-kokoa, eikai kukaan nyt niin iso ole että tarttee M-koon, toihan on joustavaa malliakin.. *edelleen tylynä, ilme kuin jäätä*

Minä: Okei, kiitos..

Menin sitten koppiin, ja yritin tunkea "joustavan" S-koon ylleni. Ei mennyt, ja menin takaisin. Myyjätär katsoi minua, jos mahdollista, edellistäkin ynseämmin.

Minä: Tuota, tää ei venynyt yhtään, vaikka kuulemma piti..
Myyjätär: No, ei voi mitään.

Eikä enää kommentoinut, kun yritin kysyä, onko tulossa isompaa kokoa tarjolle!! En ole sen jälkeen käynyt k.o. liikkeessä. En ole oikeasti koskaan saanut noin tylyä asiakaspalvelua. Toki Stockmannillam on ollut samanlainen kohtelu, kun ei olemus kerro rikkaudesta ja lompakko ole täynnä seteleitä. Köyhällä on Suomessa hyvin usein köyhän kohtelu.

elba

Itse olen törmännyt huonoon asiakaspalveluun vain h&mllä. Senkin toisaalta ymmärrän,koska olen pikkukaupungin tyttönä käynyt henkassa oikeastaan vain lauantaisin (ideapark :D ) ja oikeastaan käy enemmänkin sääli niitä tyttöjä kassan takana ja harmittaa olla jononjatkeena..
Minua ärsyttää sellaiset myyjät jotka väkisin tuppaavat auttamaan, vaikka sanois vaan katselevansa. Ja sit se kun on ainut asiakas pienessä liikkeessä ja myyjä vaan tuijottaa tiskin takaa..eikä edes musiikki soi :lol:

celia

Tämän reklamaatioon liittyvän kohtelun olenkin jo kertonut H&M-keskustelussa mutta laitetaan nyt tännekin. Eli:

Olin ostanut keväällä H&M:ltä kesäksi paidan. Ilmojen lämmetessä aloin sitten käyttämään, pidin muutaman kerran ja pesin (oikea 40asteen lämpötila) ja tuote kutistui niin ettei vastannut enää aiempaa kokoaan/malliaan. No menin sitten H&M:ään josta paidan ostin. Menin kassalle ja esitin asiani myyjälle. Kysyin onnistuisiko paidan vaihtaminen tai palauttaminen ja vastaus oli tylyyn sävyyn: "No jos sul ei oo kuittia ni se on voi voi". Kiitin kohteliaasti ja lähdin. Kysyin kaupungin toisesta H&M:stä asiasta samoilla sanoilla kuin tuolla edellisessä liikkeessä ja myyjä sanoi että "totta kai saat palauttaa, ei mitään ongelmaa toki me tehdään reklamaatio ja saat sen paidan arvosta ostaa jotain jos samanlaista ei löydy/et halua tilalle". Laitoinpa vielä H&M:n asiakaspalveluun s-postia ja pahoittelivat kovin sen tylyn myyjän käytöstä ja ottivat myymäläpäällikköön yhteyttä. Loppu hyvin kaikki hyvin.

TaskuMyy

Oisko otsikon voinut muutteen MODET Huonoa asiakaspalvelua kaupoissa??

Ko ite sain eräs päivä ruokakaupassa aika törkeetä käytöstä, samoin edelläni ollut asiakas!! :evil: :x

Deify
celia
Tämän reklamaatioon liittyvän kohtelun olenkin jo kertonut H&M-keskustelussa mutta laitetaan nyt tännekin. Eli:

Olin ostanut keväällä H&M:ltä kesäksi paidan. Ilmojen lämmetessä aloin sitten käyttämään, pidin muutaman kerran ja pesin (oikea 40asteen lämpötila) ja tuote kutistui niin ettei vastannut enää aiempaa kokoaan/malliaan. No menin sitten H&M:ään josta paidan ostin. Menin kassalle ja esitin asiani myyjälle. Kysyin onnistuisiko paidan vaihtaminen tai palauttaminen ja vastaus oli tylyyn sävyyn: "No jos sul ei oo kuittia ni se on voi voi". Kiitin kohteliaasti ja lähdin. Kysyin kaupungin toisesta H&M:stä asiasta samoilla sanoilla kuin tuolla edellisessä liikkeessä ja myyjä sanoi että "totta kai saat palauttaa, ei mitään ongelmaa toki me tehdään reklamaatio ja saat sen paidan arvosta ostaa jotain jos samanlaista ei löydy/et halua tilalle". Laitoinpa vielä H&M:n asiakaspalveluun s-postia ja pahoittelivat kovin sen tylyn myyjän käytöstä ja ottivat myymäläpäällikköön yhteyttä. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Onko tosiaan näin, että vaatteen voi palauttaa ilman kuittia? :shock:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat