työvaatteet - Muoti ja kauneus

vihollinen

Ehkä kannattais kuitenkin kysyä asiaa ihan sieltä työpaikasta, sillä toi asia vaihtelee varmasti todella paljon riippuen työpaikasta. Joten tuskin kukaan meistä osaa sanoa oikeaa vaihtoehtoa yhtä hyvin, kuin joku työpaikaltasi.

Sivut

Kommentit (16)

Zuzannah

oon samaa mieltä kun vihollinen, kannattaa kysyä sieltä työpaikasta. yleisperiaatteena kuitenkin on varmaan siistit ja asialliset vaatteet...

taizu

Hoitajana itse panostan hyviin työkenkiin ja siistiin ulkonäköön
>> hiukset kiinni ja korut pois ja ei kynsilakkaa.
Nämä siis hoitajien pääjutut, joita ei aivan kaikki kokeneet hoitajat "tottele".

Mutta kannattaa tosiaan kysellä työpaikalta niitä pukeutumisetikettejä jota siellä paikassa totellaan. :D

andra

mä en kyllä lähtis lakifirmaan farkkuhameessa ja legginsseissä. jotkut suorat housut ja kauluspaita ehkä ennemminkin. tai siistejä hameita, neuleita jne. ja asusteilla saa tylsästäkin vaatetuksesta kiinnostavan.

Lizzie

Samoilla linjoilla kuin Andra. Tosin, jakkupuku voi myös olla vähän yliampuva. Pukeutumiskoodin kysymisessä ei ole mitään noloa, reippaasti vain :)

Shandy

Mulla on vähän samoja ongelmia, aloitan työt eräällä toimistolla maanantaina. Suoria housuja olen itselleni tässä metsästänyt mutkun ei löydy sopivia.. :? mitä nyt haastattelussa katselin niin ei siellä kyllä ihan jakkupuku-linjalla menty, joten luulisin että on ok mennä farkuissakin sinne töihin.. No, maanantaina täytyy laittaa siistit vaatteet päälle ja katsoa miten muut pukeutuu.. :)

ivoire

En kyllä mäkään laittais farkkuhametta ja legginssejä tollaseen työpaikkaan. Farkkuhame, joka ei ole mini, ehkä menisi jonkun asiallisen yläosan kanssa, mutta toi legginssiyhdistelmä ainakin kauhistuttais mua, jos oisin sun pomos. :D

Eiköhän siistit vaatteet, jotka ei ole paljastavat oo ihan hyvät. Tietysti kannattaa kysyä pukeutumiskoodista, jottei tapahdu yli- tai alipukeutumista.

lumicki

itse jos olisin duunissa sellaisessa paikassa...(tai ylipäätään duunissa) pukeutuisin varmaan tahallani vähän poikkeavasti... jakku ja vähän llian lyhyt minari jne...tietenkään ei ihan överiksi kannata sitä tyyliä viedä...jos haluaa jatkossakin pitää sen työn :wink:

...ei mut jooh, aina on kai ihan hyvä pukeutua vähän yli, kuin ali... :roll:

vihollinen
taizu
Hoitajana itse panostan hyviin työkenkiin ja siistiin ulkonäköön
>> hiukset kiinni ja korut pois ja ei kynsilakkaa.
Nämä siis hoitajien pääjutut, joita ei aivan kaikki kokeneet hoitajat "tottele".

Samalla linjalla ollaan. Siis hoitaja olen minäkin ja työkengät ja siisti ulkonäkö on se mihin panostan.
Ja todellakaan sitä ei kaikki noudata.. Kamalimpia tapauksia on ne, jotka tekevät töitä kaiket päivät sormukset ja muut korut käsissä.. yyh.. mikä bakteeri määrä.

Koulussa kyllä muistan kuinka meille opetettiin sitä hoitajien pukeutumiskoodia, ni meni kyl vähä yli.. Pitäis sen mukaan olla aina valkoset sukat, valkoiset alushousut ja rintsikat, ei ikinä stringejä, ei yhtään mitään koruja (siis ei MITÄÄN!), ei meikkiä.. olikohan viel jotai muuta.. en muista..

taizu

Vihollinen>Jaa hoitajia lisää.
Tuota samaa koodinrikkomista näin työharjoittelussa. Oli vaikka mitä helyä kaulassa, sormissa ja korvissa!

JOo, mekin tuota meidän hoitajan pukeutumisetikettiä käytiin läpi> ei mitään paitaa hoitoasun paidan alle ja juuri ne valkoiset rintaliiivit (tai ihonväriset), ei kirkkaita aluspöksyjä eikä niitä sringejä kuten sanoit. Valkoiset nilkkasukat tai sukkahousut.....

Työpaikasta riippuen määräytyy tuo hoitoasukin, eivät ne nykyään niin tiukkoja ole kuin ennen.

Lizzie

Mä oon ollu kolmena kesänä sairaalahuoltajana, ja kaikissa paikoissa meille siivoojille on annettu sairaanhoitajien puku työvaatteiksi, tai TAYS:ssa olis saanu pitää sitä harmaata mutta se oli karhee ja kuuma. Pointtina se että ei oo tarvinnu miettiä mitä laittaa kesätöihin päälle :)
Taizu, mä oon kyllä stringejä käyttäny sen puvun alla, sen verran iso jakku vaan ettei vilku se paljastava yläosa. Ja kirran sh-vaatteet oli vihreet ja käytin varmaan 2 nroo liian isoja vaatteita, ku ne oli niin pehmeet lökövaatteet :)

vihollinen

Hoitajan vaatteista lisää...
En vois ikinä kuvitella pitäväni hoitajaasua ilman paitaa alla, sillä ne napin lävet on usein niin isot, että niistä helposti näkee sisään.. kokemuksesta tiedän, kun on toisilta rintaliivit vilkkunut sieltä välistä..
Ja siis eihän se toki hienon näköstä oo, jos valkoisella puvulla käyttää tummia alusvaatteita. ihan mukavasti läpi näkyy.. Mutta tosiasia vaan on se, että nykyään on niin vähän enään niitä valkoisia pukuja, että tokkopa tolla mitään väliä minkä väriset siellä on..
Koska mulla itsellänikin on hoitajan pukuna punaiset housut ja punaraitainen takki, joten ei sieltä alta mitään näy..

Tosin, nykyään kun olen töissä kotipalvelussa, niin sielläpä ei hoitajaasuja juurikaan edes käytetä.. joskus "likaisisas" hommissa vedetään paidan päälle hoitajatakki.. siinä kaikki.

Vivian

Mielestäni kannattaa pukeutua hiukan työpaikan yleisen tyylin mukaan, mutta pitää tietenkin myös oma tyylinsä. Tuskin kukaan herättää kauhean positiivista huomiota shokeeraamalla oikein kunnolla, mutta riippuu tosiaan paikasta. Lakifimassa luulisi olevan aika jäykkää tuon pukeutumisen suhteen, varsinkin jos tapaat myös asiakkaita. Uskottavuus kun on muutenkin joskus nuorella ihmisella koetuksella vaikka kuinka pätevä olisi.

Itse olen toimistossa töissä, missä on kyllä aika rento tyyli. Pukeudun samoin kun muutenkin, mutta en käytä toppeja tai avonaisia paitoja, sillä en usko että tuntisin oloani niissä mukavaksi. Korut olen myös osittain jättänyt pois, ainakin ne näyttävimmät.

Tigerheart

Olen samaa mieltä muiden kanssa siitä, että kannattaa kysellä työpaikan määräyksiä pukeutumisesta. Varsinkin tuollaisessa toimistotyössä pitää yleensä pukeutua suoriin housuihin ja sitten joku siisti paitapusero esimerkiksi. Mutta se on siis työpaikasta kiinni. Yleensä ei saa pitää mitään kovin näyttäviä koruja tai paljastavia vaatteita. Yleinen periaate on siis, että on siistit ja asialliset vaatteet. :)

Itse olen nyt kesällä töissä tuolla Korson Makuunissa, ja siellä ei sen ihmeempää pukeutumis sääntöä ole kuin se, että työntekijän pitää pitää työpaitaa. Minulla on siis yleensä farkut tämän mustan työpaidan kanssa. Näin kesäisin meillä on lyhythihaiset. :D

Mutta kysykää ihmeessä työpaikaltanne.

Shandy

Kattelin tänään ettei tuonne mun työpaikalle tartte niin kummempia pukea.. farkut ja joku siisti, ei kovin paljastava paita taitaa riittää mun työvaatteiks. Työkaveri sano että sitten jos sinne tulee jotain ulkomaalaisia vieraita niin sitten siellä on yleensä ihmisillä siistimmät vaatteet joten taidan noudattaa samaa kaavaa. ;)

*Sandy*

Hoitsuna on tylsä olla, kun aina on samat työvaatteet. Ja mä vihaan niitä hemmekon mekkoja! Mä aina pienenä haaveilin että voisin olla työssä jossa voisin käyttää jakkupukuja :D Noh, eipä taida se toteutua..

Mutta mä ainakin kattelisin vähän että mitä muilla on työvaatteina. Ekana päivänä olis varmaan turvallista laittaa jotkut mustat suorat housut ja siisti paita, ei luulis olevan liian siisti tai liian epäsopiva.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat