Mustiin/tummiin hiuksiin uutta - Muoti ja kauneus

Vivian

Mulla on itselläkin mustat hiukset, ollut jo kauan. Kaverini on kampaaja ja ollaan laitettu noita sinettiraitoja, eli lisähius liimataan omaan tukkaan ja sen saa pois kun tahtoo. Kestää tosin hyvin ainakin pari kuukautta paikoillaan, kauemminkin, riippuu hiuslaadusta. Noita on vaikka mitä värejä, itsellä ollut lilaa, kahtakin eri sävyä samaan aikaan, punaista, pinkkiä...

Nyt vaalennettiin hiuksista osioita ja värjättiin punaiseksi, kahden viikon välein nyt itse värjäilen ja kerran 1,5 kk käyn kampaajalla värjäyttämässä kasvurajan. Punaisissa ongelma juuri tuo pysyvyys :(

Sivut

Kommentit (27)

Jeii

Ilman värinpoistoa siihin saa vain vähäsen sävyä, ei mitään suurta kontrastia. Parturissa tekisivät varmasti pienen alueen magma-värillä ilman värinpoistoa - en tiedä tarkasti miten kyseiset värit toimivat, mutta niillä on mahdollista saada isojakin muutoksia ja kirkkaita värejä ilman värinpoistoa.

figaro

Tässä mietin, että blondiin on pirun helppo sitä piristystä hakea, mutta entäpä mustaksi/tummiksi värjätyt ja [u]nimenomaan värjätyt[/u]?

Jonkin aikaa olen ollut nyt tyytyväinen siihen, että hiuksissa on pitkästä aikaa jokin malli, vaikka pitkäksi ovat pääseet virahtamaan. Enää ei tasapitkää jokapuolelta ;)

Nyt olen taas alkanut himoita lyhyitä hiuksia.. Sodin siis päätöstäni vastaan kasvattaa nyt niin pitkät hiukset kuin ovat tullakseen. Nyt sitten mieleeni juolahti, että voisipa sitä jotain väriä tms. kivaa kiharoita lukuun ottamatta päähänsä joko itse kotikonstein tai kampaamossa laittaa...

Irtoraitoja sineteillä olen kokeillut.. niitä en siis enää tahdo. Suunnitelmissa tässä olisi niskasta alahiuksien värjääminen/värjäyttäminen syvän punaiseksi tai violetiksi. Ehkä myös otsahiuksiin raita.
Kotikonstein se olisi pakko tehdä mitä ilmeisimmin värinpoistolla ja sen päälle värjäämällä...

Vai onko jollain muita ideoita? Ja mieluusti otan vastaan ajatuksia tuosta värjäämistavasta.. onhan niitä nykyisin värejä, jotka mustassakin näkyvät :roll: (Tuppaa vain puskemaan läpi senkin jälkeen, jos mustan tahtoo takaisin.. :( )

andra

mulla on vähän sama ongelma. takavuosina tuli monta vuotta värjättyä hiuksia mustaksi ja oma värikin on ihan tummanruskea. tumma pigmentti on niin tiukassa että en tiedä mitä näille tekisi kun haluasin vaihtaa hiustenväriä (jopa blondikokeilu kiinnostaisi) moneen suuntaan ja mitään ei tapahdu. budjetti ei tällä hetkellä salli kampaajalla värjäyttämistä, tosin ainakin ennen nekin on ollut ihmeissään tän pään kaa. :roll: kai mut on tuomittu elämään tummien hiusten kanssa.

figaro

Kaveri juuri kokeili niitä magma-värejä ja oli kivannäköinen alkuun. Sen jälkeen, kun haalistui, värjäsi uudestaan mustalla päälle ja sieltä se puskee läpi yhä.. :? Ikävä jälkioire :(

Asphyxia

Kampaamossa tosiaan tehdään ainakin punaista sellaisilla väreillä joissa on yhdistettynä vaalennusaine. Mulla oli sellaiset kerran, ja hyvin pysyivät, koska niihin on sellainen erikoishoitoaine. Se hoitoaine on myös vähänkuin väriaine, mutta ei huononna hiusten kuntoa. Eli väri kirkastuu joka kerta kun pesee sillä, kun väri on haalistunut :)

lumicki

mulla oli pitkän aikaa mustat hiukset, parin vuoden jälkeen kyllästyin ja olisin halunnut takaisin bruneteksi, mutta se musta istui päässä kuin tauti... jollain
garnierin värinpoistolla lähti aika hyvin se musta...mutta hiuksista tuli tämän jälkeen ihan haalean porkkanan sävyiset :evil:

eli se värinpoiston jälkeen kannattaa värjätä ihan suosiolla jollain punaiseen taittuvalla sävyllä...mä itse värjäsin tuolloin tumman ruskeella, mutta ne näyttivät...yllätysyllätys...mustilta! :evil:

mustiksi värjättyihin hiuksiin luultavasti onnistuu myös punaiset tai miksei sinisetkin raidat.

figaro

Minäkin olen pariin otteeseen mustaa poistanut ja tuo punaisuus on se, joka hiuksiin tulee väistämättä. Vaalennettuihin hiuksiin laitoin tarkoituksella tummanruskean, koska tiesin, että se ei ainakaan minun päähäni tartu samalla tavalla.

Tuon punaisuuden vuoksi mietinkin, että voisi olla hyvä värivaihtoehto ihan sen vuoksi, ettei tarvitse "peittää" mitään toista väriä poiston jälkeen.

Asphyxia
figaro
Onko se juuri tuo magma? Oletko päälle värjännyt mustalla? Jos olet niin miten reagoi?

Mä en muista oliko se magma. Siitä on jo pari vuotta aikaa. Värjäsin mustalla päälle, ja hyvin toimi :)

prash
figaro
Kaveri juuri kokeili niitä magma-värejä ja oli kivannäköinen alkuun. Sen jälkeen, kun haalistui, värjäsi uudestaan mustalla päälle ja sieltä se puskee läpi yhä.. :? Ikävä jälkioire :(

^^magma iskee läpi aina,vaikka haluaisit sen piiloon.. siinä menee monta monta monta kertaa että sen saa piiloon. (kaverilla oli violettia otsatukassa ja sillei siististi tuolla muuallaki,omat hiukset oli mustaks värjätyt) no se halus vaihtaa sen violetin punaseks,siitä tuliki sellane ihme "vaaleenpunanen/punanen sekotus" ja nyt se joka kerta ku värjää,ni se "violetti" iskee vielä läpi (ei tietysti violettina, mutta erivärisenä ku muut hiukset)mutta se riippuu tietysti aivan hiuslaadusta yms..et miten magma niihin reagoi..tai ne reagoi magmaan.

mutta jos haluat jotai ideoita,ni väreinä olis petrooli,violetti,punanen, sininen, vihree ja oranssi :) sellast jotai pientä,ei mitään kovin isoa,ellei sit pidä sellasest (: (mustan/tummanruskean kanssa sopivat tosi hyvin)

Asphyxia

Ei mulla tainnut olla magmaväri, varsinkaan kun mulla ei tunkenut läpi se yhtään. Heti kun värjäsin mustaksi niin mustana myös pysyi. Se väri oli kyllä tosi kätevä, pitäis kysäistä mun siskolta mikä se oli.

prash

magmalla on ainaki vaaleeta,oranssia,punasta... hmm hmm... ja oisko violetti,en oo nyt aiva 100varma.. pitää huomenna kattoo magman kartta ni pistän sit 100varmat tiedot tänne :)

mau_

"mustiksi värjättyihin hiuksiin luultavasti onnistuu myös punaiset tai miksei sinisetkin raidat."

itse olen koulussa saannut sen käsityksen että mustaan on mahdotonta saada vihreää tai sinistä raitaa, sinisen ja vihreän alle hiuksen on oltavan täysin vaalea, oiekastaan valkoinen ja mustasta hiuksesta ei tämmöistä saa.

mutta mutta asiaan siis. eipä mustaa oikeastaa noita värejä saa kun sillä magmalla ja sitte värinpoistolla ja siihen sitten väri päälle. jälkimmäisessä on teitty aina riskinsä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat