Jalat - Muoti ja kauneus

Shandy

Miten pidätte jalkojanne kunnossa, vai annatteko niiden vaan olla möllöttää sellaisina kun ne ovat? Onko siinä eroja, miten hoidatte jalkojanne talvisin ja kesäisin? Hemmotteletko jalkojasi, kuinka usein, millä tavoin? Lakkaatko varpaankynsiä? :)

Keskustelua jalkojenhoidosta!

Sivut

Kommentit (43)

figaro

Satunnaisesti hyllyttelen jalkakylvyssä (laventeli). Minulla on tajuttoman kuivat kantapäät ja pitäisi rasvata joka päivä sekä aika ajoin raspilla vedellä... Laiskuus iskee liian usein :oops: Kesäisin välillä suorastaan nolottaa missä kunnossa jalat on...

Toki jalkojen hoitoon kuuluu sitten tämä karvojen poistaminenkin :D Mutta siitä lienee toisaalla..

Shandy

Mää kanssa raspailen ja rasvata pitäis joka päivä.. Näin kesäaikaan sitä tulee tehtyäkin, mutta talvella ei kun eihän niitä kukaan näe ;)

Ostin tänään Scholl:n kuorintavoiteen jaloille.. On kyllä tajuttoman hyvää ainetta! Kuivalle jalalle levitetään ja se sitten kuorii sen kuivan ihon pois. Toimi tosi hyvin, jalat on tosi pehmeen tuntuset nyt! :) Eikä tarvinnut kauheesti vaivaa nähdä ;)

Jalkakylpyjä myös harrastelen toisinaan, mut aika harvoin löytyy aikaa siihen lillutteluun..

Shandy

Voi, Dubyamoa jaksaa panostaa =D>

Vieläkun ite jaksais.. :) Yleensä siihen jalkahoitoon havahtuu vasta sitten kun huomaa että jalat on kammottavassa kunnossa.. :?

SunLion

Mä en tykkää raspauksesta yhtään..

Kun tuli sellasia syviä haavoja kuivumisesta johtuen, oli pakko alkaa panostamaan pikkasen :D Nyt rasvailen BOREAS-rasvalla välillä. TOSI hyvää tehny jalkapohjille.

Varpaankynsiä leikkailen kun tarttee :P lakkailla tykkään.

Välillä haudon jalkoja siankärsämöiden kera.

ivoire

Mä hoidan kyllä aivan liian huonosti jalkojani. Rasvaan jalkani joka päivä ja lakkailen varpaankynsiä silloin tällöin, mutta siihen se sitten jääkin. Tai no tietysti leikkaan varpaankynnet aina, kun on tarvis. Joskus saatan kylpeä jalkojani, minkä jälkeen jaloista tulee ihanan pehmeät. :)

Täytyis varmaan kokeilla tota Shandyn mainitsemaa kuorintavoidetta, se vois tehdä ihan hyvää. Mulla on kyllä jalat ihan hyvännäköiset (ei kovettumia), vaikken mä niitä niin hyvin jaksa hoitaakaan, mutta silti täytyis panostaa enemmän. Mulla ainakin jalat rasittuu joka päivä aika tavalla, joten jalkojen hemmottelu useammin ois viisasta.

SunLion
figaro
Onko tuo minkähintaista ja millaista noin yleensä tuo Boreas-rasva? Itse suosin laventelia kaikessa mikä liittyy jalkoihin :D
Enpä tiedä mitä maksaa, apteekista kannattaa kysyä, se on kait aika kallista. Mutta jos on pahoja jalkaongelmia, kannattaa tuo hinta unohtaa...

figaro

Meillä isälle aina tulee ostettua kaikenlaisia tuotteita, mutta nyt selvisi, ettei saa kovettumiakaan raspata, kun on sokeritauti :(

Taidankin v-loppuna hellitellä itseäni :D

SunLion

meiän yhel tutulla piti just amputoida varpaat kun jalkahoitajalla oli ollu likaiset välineet...tai mikälie aiheuttanu, mutta tuli luumätä tjsp.

taizu

Diabeetikko ei saisi jalkoja liottaa eikä raspata, koska heillä ei ole enää tuntoa samalla tavalla jaloissa kuin terveillä ei diabeetikoilla. Kengätkin pitäisi olla just eikä melkein jalkaan ja kivet pitää kengistä käsin tunnustella, juuri tuon tunnon takia.

On tullut kaikenlaista diabetesjalkaa vastaan.

itse liotan jalkojani saunoessa. Rasvailen jalkoja silloin tällöin ja nyt harjoittelun aikana on tullut taas rasvailtua enemmän.

Maruchka

Mun pitäis ihan ekaks mennä johku hermoratahierojalle, tai jotain, että saisin varpaisiin tunnon takaisin. Huonot kengät aiheuttanut, että hermot jääneet puristuksiin ja varpaat ovat kuin puuduksissa.

Olen aika huono hoitamaan jalkojani, vaikka pitäisi kyllä rasvailla vähän väliä. Kävelen myös paljon paljain jaloin, joten raspailukin tekisi välillä ihan hyvää. Kynnet kyllä pidän sinisessä lakassa jatkuvasti :P

MiuMiu*

Otan jalkakylpyjä, vasta ostin jopa sen jalkakylpylaitteenkin ja siinä kun pitää jalkoja niin se rentouttaakin kivasti ja varsinkin talvipakkasilla on ihanaa laittaa jalat lämpimään veteen.
Varpaatkin mulla on aina lakassa, kuten kynnetkin ja jalat rasvaan aina suihkun jälkeen.
Lisäksi joudun raspaan jalkoja melko tiheään...sen siitä saa kun sen kerran on joskus aloittanut :?

deadDream

Olen antanut jalkojeni olla möllöttää hikisissä maihareissa. ;) Siellä ne on saanu muhia ja ah mitkä aromit sieltä joskus tulee. :lol:

Shandy
Ostin tänään Scholl:n kuorintavoiteen jaloille.. On kyllä tajuttoman hyvää ainetta!

Luinpa aamulla tämän viestin ja menin sitten ostamaan Schollin kuorintavoiteen. Samalla käteeni tarttui Schollin joku kosteusemulsio. :roll:

Raspi pitäs ostaa seuraavaksi, jotain vinkkejä mikä on paras? Kun on jotain metalli raspia jaja.. O.O

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat