miten tehdään breidit? - Muoti ja kauneus

^karror^

[color=blue][/color] :oops: :oops: :( :o kun olen hallun niitä jo kauan mut kukaa ei osaa tehä!! 8)

Kommentit (13)

dani

Hmmm..Googlen kuvahakuun ku laitto "breidit" (en tiiä mistä se on lyhenne), niin tuli sellaset päätämyöten menevät letit. Mutta kun laittoi "cornrows" niin tuli vielä enemmän päätämyöten meneviä lettejä. :lol: Noh, jospa tämän joku tietäväinen meille selventää.

(lisäys: breidit =brades?)

ivoire

Eiks ois vaan helpompaa sanoo pikkuletit tai päätä myöten menevät letit? Kaikki ainakin ymmärtäis, mitä tarkottaa. Jotenkin ärsyttää, kun noinkin yksinkertanen asia ilmaistaan englanniksi, vaikka suomen kielessä ois ihan kelpo vastine sille.

Mä sanoisin myös, että noi breidit on sellaset pikkuletit. Kertokaas englannin taitajat, millä nimellä jatkolettejä (tai ranskalaisia lettejä) englannissa kutsutaan? Tätä mä oon tosi usein miettiny. :D

ivoire
Dubyamoa
Tarkotatko jatkoleteillä sellasia joita on siis pidennetty jollain tekohiuksilla? Siihen oon kuullu vaan sanan extensions..

En tarkoita mitään pidennyksiä, vaan jatkoletit tehdään ihan omiin hiuksiin. Siis sellaset kaks lettiä, jotka aloitetaan tuolta ihan ylhäältä, sieltä mistä hiukset alkaa. Miksen mä osaa selittää tätä hyvin? :D Tällasia lettejä oon kuullut kutsuttavan jatkoleteiks tai ranskalaisiks leteiks.

Jeii

Breidit on väännös englannin sanasta braid, joka tarkoittaa lettiä :P Että etteköhän työ kaikki ollu oikeassa.

Tosin täytyy sanoa, että me sanotaan täällä päin juuri niitä päätä myöten meneviä breideiksi. Cornrow-nimityksen olen kuullut myös, en vain muista mitä tarkoittaen.

Miulla on niitä pieniä päätä myöten meneviä lettejä ollut parhaimmillaan 16 päässä siskon tekemänä - ihan hyvä saavutus mun mielestä.

Tarvii hyvän piikki kamman, suihkupullon ja ponnareita tai klipsejä. Ensin tehdään suorat jakaukset letin kummallekin puolelle. Vedestä on paljon apua. Sivuille jäävät hiukset klipseillä tai ponnareilla pois tieltä ja sitten letitetään kuin isompi ranskalainen letti. Vaatii aikamoista sorminäppäryyttä ja harjoittelua. Ja letitettävän niskat ja päänahka tulee tosi kipeäksi :? :shock:

KRedit-

Mie voin tehdä niitä lettejä, nurinpäin tai perinteisesti!
Maksaa vähän ja letittevä saa ittensä tänne etsiä omien kuitujen kanssa :P

yllättävän paljon kampaajatkin ottavat noista leteistä. Kannattaa kysellä ensin kampaajalta millaisia lettejä hän on tekemässä jne. Hullu ero.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat