ruskettuminen - Muoti ja kauneus

-oAsis
Celestia
Ihanaa, nyt kun on ollut hellettä muutaman päivän niin on tullu jo ihanasti väriä pintaan kun oon ollu kaiket päivät ulkona ^.^ Tosin nuo jalat on edelleen ihan kalpeet kun ei niihin meinaa tarttua millään sitä väriä.. Muu keho sitten ruskettuukin suht hyvin.

Jepps...mulla kasvoista palaa suurin osa, polvet palaa ja jalkapohjat ja varpaat...nytkin hyvä jos kävelemään pääsis..muualle sain eilen kunnon rajat, näkyy jo melkeen liian hyvin 8) MUT EI HAITTAAA! :wink: :wink:

Sivut

Kommentit (61)

leben

[color=darkred]Tänään tuli maattua auringon alla tovi ja nyt iloiset rusketusrajat tisseissä. Not so pretty! :lol: Tosin huomenna täytyy korjata tilanne.. Eli yläosattomissa makaan puiston nurtsille.. \:D/

Taidan kuulua ryhmään neljä, eli rusketun erittäin helposti ja en ole vielä koskaan palanut.. (koputtaa puuta) Lopputuloksena kyllä usein ruskettuneet kädet ja koivet, mutta muutoin kalpea Conan O`brien- hipiä.. Sillä tarkoituksella aurinkoa tulee todella harvoin palvottua, mutta huomenna paikkaillaan.. :P [/color]

diude

^ emmä ainakaan oo koskaan haistanu ku kaveri sitä edellisenä päivänä käyttäny, älä pelkää.

rusketun hyvin, enkä pala. pienenä palanu kerran noista korvatauksista. muutenkin vähän perussuomalaista tummempi iho, niin vaikuttaa.
tulis vaan nyt toi kesä ja aurinko, hopihopi rantaaan! en jaksa stressata mistään ihosyövistä.

Mirre

mä oon aika vaalea iholtani, enkä rusketu kovinkaan helposti. En kyllä toisaalta pala melkein millään, voin hyvin olla useamman tunnin ilman aurinkovoidetta ulkona enkä pala. Kertaakaan en ole palanut, mutta koputetaan silti puuta :D *kop kop*
Olisihan tuo ihana ruskettua enemmän, mutta kun ei niin ei. Joka kesä turvaudun itseruskettaviin.

miss.
Sarah
miss.
Sarah
Jep :wink:

Saattaa tosin olla eri sävyistä ja eri vahvuista.

En kyllä usko, että itseruskettavan käyttö tekisi rusketuksesta epätasaisen - silloinhan myös aurinkorasvan käyttö tekisi rusketuksesta epätasaisen? Rasva kuin rasva :roll:.

Nyt en kyllä ymmärtänyt. Enhän edes väittänyt tuollaista :lol:
Tarkoitin, että aito rusketus voi olla eri sävyistä ja eri vahvuista kuin purkkirusketus. Edelleenkään siis itseruskettava ei vaikuta millään tavalla auringon vaikutuksiin. Aurinkosuojavoide kyllä vaikuttaa, hidastaa rusketusta suojakertoimesta riippuen.

Äh, mää käsitin tuon lauseen niin, että rusketus voi olla eri sävyistä ja vahvuista (eli epätasaista), kun luin edellisen viestin, johon tuo oli vastaus. Sori :p.

Fanni

Muhun tarttuu väri kyllä aika hyvin :) Ei kuitenkaan niin hyvin kuten siskooni, joka on aina kesäisin ku mikäkin papu :D

Mulla näkyi tähän kesään asti viime kesästä rusketusraidat bikinien alaosasta. Nyt saa sitte vaan vahvistella niitä :D

Maaria

Mä rusketun tosi helposti ja tykkäisin ottaa aurinkoa, mutta pelkään, että iho veltostuu ja olen nyt parina kesänä jättäny auringonoton väliin. Aurinko kai se kuitenkin eniten ihoa vanhentaa. Olen varmaan vähän pinnallinen tämän asian suhteen. Olen joka tapauksessa alkanut laittamaan joka aamu aurinkosuojavoidetta naamaan, kaulaan ja käsivarsiin ja sitten kun olen vähemmissä vaatteissa, nin sitten söhlään sitä joka paikkaan :D
Doven summer glow on mullakin aika ajoin käytössä, nyt varmaan taas kesän tullen enemmän.

-oAsis

hei kannattaa kokeillä sellasia suihkutettavia aurinkosuojia! aurinko tarttuu helpommin, ruskettuu, ei pala!!

...mutta mua ottaa päähän, etten koskaan oo sanuu kasvoille aurinkoo !!
saan laittaa kaiken maailman tököttiä naamariin...aina posket palaa!! ja tuntuu että kaikki epäpuhtaudet tulee esiin ja naama alkaa punoittaa :oops:
tosi ärsyttävää, sit oon tällänen lakana kasvoista vaik muualta rusketin ku kookospähkinä :(

Hawana

lueskelin tuota dowe summer glow -keskustelua, ja mietiskelin ruskettumista.
miten helposti rusketutte auringossa? otatteko kesäisin paljon aurinkoa, vai tuleeko rusketuksenne vahingossa kesärientojen yhteydessä? onko tavoitteenne kesäisin ruskettua mahdollisimman paljon, vai riittääkö pieni päivetys? :)

itse rusketun todella huonosti. kesäisin tykkään ottaa aurinkoa, mutta ei minusta sellaista auringonpalvojaa saa, että kaikki päivät rannalla makoilisin.
en rusketu helposti, nytkin olen aurinkoisina päivinä koittanut saada vähän väriä. olen ottanut yhteensä jo ehkä 6 tuntia arskaa sillä tuloksella, että olen päivettynyt hitusen. :?
en miksikään pavuksi pyri, mutta oishan se mukava saada tasainen rusketus edes kesäksi!

Miffy

mä en kauheesti rusketu, ainakaan helpolla, ja rusketus häviääkin suht noepasti. Mulal on aika vaalea iho. Kuitenkin mul on tosi tummat hiukset ja muutkin karvat, joten oon vähän outo... Eli en siis ole punatukkainen tms, jotka yleensä on auringolle herkkiä.

Mulla on tosi tosi paljon luomia, joista iso osa on tullut sen jälkeen, kun parina peräkkäisenä kesänä muutama vuosi sitten poltin itteni kunnolla auringossa (niin että suunnilleen kaikki iho kesi pois). Nyt en enää uskalla ottaa aurinkoa, ja näin suositteli myösihotautilääkäri jonka kanssa kävin vähän juttelemassa luomista.

Olishan se, myönnetään, kivaa olla sellainen terveen ruskea (tai sitten edes tosi hyväihoinen vaaleaihoinen :D), mutta ei voi mitään, en todellakaan nyt aio riskeerata; en tahdo ihosyöpää. Se ihotautilääkäri myös sanoi, että kylmä totuus on, ettei kannata ottaa aurinkoa ollenkaan, jollei helpolla rusketu, koska se syöpäriski on olemassa ja eritoten niillä, jotka ruskettuvat vaikeesti ja vähän.

Aimée

Rusketun todella helposti ja ensimmäiset rusketusrajatkin on saapuneet. Tarkoituksella harvemmin otan aurinkoa, vaikka tykkäänkin makoilla rannalla tai nurtsilla vaan väri tarttuu naamaan kaupungilla tai missä ikinä nyt sitten pyöriikin. Rusketus saa miut näyttämään terveemmältä ja jokseenkin paremmalta muutenkin joten aurinkoa vaan tälle :wink: !

Hawana

mulla on myös se, että näytän paljon pirteämmältä kun on vähän väriä nassussa ja muuallakin. oon pyrkinyt aina vähän kesällä itteeni grillaamaan, että en ihan oo ku valkonen lakana. :wink:
itseni polttamista vältän kyllä, enkä vuosiin ole kärähtänyt kuin yhden ainoan kerran. koskaan en pahasti.

Jzzu

En rusketu enkä tahdokaan. :D
Mie oon aina ollut kalpea ja viihdynkin näissä valkoisissa nahkoissani ihan mainiosti.
Miulle tulee kesäisin pisamia toisinaan ja palan herkästi [size=9](kuitenkaan se väri ei jää)[/size] eli liekkö hieman jotain punaista pigmenttiä veressä. :roll:

No joo, olis kai se ihan jännä sinänsä kerrankin olla sellanen terveen ruskettuneen näköinen, ihan vaan vaihteluna mutta en mie sitä pie niin tavoittelemisen arvoisena että juoksisin solariumissa tai työntäisin väriä purkista nahkaan.

Hawana
Jzzu

No joo, olis kai se ihan jännä sinänsä kerrankin olla sellanen terveen ruskettuneen näköinen, ihan vaan vaihteluna mutta en mie sitä pie niin tavoittelemisen arvoisena että juoksisin solariumissa tai työntäisin väriä purkista nahkaan.

mulla on kans aikalailla ollu se periaate, että aitoa rusketusta sen olla pitää. et en solariumiin kyllä lähtis minäkään! talvisin tykkään olla valkoinen, sillon se sopii, mutta kyllä näin kesän saapuessa tekee mieli myös näyttää kesäiseltä. :D

PinkPanther

Osittain olen samoilla linjoilla kuin Jzzu, en ymmärrä solariumia (paitsi jos ihosairauksien takia siellä käy), ja itseruskettavat hoidot/mömmöt jätän sikseen... tosin tuo doven summer glow ei kuulosta itseruskettajalta, ja se voisi olla näin keväällä ihan kokeilemisen arvoinen. Mutta nyt siis olen jo hiukan saanut väriä ihooni, eli en kyllä meinannut tuota ostaa tänä keväänä :D
Rusketun jopa vähän, tosin helposti myös palan. Viime kesänä olin kaksi kuukautta ulkotöissä, hihattomalla paidalla, ja rusketuin selästä, hartioista ja käsivarsista oikein mukavasti. Enkä ihme kyllä edes palanut. Päänahka palaa tosi herkästi auringossa.
Olen talvisin melko kalpea, kesällä taas terveen värinen :D Kyllä lievä ruskettuminen tekeekin iholle hyvää, mm. D-vitamiinia saa hyvin, mutta liika ruskettuminen rypistää ihon ja vanhentaa sitä kauheasti.

Miula on kans hitosti luomia jotka ei kärsi saada aurinkoa paljon...
Ehkä tämän kesän taas selviän ilman aurinkovoiteita, mutta talven reissuun on otettava kunnon kertoimet mukaan.

Jzzu
Hawana
..mutta kyllä näin kesän saapuessa tekee mieli myös näyttää kesäiseltä. :D

Oon miekin kesäinen vaikken ruskettunut ookaan:
samaan tapaan kesäinen kun vaniljapehmis! :D
..ja samaan sävyyn myös. :roll: :lol:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat