Kesän vihaajan kesämeikki - Muoti ja kauneus

shriness

Mitenkäs sais kesäks hyvän meikin joka ei sula pois? :?:

Käytän meikkivoidetta ja puuteria normaalisti ja mulla on tumma, vahva silmämeikki. Kasvoissa peittämistä kaipaa posket, leuka ja nenä. Mulla on todella vaalea iho enkä rusketu enkä HALUA ruskettua. Lisäksi kasvot hikoilevat voimakkaasti.

Toivottavasti ei tule 'aurikopuuteria ja vaaleanpunaista huulikiiltoa'- ohjeita paljon koska en halua sellaista lookia kesäksi. Aurikopuuteri näyttäsi varmaan hurjalta mun naamassa. :D Ja kun mä olen tottunut peittävään ja kiillottomaan naamaan. Olisko mitään kevyttä päivävoidetta joka peittäs ja olis todella vaalea?

Sivut

Kommentit (16)

Jzzu

Mulla oli yks kesä käytössä joku lumenen meikkivoide joka oli sellanen läpikuultava ja muutenkin aika kevyt.
Siinä oli myös aurinkosuoja siinä voiteessa, en kyllä yhtään muista että mikä sen nimi oli mutta eiköhän noillakin tiedoilla löydy. :wink:

Muuten miulla on ihan normaalit hörsteet meikkien suhteen kesäisinkin paitsi että kasvovoiteena [size=9](pohjustuksena)[/size] käytän kesäisin kevyempiä voiteita.

Miffy

Luemenella on ainakin sellainen Hydra Drops -meikkivoide, joka on tosi kevyt. Vissiin suunnattu kyllä enemmänki kuivalle ja normaalille iholle, jotta jos iho on kovin rasvainen niin sitten ei ehkä. Hyväks havaittu kesäkäytössä on myös Lumenen Double Stay -meikkivoide, joka on kaikille ihotyypeille ja myös kevyt. Ite tällä hetkellä tykkäilen maybellinen sellaisesta liquid-to-powder -meikkivoiteesta (oiskohan nimeltään Wonder Finish...), joka on ohutta, nestemäistä levitettäessä, mutta muuttuu iholla kevyesti puuterimaiseksi. Lopputulos on tosiaan matta puuterimainen ja luonnollinen. Tosi hyvä tuote! ja siitä on saatavilla vaaleita sävyjä, jotka on kehitetty nimenomaan pohjoismaiselle vaalealle iholle. Tässä voiteessa on lisäksi aurinkosuojakerroin 15, en muista onko noissa Lumenen. Ja hintakaan ei päätä huimaa, reilu kymmenen euroa tää maksaa. ja puuteria ei tän kans tartte lisäks ollenkaan, ihan kiitettävästi pysyy meikki mattana muutenkin; ehkä päivän mittaan voi pahiten kiiltäville alueille hiukan laittaa.

Paitsi että puuteria parempi ja luonnollisemman näköinen vaihtoehto meikin korjailuun ja hikipisaroiden poistamiseen ovat puuteripaperit. Ne ovat ohuita paperilappuja, joilla taputellaan kasvoja ja kiilto häviää. Esim. Body shopista saa tosi hyviä ja edullisia, vihko maksaa muistaakseni reilut 3 euroa. Tää tuote on mulla ihan ehdoton kesäisin, kun olen kanssa aikamoinen hikinaama.

Silmämeikki onkin varsin ongelmallinen juttu kesällä, ainakin vahva ja tumma. Sen pysyvyyttä voisi koittaa parantaa esim. silmämeikin pohjustusvoiteella. Tai sitten yks ikikka on laittaa silmämeikki jo ennen meikkivoidetta, jolloin se voide lukitsee sitä silmämeikkiä ja se pysyy paremmin. tai sitten laittaa meikkivoide ensin, sitten silmämeikki ja sitten ohut puuterikerros silmämeikin päälle.

Shandy
Jeii
Tekeekö se edes hyvää iholle olla kesällä hirvittävän paksu pakkeli naamssa ja hikoilla sun muuta?

Mä meikkaan talvisin paljon enemmän kun kesällä: just siks et kesällä hikoo kuitenkin jonkun verran. En jaksa ees yleensä pistää puuteria kun kohta se naama kiiltää kuitenkin, ja silmämeikki on kevyempi myös kesäisin kun talvisin. Mut kesällä saakin olla vähän naturellimpi, minusta on hassun näköstä jos jollakulla on kauhee pakkelikerros kuumalla ilmalla.

Vedenkestävä ripsari vois olla kova sana kesällä.

PinkPanther

Joo, miekin käytän kesällä ainoastaan silmämeikkiä. On niin tasainen tuo iho, ettei tarvii puuterilla peitellä, ja tukkoon menee vaan kesäkuumalla. Eli vedenkestävät ripsivärit ja kajalit käyttöön, ja uimaan!!! :wink:

shriness

Yleensä nuo "pohjoismaiselle vaalealle iholle" kehitetyt tökötit ovat liian tummia, ainakin pari astetta. Pitää käydä kyllä testaamassa josko kävisivätkin :)

Tiedän kyllä että ihohuokoset menee tukkoon kesällä.

Sinsemilla
Miffy

Paitsi että puuteria parempi ja luonnollisemman näköinen vaihtoehto meikin korjailuun ja hikipisaroiden poistamiseen ovat puuteripaperit. Ne ovat ohuita paperilappuja, joilla taputellaan kasvoja ja kiilto häviää. Esim. Body shopista saa tosi hyviä ja edullisia, vihko maksaa muistaakseni reilut 3 euroa. Tää tuote on mulla ihan ehdoton kesäisin, kun olen kanssa aikamoinen hikinaama.

miulla on kans noita... ostin syksyllä, enkä oo käyttäny vielä paljon yhtään... jos nyt kesällä tulis käytettyä... jos vauvanhoidolta kerkee mitään meikata... ;)

Miffy

No mut ei tartte meikata, kato ku jossain paseeraatte niin ku alkaa hiki pukata ni pyyhit :D Itseasias tarkemmin ku rupesin tätä miettimään, tluin siihen tulokseen et kesäl ei TOSIAAN kannata lisätä puuteria päivän mittaan kuin ehkä ihan aavistus, joka päivä talvellakin näkee varoittavia esimerkkejä liiasta puuterinkäytöstä...

SunLion

hmm..koita olla kesä vaikka vähemmällä meikillä. Kesä tekee toisten iholle hyvää (rarvottuva kuivuu)...jos taas oot yleensä kuivaihonen voi tietty olla et kesäl ravottuu..

ite pyrin oleen vaan maskara-linjalla kesän.

Amalia

Mun mielestä on hirmu hassua, että joku ei halua kesän näkyvän naamassaan. Itse odottelen kevään ekaa rusketusta kuin hepo heinää :). Ruskettunutta naamaa on paljon helpompi meikata, koska se näyttää hyvältä tosi vähillä lisäyksillä.

shriness
Amalia
Mun mielestä on hirmu hassua, että joku ei halua kesän näkyvän naamassaan. Itse odottelen kevään ekaa rusketusta kuin hepo heinää :). Ruskettunutta naamaa on paljon helpompi meikata, koska se näyttää hyvältä tosi vähillä lisäyksillä.

Toisilla se vain on niin. Itse tälläisenä kalkkilaivan kapteenina pidän ruskettunutta ihoa outona. Kerrankin olin 2 viikkoo Kyproksella ja rusketuin ns. normaalin väriseksi MELKEIN!

Oikeastaan mun mielestä ruskettunut iho ei ole kaunis. On tietysti poikkeuksia ja onneksi Suomessa näkyy poikkeuksia. Esim. Joku Jessica Simpson on ihan hirveen näkönen. Jä huomasin et joku kolmosen naisurheilutoimittaja on ihan TÖRKEÄN ruskea :)

Kyllä vaaleaakin ihoa saa vähällä meikillä meikattua, mutta ihon kunto pitää olla tosi hyvä, toisin kun mulla :? Mä tykkään esim. Nicole Kidmanin ihosta, ihana!

Sinsemilla

joo... ihanaa olis olla ilman meikkiä ja jos nyt tänä kesänä vaikka rusketus tarttuis vähän paremmin... vitti kun viime kesänäkään ei tarttunu mitään, vaikka ennen kesää kävin solariumissa ( :oops: ) ja sit töissä oltiin alku kesä ulkona auringossa vaan, ni ei mitään...
sit sitä pakkelia tuli aina laitettua ees vähän, ni eihän tähän naamaan sit loppujen lpuks tarttunu mitään... pitäs vaan tuos omalla pihalla ottaa se alku rusketus ni sit kehtais olla ilman meikkiä ja ruskettus lisää... :D

Jzzu
shriness
Amalia

Toisilla se vain on niin. Itse tälläisenä kalkkilaivan kapteenina pidän ruskettunutta ihoa outona.

Täällä kans toinen joka ei perusta rusketuksesta.
Toki se monelle sopii mutta koska itse olen aina niin kovin kalpea kokisin rusketuksen varmasti todella outona itselläni.

En rusketu sitten millään, pari kertaa olen kyllä onnistunut olkapäät ja selän polttamaan mansikkapellolla ja siltikään väri ei tartu:
eikä tosiaan oo välikskään.

Miun jalatkin on niin kalpeet että oikeen aurinkoisella kelillä ne todellakin häikäisevät kun ovat niin valkoiset. :lol: 8)

als

Mulla sama, en ikinä rusketu vaikka kuinka yrittäisin aurinkoa ottaa..ja kun iho on erittäin vaalea eikä kovin hyvässä kunnossa (huolellisesta hoidosta ja kunnon tuotteista huolimatta), ei paljon ilman pohjameikkiä huvita ihmisten ilmoilla kulkea :? mä sitten myös häikäisen niillä vaaleilla jaloilla sen rusketuksen sijaan. :wink: ja onhan siinä toisalta se hyvä puoli, ettei sit ainakaan palamaan pääse ja siten ihoaa ja terveyttään vaaranna :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat