Kynsilakat - Muoti ja kauneus

lumicki

mitä kynsilakkaa itse käytätte?
entä alus- ja päällys lakat yms?

osaisitteko suositella kynsilakkaa joka on KESTÄVÄ, nopeasti kuivuva(joka ei silti kuivu heti purkkiin), peittävä ja josta löytyy vaaleita sävyjä?

ja sitten vielä...onko kukaan löytänyt mielestään täydellistä valkoista kynsilakkaa?

mä olen itse käyttänyt niinkin tavallisia kuin rimmelin kynsilakkoja, tykkään kun niissä on vähän isompi se sivellin osa kun monissa muissa, toinen juttu on ylipäätään se että hintalaatusuhde on aika kohdallaan...mutta silti etsin sitä täydellistä kynsilakkaa 8)

Sivut

Kommentit (201)

Lucky Lady

Oih, tää on mun thread! Mulla on MILJOONA kynsilakkaa, eri sävyjä (esim. kymmenkunta eri sävyistä punaista), eri merkkejä...kaikkea löytyy, mutta eri halpismerkit on tavallisimpia.

Olen tykännyt kovasti Maybellinen Ultra lasting-lakoista. Kun laittaa kaksi kerrosta niin kestävät pitkään, ja sävyissä löytyy muistaakseni vaaleitakin.

Mulla on muuten aina hirmu dilemma kun alan lakata kynsiä: MITÄ lakkaa laittaisi? Runsaudenpula..tosin pitäisi nyt inventoida tuo varasto ja heittää kuivahtaneet pois.

Jzzu

Miulla lempparilakat mitä tällä hetkellä käytän on anytimen kovettava lakka joka on sellanen läpikuultava, hieman vaalean lilahtava ja wet'n'wild:n musta lakka.
Omistan lakkoja aika paljon mutta nuo kaksi on vakiintuneet ja noista tykkäilen, tosin tuo musta voi olla merkiltään mikä vain.

PinkPanther

MIe käytän kyllä joskus kynsilakkaa (kulta toi talvella Thaimaasta kolmea ihanaa lakkaa, sellasta ihan tummanpunasta, metallisävyistä, sit ihanaa turkoosia ja kirkkaan pinkkiä. Mie en vaan voi pitää montaa päivää lakkaa kynsissä, kun nuo pirulaiset rupee liuskottumaan. Siksipä jos kynnet lakkaan, otan lakan seuraavana päivänä pois. Ja päivittäin käytän sellaista kynnenhoitoöljyä, jota tilasin Oriflamelta. Alus- ja päällyslakat ovat miule ihan pilipali-juttuja, en ikinä jaksaisi odotella, että kynsilakka kuivuu.

MiuMiu*

Mulla on kynnet aina lakassa :D
Alla käytän vaan kynnenkovettajaa (Trind nail repair...sitähän pitäis käyttää periaatteessa kynsien kasvatukseen tms, mutta koska lakkaan kynnet vaan kerran/pari viikossa niin ei sen kokoaikainen käyttö ole mitään haitannut)

Kynsilakkana käytän enimmäkseen eri punertavan sävyjä, kesällä enemmän valkoiseen vivahtavia, mutta ostelen kyllä muitakin värejä silloin tällöin.
Mä olen oikeestaan kynsilakka-addikti, eli ostelen usein kynsilakkoja, vaikka ei tarviskaan, joskus vaan ihastuu johonkin sävyyn ja se on pakko sit ostaa samantien...tästä syystä joudun käyttämään lakkojen ohentajiakin melko usein :?

Mun suosikkimerkki on Maybelline ( ainoa haitta vaan noissa pulloissa on se, että niistä irtoaa/ hajoaa [u]aina[/u] se korkkiosa! Pitäis varmaan laittaa niille siitä palautetta...)
Toinen hyvä on Anytime...tosin mulla lakanostossa ratkaisee se väri eikä merkki, joten en sitten tiedä ovatko nuo kuitenkaan keston kannalta niin hyviä...

*Sandy*

Mä en kauheesti kynsilakkaa käytä (lähinnä sen takia että oon sairaalas harjottleus/töis ja desinfiointiaine kuluttaa lakan pois), paitsi varpaissa :D Mulla on ihana pirteetä vihreää lakkaa varpaissa, sopii hyvin mun tulevien työsandaalien kanssa (jos ne nyt joskus tulis perille :evil: , oon odottanu jo kaks kuukautta!). Käsien kynsiin teen useimmiten ranskalaisen manikyyrin, se alkaa jo luonnistumaankin! Tuttu meinaan kysy että oonko ottanu rakennekynnet :wink:

Amalia
MiuMiu*
Mun suosikkimerkki on Maybelline ( ainoa haitta vaan noissa pulloissa on se, että niistä irtoaa/ hajoaa [u]aina[/u] se korkkiosa! Pitäis varmaan laittaa niille siitä palautetta...)

Irtoaako sullakin korkki siitä sivellinosasta? Sama vika täällä :roll: . Mutta kyllä ne saa vielä yhdistettyä ku tönäsee vaan sen sivellinosan irti pullonsuuhun kuivuneesta lakasta ja sitten lykkää korkin takaisin päälle. Jo toimii! Ainakin jonkin aikaa...

Mulla on myös aina kynnet lakattu, koska ne ei oikein pysy kasassa ilman. Aika ahkeraa liuskottumista ja repeilyä, eikä mikään tökötti oo tähän mennessä tepsinyt noihin vaivoihin :roll:
Pitkät kynnet näyttää kivoilta värillisissä lakoissa (paitsi peruspunasessa koska mun mielestä se ei näytä hyvältä kenelläkään...) ja lyhyisiin istuu paremmin väritön. Mun uus bravuuri on kaksvärinen lakkaus, siinä saa illan kulumaan ihan näppärästi ku väkertää kynnen kärjen eri väriseksi :).

andra

aaw, kynsilakat on huippuja. mä kulutan hirveesti aikaa viilailuun ja värin vaihtamiseen pari kertaa viikossa. ite tykkään kans tosta rimmelistä ja yllärihuipputuote oli lumene. en yleensä tykkää lumenen meikeistä, mut kynsilakat on osoittautunut hyviksi. väreistä kelpaa kaikki. nyt mieleni halajaa oranssia ja kirkkaanvihreää kesäksi.

Jeii

Mä käytän todella vähän kynsilakkoja. Joskus harvoin jos laitan, käytän hyvin vaalean sävyisiä ja hieman läpikuultavia. Nyt "käytössä" on Lumenen Super gloss&quick dry ja ihan tyytyväinen olen. Päälle oon sutassu Oriflamen 2 in 1 mömmöä, jossa on kovettaja ja päällyslakka samassa.

Mä oon kova repimään kynsiäni, viime aikoina saanut onneksi vähennettyä. Ne eivät kunnolla kasva ja jos kasvavat, ne liuskottuu tai muuta inhottavaa.

Shandy

Yritän pitää koko ajan jotain lakkaa (yleensä jotain aika neutraalin väristä), kun muuten lohkeilee kynnet kauheesti. Mut tosiaan, tykkään vaaleista sävyistä ja en voiskaan mitään kirkkaita käyttää, kun oon aika laiska poistamaan lakkoja :oops: Noissa vaaleissa ei niin helpolla huomaa jos lakka on kärsinyt ;)

Amalia
Jeii
Päälle oon sutassu Oriflamen 2 in 1 mömmöä, jossa on kovettaja ja päällyslakka samassa. Mä oon kova repimään kynsiäni, viime aikoina saanut onneksi vähennettyä. Ne eivät kunnolla kasva ja jos kasvavat, ne liuskottuu tai muuta inhottavaa.

Mä muistelen lukeneeni jostain, että liuskottuville kynsille ei sais käyttää kynnenkovettajaa, koska se vaan pahentaa liuskottumisongelmaa. Kynsien liuskasuus johtuu siitä, että liuskojen välissä ei oo tarpeeks kosteutta (tai jotain :roll: ) joka tavallaan liimaa liuskat yhteen. Suosittelen Trindin Nailbalsamia, mulla se on ainakin toiminut ihan mukavasti, ja sillä saa kosteutettua kynsinauhat samalla :).

riinaF

^ Mulla myös tulee kyllä huomattavasti siistimpää jälkeä kuin joskus ekoja kertoja tummilla lakoilla lakkaillessa, silloin oli sormenpäät aika järkkyä nähtävää :lol: Varsinkin kun silloin sit yritin vaan kynsilakanpoistoaineella niitä suttuja poistaa ja sit samalla onnistuin vahingossa poistamaan kynnestäkin lakkaa tai jotain. Nykyään odotan, että lakka kuivuu ja sit vaan kädet vesikulhoon -> kun iho vähän pehmenee niin ylimenneet lakat lähtee ihan vaan vetämällä pois :D

Nykyään tosin noita suttuja ei tuu kuin kiireessä lakatessa. Mie osaan jo bussissakin lakata sotkematta, tuli viime talvena harjoiteltua kun huomasin että sillä kolmen ja puolen tunnin bussimatkalla ehti lakka kuivua täydelliseksi kun matkan alussa lakkas :D

Celestia

Mä en ikinä käytä värillisiä kynsilakkoja, jotenkin en vaan "osaa". Joskus ala- ja yläasteella tuli kyllä käytettyä eri värisiä mutta se sitten myöhemmin jäi. Nykyään jos käytän lakkaa niin laitan sellasta väritöntä läpinäkyvää ihan vaan kiillon saamiseks kynsiin, plus että ne vahvistaa kynsiä ja vähentää katkeilua :)

k87

töiden takia ei voi käyttä :? sitäpaitsi oon tosi huono käyttämään kynsilakkaa. se lähtee pois enkä jaksa heti korjailla niitä ja sit ne on ihan kauheen näköset niin parempi olla ilman.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat