Mitä ylle kesähäihin? - Muoti ja kauneus

Amalia

Haulla ei löytynyt mitään hyödyllistä, joten uskallan aloittaa uuden keskustelun....
Mun kaveri menee naimisiin loppukesällä, ja sain tänään tietää, että mullekin on kutsu tulossa. Perinaisellisesti aloin heti miettimään, että mitä ihmettä pukisin päälleni noihin kemuihin :oops:
Häiden (eikä etenkään kesähäiden) pukukoodista ei ole hirveästi kokemusta, eli vinkit olis tarpeen :). Mitenkä ootte itse pukeutuneet vastaavissa kekkereissä?

Sivut

Kommentit (42)

Jzzu

Me on kaverin kanssa kauppoja kierrellessä katteltu miten paljon oiskin vaihtoehtoja pukeutumisen suhteen jos ois jotkut kesähäät.
Hyllyt pullollaan kaikkee kivaa ja kesäistä: on hamosia, mekkoja, jakkuja, toppeja..

Sitten on vaan kiroiltu sitä että kun ei oo niitä kesähäitä tyrkyllään minne pääsis pukeutuun. :?

Kirkkohäissä muuten sellainen rajoitus että olkapäät ei sais olla paljaana.
Joskus kutsuissakin mainitaan minkä tyylistä pukeutumista vierailta toivotaan.

Laura
Jzzu

Just tänään luin tuosta aiheesta kirjoituksen ja ev.lut- kirkko ei ole kovin tiukka tuon asian suhteen, eli saa mennä vaikka olkapäät paljaana kirkkoon.

sira
Jzzu

Eipä tuo enää hulluna vaikuta ihmisten pukeutumiseen! Nykyäänhän on suurin osa morsiuspuvuistakin sellaisia, joissa olkapäät on ihan paljaana, siis ei ees mitään naruja..

Amalia
Miffy
Mun mielestä kesähäihin voi mennä kesämekossa.

Kesämekkojakin on niin monenlaisia... Mikään hulmuhelmanen kukkajuttu ei oikein tunnu omalta, eikä toisaalta sitten taas joku jakkupukukaan. Pitää varmaan lähteä joku päivä ajan kanssa kauppoihin kiertelemään ja luottaa Jzzuun siinä, että hyllyt on suorastaan pullollaan kesähäävaatteita :)

figaro

Hame ja pusero, mekko, housupuku.. kevyttä ja rentoa. Sandaalit jalkaan :D

Ihan oman tyylin mukaan. Älä vain sorru ostamaan mitään sellaista, mitä en pidä sitten muualla kuin kyseisissä juhlissa. Älä siis mieti sitä, että onko soveliasta laittaa esim. kokomustaa (jos itse siitä tykkää ja käyttöä on myöhemminkin).

Lime

Ite ostin kans vasta puvun serkkuni häihin ja ihastuin (taas kerran) mustaan. Mekko on satiinin tyylistä kangasta, nilkkaan asti ja siinä on pieni "laahus" ja leveä polveen asti oleva sidottava vyö. Aijai ku ihana!
Eikös kuitenki ole olemassa joku sääntö ettei saa laittaa kokonaan valkosta asua..?

Tonde
Lime
Eikös kuitenki ole olemassa joku sääntö ettei saa laittaa kokonaan valkosta asua..?

Mun käsittääkseni se kans on vähän niinku varattu morsiammelle.
Mut toisaalta, eihän niilläkään enää kaikilla ole valkosta pukua..

figaro

Minä en ole koskaan sääntöjä lueskellut. Minusta, kun nykyisin muutenkin häät ovat jokaisen morsiusparin näköiset eikä enää olla niin tarkkoja oikein minkään suhteen. Eikä kukaan vieraista nyt kuitenkaan mahda morsiuspukua päälleen sentään laittaa, vaikka valkoisissa menisikin.

Amalia
figaro
Ihan oman tyylin mukaan. Älä vain sorru ostamaan mitään sellaista, mitä en pidä sitten muualla kuin kyseisissä juhlissa.

Mun lakkiaisvaatteet menee just tohon kategoriaan... Ostin ihan sikakalliin vaaleenvioletin kotelomekon, jota käytin vaan sen yhden kerran. Meni vaan maku koko vaatteesta, ja nykyään se saattais näyttää vähän hassulta yhdistettynä oranssihtavan punasiin hiuksiin :roll:

Tonde
figaro
Eikä kukaan vieraista nyt kuitenkaan mahda morsiuspukua päälleen sentään laittaa, vaikka valkoisissa menisikin.

MUTTA morsiuspukujakin on niin monenlaisia :wink:

Amalia

Tiirailin tossa kahvitauolla näyteikkunoita ja bongasin sellasen kotelomekon tyyppisen ratkasun, jossa oli luonnonvalkosella pohjalla tummia kukkia. Näyttää paremmalta ku kuulostaa ;).
Koltun yleisväri oli kuitenkin se vaalea, ja jäinkin sitten miettimään, että onko se liian valkonen häihin. Mitäs mieltä raati on?

Miffy

Mä oon sitä mieltä ettei oo liian valkoinen. Siinä kuitenkin on kuvioitakin, ja siinä morsiamen puvussa se idea on just se puhas valkosuus... Kyl mä voisin kuvitella laittavani kuvailemas värisen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat