Tukholma - Muoti ja kauneus

shriness

Menen luokan kanssa ruotsin kurssin ohessa käymään tukholmassa tän kuun lopulla. Meille on varattu shoppailiaikaa hiukan. Mitä kannattaisi ostaa? Kun ei ole mahdollisuutta lähteä koluamaan koko kaupunkia, niin mitkä on hyviä tavarataloja yms.?

Sivut

Kommentit (19)

maaruli

Ja sit on se NK, mutta taitaa olla aika kallis paikka.. :roll: Musta tuntuu että jos siinä keskustassa pyörii niin kannattaa harrastaa niitä kävelykadun varressa olevia pikkuputiikkeja. Vähän uniikimpaa kamaa ku jossain H&M:llä, joka myös sieltä löytyy.

Camilla

Jonkinasteisena kenkäfriikkinä suosittelen sellaista putiikkia kuin SKOPUNKTEN, joka sijaitsee Sveavägenillä(lähellä esim. Sergelin toria ja mainittua NK:ta). Kyseisestä paikasta saa aina kolmet kengät kaksien hinnalla ja esimerkiksi itselleni tarttui viimeksi kolmet hintaan 500 kruunua :D.

shriness

Mikä muuten on hintataso ja vaihtokurssi?

Kiitos kaikille vinkeistä vaikka epäilenkin että minä ruotsia kaksi lausetta osaavana eksyn sinne... Siitä tulis hauskaa! :D

Jeii

Me vaan pyörittiin siinä "kai" ihan keskustan alueella mihin satamasta mentiin metrolla. Siellä oli ihania pikkuliikkeitä ja kivoja isojakin (joista monet myös Suomessa) H&M:n valikoima poikkeaa Suomen valikoimasta - tuotteet ovat siellä ennen kuin meillä. Hintatason muistelisin olleen pikkuliikkeissä melko arvokasta, tai sitten me vain eksyttiin vääriin paikkoihin :P

camomilla

GINA TRICOT! Siitä tuli mun lempparikauppa kun asuin ruotsissa. Viimeksi tammikuussa kun kävin siellä niin löysin älyttömän halpoja vaatteita Gina Tricotista. Kai siellä oli joku ale tai jotain. Mutta ei siellä muutenkaan ole hirveän hintaista. Ostin esim viime syksynä aika halvat farkut jotka on pysynyt hyvin kuosissa. Tukholmassa Gina Tricot sijaitsee ainakin Hötorgetilla, joka on ihan siinä Drottningatanin lähellä. Taitaa olla toinen liike myös Sergels Torgetilla.

Toivottavasti se tulisi kohta myös helsinkiin...

Tonde

Huvitti vähän, ku viime keväänä käytiin Tukholmassa shoppaamassa ja ettimässä siskolle rippijuhlamekkoa, ni nää päästeli ihan innoissaan just tyyliin jossain HenkkaMaukassa ja me yritettiin mutsipuolen kanssa, et jos mentäis jonnekki mitä EI Suomessa löydy. :D

Nannerl

Miten muuten tuon valuutan kanssa Tukholmassa? Luin netistä että suuret tavaratalot ottavat euroja, mutta entä pystyykö suomalaisella visa elektronilla nostamaan automaateista? Miten te olette toimineet tuon rahanvaihdon kanssa?

ynnej
Nannerl
Miten muuten tuon valuutan kanssa Tukholmassa? Luin netistä että suuret tavaratalot ottavat euroja, mutta entä pystyykö suomalaisella visa elektronilla nostamaan automaateista? Miten te olette toimineet tuon rahanvaihdon kanssa?

Pystyy suomalaisella electronilla nostaa automaatista ja sillä voi myös maksaa kaupoissa, jotka hyväksyy electronin. Aina kun mä oon käyny Tukholmassa, niin en oo vaihtanu yhtään rahaa vaan nostanu automaatista tai sit maksanu suoraan sillä kortilla :)

zera

Mä olen suunnittelemassa reissua Tukholmaan. Ainakin pakko on käydä Topshopissa, BikBokissa, Skopunktenissa, Beyond retrossa.

Löytyykö tukholmasta hiphop tyylisiä kauppoja? Poikaystävää nyt mietin... Minulle löytyy kyllä vaikka mitä, mutta yleensä ei olla nähty hiphop-vaatekauppoja. Missäköhän päin tukholmaa löytyis? :)

Snaelaug

Tukholmassa tosiaan voi maksaa myös euroilla, mut kandee muistaa se et ne perii sit isomman summan ku mitä se ois suoraan euroiksi käännettynä, johtuen jostain maksuista joille en nyt sen omaa nimeä muista. Esmes jos vaiks hotelliyö maksais suoraan kruunuista euroiksi käännettynä 120 € ja oot maksamassa euroilla niin todellinen hinta on vähä enemmän. Ja sama, kun nostin 700 SEK (mikä tekee euroissa 67,02 €) automaatilta niin todellisuudessa sieltä oli lähtenyt paljon enemmän.

Mut sit taas kaikkee ei voi kuitenkaan euroilla maksaa, esmes meno metrotunneliin jne. Eikä varmaan ihan kaikki kaupatkaan niitä hyväksy.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat