onko väärin pukeutua hyvin? - Muoti ja kauneus

cugina

Eikö tyypillinen suomalainen tyyli ole vähän "välinpitämätön".. en usko että ihmisten katseet on kateutta, vaan on poikkeavuutta "normaalista" pukeutua hyvin. Toisaalta taas, en voi tietää _kuinka_ pukeudut. Hyvin pukeutuminen on vähän suhteellinen käsite. En mtienkään kyseenalaista makuasi hyvän pukeutumisen suhteen.. mutta kuitenkin.

Itse en jaksa välittää ulkonäöstäni kauppareissuilla. Mitä sillä on väliä? Normaalit ihmiset käyvät kaupassa ja ovat ja elävät, jokainen on yksilönsä ja näyttää siltä kun tahtoo ja panostaa itseensi juuri sen verran kuin hyvältä tuntuu. Ei tämä elämä niin vakavaa ole.

C

Sivut

Kommentit (89)

teija_^

onko teidän mielestä väärin pukeutua hyvin joka paikkaan?
minä pukeudun hyvin melkein aina,joka paikkaan. vaikka menisin vain kauppaan,on aina pakko näyttää hyvältä.
Hiuksien on aina oltava hyvin, ja meikkien myös.
onko siinä jotain väärin?
mistä johtuu ne alentavat katseet joita joskus tulee?kateudesta, vai siitä että näyttää hyvältä?

Jeii

Varmasti kateutta, koska eivät itse jaksa niin tehdä.

Mielelläni itsekin olisin aina huoliteltu, mutta laiskakun olen, tulee harvoin mietittyä millä vaatteilla töihin tai kauppaan lähtee. Kunhan puhtaat ja ehjät ovat.

Tietysti mietin mitä päälleni laitan, jos esimerkiksi juhliin olen menossa. Silloin pukeudun tilanteen arvon mukaan.

Jzzu
Miffy
Mä pukeudun aina hyvin :lol:

En mä ainakaan näe mitään pahaa siinä, että pukeutuu ja laittautuu joka paikkaan hyvin.

Samaa mieltä.
Ihan omasta jaksamisesta riippuen minäkin pyrin pukeutumaan ja laittautumaan "hyvin" lähdin minä kauppaan, töihin tai juhliin.

Enemmän olen kyllä huomannut tuota nenänvartta pitkin katselua silloin jos on edellisen päivän meikit, hiukset on sekaisin ja vaatteet mitkä on vaan sattuneet käteen ensimmäisenä. :roll:

prash

mä en välttämät aamusi kato mitä sitä päälle laittaa ku kouluu lähtee :)
joskus tulee laitettua verkkarit ja huppari ja naama o ilman meikkiä, hiukset pystyssä. ja joskus tulee taas katottua vaatteet huolella ja laitettua naamaaki vähäse. :) tietysti sit jos o lähös bailaa tai on joku tärkee tapahtuma,tai jtn,ni sitten mulla tuppaa menee (välillä) liikaakin aikaa peilin edessä ja vaatteita miettiessä.

musta siinä ei ole mitään pahaa (ei tod!) jos haluaa näyttää ja olla hyvännäkönen. :wink:

dyingbride

eihän siinä mitään pahaa ole, se on jokaisen oma asia. itse haluan laittaa itseni kuntoon kunnolla, vaikka menisinkin vain kauppaan. kyllä mä meikkaan ja laitan itseäni yli puolikin tuntia, vaikka kauppa reissu kestäisikin vain 5 tai 10 minuuttia. mä laittaudun ihan itseäni varten, tunnen oloni mukavammaksi laitettuna.
luulenpa, että vielä enemmän ihmiset katsoisivat mua, jos en laittaisi itseäni kauppaankin mennessä, koska näytän kyllä TÄYSIN erilaiselta laitettuna, kuin normaalisti. ei varmaan edes tutut tunnistaisi :D

denise

Ei todellakaan oo mitään pahaa jos haluaa pukeutua hyvin.
Ja sehän on jokaisen oma asia mitä päällensä pukee kunhan vain itsestä tuntuu hyvältä!
Aika laiska mäkin olen panostamaan tohon pukeutumiseen...varsinkin jos olen kauppaan menossa, mutta vilkasen kuitenki peiliin ennen lähtöä ettei nyt ihan peikon näkönen oo!

Shandy

Kyl mäkin laittaudun, sehän on vaan kivaa. :D Mut en välttis kyllä jaksa kauheesti panostaa jos kävelen lähikaupasta ostaan maitopurkin ;) mut siis kouluun kyllä nykyään meikkaan joka päivä ja katon et on kivat vaatteet.

Ennen en jaksanut, nyt vasta lähiaikoina on tullut sellainen olo tykkäis näyttää aina hyvältä.. Lukiossa mentiin kepeesti niissä verkkareissa ja huppareissa ja ilman meikkiä kouluun mut nyt on kyl sellanen olo et ei hemmetissä :P (paitsi jos on kaamee kapula ;) )

muoks. niin siis unohin sanoo et ei siinä munkaan mielestä mitään pahaa oo :D

Santtu

Ei siinä tietenkään ole mitään vikaa, olen ihan samanlainen nimittäin. Koetan aina olla huoliteltu, tämä tosin tarkoita, että jaksaisin tahi viitsisin meikata kamalasti aina tai muutenkaan, mutta haluan olla siisti mennessäni ovesta ulos. Roskiksen voi viedä tekemättä mitään, muuten en itselleni moista suo (kukin toki tavallaan, muita en soimaa).

Ihmiset katsovat, kuten jo mainittua, kateudesta yleensä jos olet laittanut itsesi. Siinä kohdassa kehottaisin nostamaan pään pystyyn (tosin ei niin paljon, että näytät ylimieliseltä) ja hymyillä niille takaisin. Hämmentyvät yleensä.

Tigerheart

Minun mielestäni siinä ei todellakaan ole mitään pahaa, jos haluaa näyttää hyvännäköiseltä jolloin myös on itsellä hyvä olla. :D

Aikaisemmin en yleensä jaksanut laittaa itseäni sen ihmeellisemmin, kunhan oli puhtaat vaatteet päällä. Mutta nykyään olen tullut jotenkin tarkemmaksi itsestäni, ja mielelläni laitan itseni nätiksi aina ku meen ulos, no en nyt kuitenkaan sillon ku vien roskia. Mutta on mukavaa näyttää hyvältä, ei sillai liikaa meikkiä, mutta sillon mulla on parempi itsetuntokin. 8) Nykyään meikkaan itseni ja laitan kivat vaatteet joka päivä kouluun. Ja kyllä tuntuu hyvältä, ku joskus joku kääntyy katsomaan perään. :mrgreen:

Ja tietty, jos on jotkut juhlat, niin tietysti mä silloin pukeudun tilanteen vaatimalla tavalla. :)

deadDream

Itse en kyllä jaksa panostaa ulkonäkööni yhtään oikeastaan. Jos kotona olen niin meikkaan silloin kun jaksan kattoa pärstääni peilissä, Turussa sitten taas yritän meikata kun johonkin ihmisten ilmoille mennään. Mutta hiukset pidän auki ja harjaan ja siinä se, ihan sama missä olen. En tykkää pitää hiuksia kiinni vaikka onhan nämä hiukset välillä aika rasite kun aina tiellä... Liian pitkät kait..

*Sandy*

Toki on hyvä pukeutua hyvin, mutta tulee vaan mieleen tilanne, missä kaikki muut olis farkuissa/verkkareissa ja toinen olisi pynttäytynyt oikein kunnolla :D Tuntuis varmaan vähän hassulta.

Mutta kyllä mäkin yleensä tykkään kattoo että mitä vaatteita päälleni pistän. Meikkaaminen saattaa välissä jäädä, ei sitä aina oikeen jaksa. Hiukset heitän nopeesti kiinni jos kiire tulee, niin siitäkään ei yleensä oo ongelmaa.

andra

On tosi miellyttävää katsella laittautuneita ja hyvinpukeutuneita ihmisiä. Ei siis todellakaan ole mikään rikos näyttää hyvältä. Itsekin yritän kovin (yrittämiseksi tuntuu jäävänkin...) mutta ainakaan ilman meikkiä en tykkää liikkua missään. Nyt asuessa ei-kotipaikkakunnalla olen hieman repsahtanut. Kun kerran kukaan ei tunne mua ja muutenkin tuntuu et olis näkymätön, on helppo liikkua homssuisena. Yritän tosin menestyksekkäästi parantaa tapojani.

Cosmic angel

Eikös itsensä laittaminen ole kohteliaisuutta muita kohtaan?
Itse tykkään mielummin katsoa siististi pukeutuneita ihmisiä kuin
risavaatteisiin pukeutuneita, ja tykkään myös laittaa itseäni.
Olen ns. "tukkaihmisiä", eli tukka täytyy ainakin olla aina kunnossa,
vaikka ihan joka päivä ei jaksaisikaan itseään muuten laittaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat