Meikkaaminen - Muoti ja kauneus

Essie

^ mutta marika asun niin korvessa ettei moista kauppaa löydy :(

Sivut

Kommentit (433)

Chiara

Onko tässä maailmassa olemassa muitakin naisia jotka eivät vain yksinkertaisesti osaa meikata? Mulla ei riitä mielikuvitus eikä käden vakaus loihtimaan mitään upeeta luomiväriluomusta vaikka kuinka olen yrittänyt ottaa mallia lehtien vinkeistä. Johtuukohan tämä siitä että olen uskomattoman kärsimätön ja muutenkin huono kaikissa kädentaidoissa (piirtäminen, ompeleminen yms....)? Olisi vaan niin ihana osata korostaa oikein omia piirteitä.... En nyt haluaisi enää kulkea teiniajan pellehermannimeikeissä......

aesthesis

uskon että jokainen voi oppia tekemään ainakin suhteellisen siistejä perusmeikkejä kunhan ottaa asioista selvää ja harjoittelee.
mielikuvitusta löytyy varmasti myös jos vain uskaltaa kokeilla rohkeasti.
itse olin teininä varma etten koskaan opi meikkaamaan, mutta opinpa sitten kuitenkin.
tai ainakin niin jossain vaiheessa luulin ja esiinnyin julkisesti järkyttävissä suttuisissa pakkeleissa. lopulta kuitenkin opin oikeasti.
riippuu tietysti millaisen meikin haluat tehdä, tuleeko sen olla arkinen, huomiotaherättävä, juhlallinen jne, mutta voisin sanoa tärkeintä olevan hyvän pohjan
(eli meikkivoide + puuteri). kun sen saa kasvoilleen tehtyä on jo puolivälissä: yleensä ihmiset nimittäin kiinnittävät huomiota ihon kuntoon. meikkivoide on syytä levittää tasaisesti koko kasvoille keventäen reunoja kohti. sävyksi on hyvä valita mieluummin astetta vaaleampi kuin tummempi, jotta lopputulos näyttäisi raikkaalta.
seuraavaksi ripsiväriä pari kerrosta aivan ripsien tyvestä lähtien. kevyt rajaus huuliin aivan ulkoreunoja myöten saa huulet näyttämään täyteläisemmiltä.
rajausta voi ja ennen kaikkea kannattaa häivyttää hieman, jottei tulos näytä raskaalta. paksut harottavat kulmakarvat voi nyppiä symmetrisemmiksi.
jos kulmat ovat vaaleat niitä voi korostaa kulmakynällä tai luomivärillä varovasti, sillä väriä leviää yllättävän helposti. kulmia kannattaa ehdottomasti myös harjata jollain, jotta väri leviää tasaisesti ja pehmeästi kaikkialle.
tällaiseen suhteellisen luonnolliseen perusmeikkiin menee aloittelijallakin vain n. 15 minuuttia.

luomiväriluomukset saattavat tuntua alussa vaikeilta, mutta niitäkin oppii loihtimaan ajan kanssa. kannattaa ottaa selvää mitkä värit sopivat itselle (silmien-, hiuksien- ja ihonväriin) ja mistä väreistä ja tyyleistä pitää.
esim. itselläni on hyvin vaalea iho, punaiset hiukset ja siniharmaat silmät.
pidän viileistä voimakkaista sävyistä ja ne myös sopivat minulle.
eli jos ihosi on lämminsävyinen valitse lämpimiä värejä, jos kylmänvärinen valitse kylmiä värejä. ei siinä levityksessä muuta kuin harjoittelua tarvita, loppujen lopuksi melko yksinkertaista puuhaa.
ensin kajaalilla pehmeä varovainen rajaus aivan ripsien tyveen, liikkuvalle luomelle kevyesti tuputtelet yhtä väriä ja häivytät rajat ylöspäin ensin samalla värillä ja mahdollisesti lopuksi vielä jollain muulla vaaleammalla sointuvalla värillä.
paksusta ja terävärajaisesta meikistä nimittäin syntyy usein se pellehermannilook.
eli pienet tuputtelevat liikkeet ja häivytys ovat avainsanoja. ei kannata yrittää vetää rajauksia yhdellä vedolla tai läimäistä luomiväriä paksuna yhtenä kerroksena, vaan maltillisesti, pehmeästi ja monikerroksisesti.

nämä linkit kannattaa tarkastaa, vaikka osassa onkin ärsyttävää mainontaa:

meikkivoiteesta, silmä- ja huulimeikistä: http://nettitv.mtv3.fi/maksuttomat/index.shtml/maksuttomat/mtv3yleiset/h...

kaikenlaista yleistä:
http://oriflamet.vuodatus.net/

http://www.lumene.fi/default.asp?docId=12876

ja meikkivinkkejä ja opastusta voi aina kysyä kosmetologilta tai ystäviltä.
nyt vain omia sävyjä etsimään, rohkeasti harjoittelemaan ja hyviä piirteitään korostamaan! kyllä se oma meikkaustyyli vielä löytyy ja kehittyy.
tärkeintä on ettei jännitä ja ota liian vakavasti vaan leikkii ja tutustuu kasvoihinsa.

vinkulelu

Minä en ole ikinä viitisnyt opetella kunnolla meikkaamaan. Lähinnä varmaan pelkään, että jos yrittäisin jotain erittäin hienoa ja erillaista niin muiden silmissä näyttäisin aivan pelleltä. :roll: Joten olenkin tyytynyt pelkkään ripsariin, poskipunaan ja johonkin luomiväriin aika tavis linjalla mennään...

agentti

Mun mielestä jos vasta opettelee meikkamaan, ei kannata aloittaa silmien ja huulten rajauksista sun muista. Ekaks vaan pitää opetella se pohjustus. Sit pikku hiljaa kokeilemaan muitakin juttuja. :)

Chiara

no siis toi on just se mun ongelma että kun yleensä menen linjalla poskipuna, ripsari,huulikiilto niin heti kun meikkaan vähän enemmän niin tunnen itseni aivan ylimeikatuksi. Ja jos esimerkiksi teen rajausta (jota olen tehnyt vuosikausi ilman että jälki paranisi) yläluomelle niin tulos on aina hieman epätasainen eli en saa siitä suoraa viivaa millään tekniikalla. Mutta kiitos aesthesis hyvistä vinkeistä :)

antagonismi
Chiara
no siis toi on just se mun ongelma että kun yleensä menen linjalla poskipuna, ripsari,huulikiilto niin heti kun meikkaan vähän enemmän niin tunnen itseni aivan ylimeikatuksi. Ja jos esimerkiksi teen rajausta (jota olen tehnyt vuosikausi ilman että jälki paranisi) yläluomelle niin tulos on aina hieman epätasainen eli en saa siitä suoraa viivaa millään tekniikalla. Mutta kiitos aesthesis hyvistä vinkeistä :)

Tue sitä rajaavaa kättä jotenkin, helpottaa paljon. Ei käsi tärise ja viivastaki tulee suora ;) .. Kaikkialla sanotaan että sulje silmä, johon vedät rajausta mut mä pidän molemmat silmät auki, jotenki helpompi :D Ihmisestä ja tottumuksistahan nää on kiinni, rohkeesti vaan etsimään omaa tyyliä ja tekniikkaa! :)

marimma
Chiara
no siis toi on just se mun ongelma että kun yleensä menen linjalla poskipuna, ripsari,huulikiilto niin heti kun meikkaan vähän enemmän niin tunnen itseni aivan ylimeikatuksi.

Miksi sitten pitää yrittää laittaa enemmän jos tuollanen tunne tulee :? ?

Mä meikkaan ihan omilla säännöillä. Ensin vähän meikkivoidetta ohut kerros, kevyet sipaisut puuteria, ripsiväri ja luomiväri ja se on siinä, aikaakaan ei mene kuin alle 10min :) Niin ja tää on siis mun täysmeikki johonkin juhliin jos haluan, muuten en käytä mitään..

Ärsyttää kun kaverit tunkee sitä meikkovoidetta kilokaupalla ja sitten kun heittävät puuterit päälle niin se on ihan karmeen näkönen.. Sama joissain ohjelmissa ne tunkee ihan vääriä mömmöjä niiten asiakkaitten naamaan ja sitte ne näyttää ihan Yökiltä :?

Chiara

Siis tuen aina kättä ja rajaan kanssa silmät auki. Kai tähän on vaan sanottava että en vaan osaa :D:D:D
ja siis marimma, eipä sitä pakko kai enempää ole tunkeakaan mutta olisi hauska että hienoihin juhliin voisi meikata itsensä erilaisesti kuin vaikkapa töihin lähtiessä. Tulisi juhlavampi fiilis.

marimma
Chiara
ja siis marimma, eipä sitä pakko kai enempää ole tunkeakaan mutta olisi hauska että hienoihin juhliin voisi meikata itsensä erilaisesti kuin vaikkapa töihin lähtiessä. Tulisi juhlavampi fiilis.

Totta :) mutta voihan sen juhlallisuuden jo tehdä niillä väreillä kun käyttää jotain erilaista mitä töissä, näin esimerkkinä vaan jos kerran ylimeikatulta muuten tuntuu :)

antagonismi
Chiara
Siis tuen aina kättä ja rajaan kanssa silmät auki. Kai tähän on vaan sanottava että en vaan osaa :D:D:D

Käytän nyt itseäni esimerkkinä.. Arkena mun naamaan päätyy meikkivoide, puuteri, luomiväri(joku vaalea), ripsiväri ja huulikiilto. Juhlana noiden lisäks tungen pärstääni vielä rajaukset ylä-ja alaluomelle, tumman luomivärin(monesti 2 eri sävyä), huuliin rajaukset ja punan :D Eli on suuriki ero kahdes meikis..
Mutta jos tuntuu ylimeikatulta, muuttele vähän arkimeikin sävyjä esim. tummemmiksi ;) Voihan luomivärilläkin rajata silmät, tulee makeet savuiset silmät :)

shriness

Meikkaamisen oppii vain harjoitelemalla. Mä aloitin meikkaamisen aika vanhana, yläasteiässä alko vasta kiinnostamaan ja meikkivoidetta aloin käyttää vasta joskus 18-vuotiaana.

Nykyään mulla on arkisin meikkivoide ja puuteri, kulmat laitettu ja mustalla silmät (musta kajal, eyeliner, musta luomiväri häivytettynä, ripsari) ja huulissa rajauskynällä laitettu väriä. Juhliin sitten kimalletta luomille ja huulipunaa ja poskipunaa. Kyllä mulla on ollut esim. lila+viininpunainen luomiväri yhdistelmä, hyvältä näyttää.

Jaksat vaan harjoitella paljon, kyllä se siitä! Ja hanki kunnon siveltimiä, varsinkin häivytykseen on hyvä olla kunnon sivellin niin tulee parempaa jälkeä. Ja kato kun muut meikkaa. Mä meikkaan pöydän edessä, niin saa käden tuettua hyvin.

Kepatäti

Määkään en osaa meikata.

Mun meikkiin kuuluu meikkipuuteri, ripsien taivutus, ripsiväri ja silmärajaukset. Oli sitten ilta, päivä tai juhla. Rajaukset saatan jättää päivisin pois.

En tosin meikkaa oikeastaan koskaan. Ihan vaan jo siksi, että vaikka saisin meikin aikaiseksi ei se kauaa mun naamassa siistinä pysy. Musta se on myös aika inhaa ku on naama "täynnä pakkelia". Viihdyn ihan tälleen luonnollisena.

Vaikka olisi se johonkin juhliin ihan kiva osata meikata. Muuten ei paljoa pienet ihovirheet, punoitus tms mun menoa haittaa!

Kaihokielo
Chiara
Ja jos esimerkiksi teen rajausta (jota olen tehnyt vuosikausi ilman että jälki paranisi) yläluomelle niin tulos on aina hieman epätasainen eli en saa siitä suoraa viivaa millään tekniikalla.

Miulla on ihan sama homma. Rajausten tekeminen vei iän ja terveyden miulta. Nykyään olen luopunut eye lineristä ja käytän rajausvärinä luomiväriä. Se onnistuu paljon paremmin, eikä tunnu olo "ylimeikatultakaan".

Käytän arjet ja juhlat samaa meikkiä: meikkivoide; aurinkopuuteri poskipunana; kulmakarvat nypitty, värjätty ja harjattu; vaalea beige luomivärinä; korostuksena luomivärinä tummaa harmaata, jota myös rajauksina; ripsiväri. Huulipunaa en ikinä jaksa käyttää, kun se vaan tuo esiin huulten rohtumat ja kuivattaa huulia.
Juhliin voisi kyllä opetella jonkun juhlavamman meikin. Vaikka sen eye linerin kanssa. Ja tuo Shrinessin lila+viininpunainen luomiväriyhdistelmä kuulosti kivalta. En tiedä kyllä sopisiko minun väreihin. Ehkä pitäis kokeilla jotain uutta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat