Kengät, korot ja pohjat - Muoti ja kauneus

annika

Saappaat!!! Ja piikkarimallissa nilkkuritkin. Töissäkään ei voi olla tennareissa, joten niitä ei ole kaapissa kuin yhdet..lähinnä niitä tulee pidettyä koiran kanssa lenkillä :D Mutta siis, saappaat on mun intohimoni..Usein tulee viihteellä pidettyä myös minaria, eli pitäähän niitä olla sitten eri hameisiin sopivia...(okei, tällä hetkellä ei ole kaapissa kuin kuudet parit) :twisted: Paksupohjaiset ei oikein innosta, eikä pyöreäkärkisetkään, jotka ovat taas muodissa :? Pääasia että ovat sirot ja tyylikkäät...korkoa saa olla 5-10 cm, kun olen melko lyhyt. Kesällä sitten kaikki ihanat matalat sandaalit ja korkkarit...Nyt tulikin hirvee himo lähteä kenkäostoksille :roll:

Sivut

Kommentit (45)

kivutar

Millaisia kenkiä yleensä käytätte? Minkälaiset ovat lempparikenkänne? Minkälaisia korkoja kengissä suositte ja mistä pidätte? Käytättekö kenkiä, joissa on myös paksumpi pohja?

Jzzu

Tykkään pääasiassa käyttää kenkiä joissa on vähän enempi korkoa koska olen tällainen pätkä.
Korkoa mielellään sellainen 5-10cm ja voi olla ihan paksupohjaisetkin, mieluiten kuitenkin sellaiset missä korko erikseen.

Aika tavallisesti jalkaan tulee vedettyä myös ihan tavan lenkkarit jotka aika usein on jotkut skeittikengän tapaiset, nykyään vähän sirommat tosin käytössä.

Lempikenkäni ovat kirpparilta eurolla ostetut mustat nahkaiset kasarinilkkurit joissa hopeiset pääkällosoljet.
Kesäkäytössä on toiset lempikengät joita olen suutarilla käynyt korjauttamassakin ettei tarvitsisi niistä vain luopua. :D
Sellaiset korolliset mustat nahkaiset sandaalin tapaiset, simppelit ja nätit.

kivutar

Itse tykkään käyttää korkeita kenkiä, kun olen kauhean lyhyt, 153 cm. Myös pohjaa saa olla kengissä. Lempikenkäni ovat yhdet kaveriltani joskus aikoja sitten saadut nahkaiset kävelykengät, joissa on tasanen matala korko ja nauhat päällä. Kovin hyvät jalkaan, mutta sääli kun ovat vähän menneet kurjan näköisiksi. Haluaisin kovasti yksiä 100 euron saappaita, mutta kun ei oikein rahaa löydy. Minkälaisia rahoja te yleensä laitatte kenkiinne?

vihollinen

Pääasiassa mä käytän jonkinmoisia tennareita,tms rentoja kenkiä.. Tai sit kävelykenkiä.
Mut omistan myös muutaman korkeapohjaiset.. joissa korkoa enintään 8cm... En tykkää piikkikoroista, vaan mielummin semmosista.. minkä nimisiä onkaan :D

taizu

Minun pitäisi oikeasti opetella kävelemään koroilla, mutta en sitten millään osaa etsiä sellaisia kenkiä, joilla mieluusti köpötelisin vaikka missä maastossa.

Viipurista ostin ihanat saappaat (anteeksi, kultani osti) joita vieläkin pidän koulussa.

Virosta kulta osti nilkkurit, niissä korkoa, mutta värin olen saanut koroista hiettua pois :shock: , oli namut jalkaan...

Kesäksi pitäisi löytää jotakin styleä

Maruchka
Jzzu
Tykkään pääasiassa käyttää kenkiä joissa on vähän enempi korkoa koska olen tällainen pätkä.
Korkoa mielellään sellainen 5-10cm ja voi olla ihan paksupohjaisetkin, mieluiten kuitenkin sellaiset missä korko erikseen.

Näinpä.
Pidän eniten sandaaleista ja avokkaista, mutta löydän harvoin sopivia, sillä omistan aikas suuret jalat :?
Talvella käytin aivan ihania saappaita, joissa oli koristeina "napakoruja", mutta niistä hajosi toinen korko jo parin kuukauden jälkeen. Luultavasti valuvika ja ne lähetettiinkin valmistajalle. Myös kesä-avokkaani olen jo melkeinpä kuluttanut puhki, ne taas ovat mustat jotakin nupukkinahkaa, tai vastaavaa, ja korko about 5 cm.

Shandy

Tykkään hirmuisesti korkokengistä. Lempparit on virosta ostetut valkoiset saappaat, joissa on aika matala (4-5cm) piikkikorko. Ihanat jalkaan ja muutenkin tosi ihanat! Harmi vaan että ne on jo aika huonossa kunnossa. :( Suutarille pitäis viedä, ainakin korkolaput tarttis uudet. Toiset lempparikengät on tällä hetkellä sellaiset vähän bootsien näköiset, ruskeat saappaat joissa on sit vähän korkeampi (joku 10cm) piikkikorko. Ihanaat baarittelusaappaat! :D

vaikka tykkäänkin kovasti korkkareista niin koulussa on useimmiten tennarit, taikka sitte jotkut muut matalat kengät.. Kun ei jaksa panostaa.

mari

]

Lempikengät meni juuri rikki. Tosi pehmeät ja hyvät jalkaan. Mustat ja nauhat päällä, sitten niissä oli piilokorko. Tosi kivat. Nyt käytän sitten tilapäisesti tennareita, joissa ei ole välttämättä kovin mukava kulkea tuolla rännässä. Kauhistus, ei minulla muita kenkiä nyt oikein olekkaan. :shock:

Aion ostaa bootsit ja jotkut muut saapikkaat, joissa ei tosin hurjan korkeaa korkoa saa olla, kun en usein kävele korkeilla kengillä. Ja sitten kun kesä tulee niin niitä kenkiä tulee ostettua varmaan vaikka minkälaisia ihania. :)

Maksan kengistä korkeintaan päälle 100 €.

Lumi~

hmm.. enimmäkseen viihdyn ihan tennareissa ja muissa vastaavissa..
jotkut saappaatkin on kivoja.. en vain omista tällä hetkellä yksiäkään
kunnollisia.. kesällä sellaiset kaikki läpyskät ja korkoa omaavat
avokkaat on kivoja..

sira

Lempparikengät on kaikki koppukenkiä ja piikkikärkisiä + yleensä saappaita. Yhet on aivan ylivoimasesti herkuimmat, mustaa mokkanahkaa, korkoa noin 9cm (oon kirahvi näitten kenkien kanssa) niin ja tietenki pitkät ei-tiukat varret joista ylhäältä roikkuu puoleen väliin saakka hapsut.

Muutamat pyöreäkärkiset koppanat oon ostanu mut ne ei sit tunnukaan niin omilta. Kesällä tietty sandaalit mut jostain syystä mulla on joku hiton varvas probleema, inhoan omia varpaita yli kaiken :D

Nancy

Mun lempikengat on "lehmakengat" jotka ostin Venajalta. Valkeat puolisaappaat, joissa n. 4cm korko (olen vaihdattanut metalliset korkolaput kun kyllastyin muovisten kulumiseen). Ne on valkeaa lyhytta karvaa joissa on hopean varisia tekonahkalaikkia. :D Ei varmasti ihan heti kavele samanlaiset vastaan. Muutenkin tykkaan kayttaa korollisia kenkia, ja joskus rennompien housujen kanssa sellasia skeittikengan tyyppisia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat