korkokengät <3 - Muoti ja kauneus

Tru_Angel

onko ihminen parempaa keksiny ku piikkikorot. Itse käytän niitä aina kun mahdollista, mutta kyllä ne sinne juhliin ja baarireissuihin kallistuu.....
Poikaystävä lupas ostaa uudet kengät jos saa valita uuden auton värin.... :lol: ja diilihän siitä tuli... (onneksi on samat värimaut)

Sivut

Kommentit (107)

mtc_crazy

elikkäs, haluaisin tässä tiedustella että kuinka moni täällä (minun lisäkseni) on rakastunut korkokenkiin? kuinka usein käytätte korkkareita ja milloin aloitte käyttämään? mihin tilanteisiin laitatte korkkarit jalkaan ja miksi juuri ne/silloin? minkälaiset ovat hyvät korkokengät ja mistä saa parhaimmat? millaiset ovat lempparikorkokenkänne?

tulipa taas kysymyksiä.. yrittäkää ottaa selvää:)

niin ja siis mihin tähtään tällä niin yleiseen keskusteluun vaan korkokenkien ihanuudesta!

Shandy

Rakastan korkkareita! :D

Tosin en sit kovin usein käytä kuiteskaan.. :? Lähinnä baarissa, juhlissa ja sillon kun tekee mieli tälläytyä :D Eli joskus ihan koulussakin.. Mut kouluun on vaan niin helppo lähtee farkuissa ja tennareissa...

Ostin ekat korkkarit vasta seiskalla, äiti ei antanut nuorempana pitää korkkareita ettei nilkat mene huonoks. No, eipä ne mulle ala-asteella olis kovin viksut ollutkaan kun tykkäsin juosta metsissä ja ulkona muutenkin :P ..mutta seiskasta lähtien koukussa olen ollut. :D Joka vuosi on pakko saada vähintään yhdet uudet saappaat! Ja kesällä tietty sit jotkut sandaalit tai avokkaat. :)

Mun lempparikorkkareista oon täällä mesonnutkin jo joskus. :D valkoiset, virosta ostetut saappaat, joissa on piikkikorko (n. 4cm). Ne vaan on niin hyvät jalassa.. :D Aivan parhaat. Toinen suosikki on noi mun uudet bootis-malliset ruskeet saappaat, piikkikorko, jotain kymmenen senttiä.. Ja kesäkengistä lempparit on ruskeat avokkaat (uudet uudet ;) ), ja sit sellaset perus-sandaalit, mustat, nätit ja sirot.

Maruchka

Korkkarit ovat ainoat kengät, mitä käytän. Joko saappaina, sandaaleina tai nilkkureina... Ihan sama, mutta korkoa pitää olla! :D

Aloin käyttämään jo ala-asteella, mutta olihan tuossa yläasteella se skeittari-kausi. Nykyään en pystykään käyttämään kuin korollisia kenkiä, muuten jalat kipeytyvät :?

Lemppari kenkäni ovat menneet rikki, tai siis ne pitäisi saada pikapikaa suutarille korkopalojen vaihtoon, mutta eipä tuolla säällä niillä paljon kävelläkään. Ne ovat semmoset jotain mokka-jäljitelmää ja avokkaat. Tosi semmoset mun tyyliset ja kivat :D

*Sandy*

Tykkään käyttää korkkareita, tälleen talvella vaan niitä ei oikeen voi käyttää (mä olisin aika lahjakkaasti perseelläni). Kevään koittaessa on ihanaa ostella uusia kenkiä! Poikakaveri tosin meinaa jo seota mun kenkiin :-s
Nykyään käytän sellaisia korkkareita missä ei oo niin paljoa korkoa; jaksaa paremmin kävellä pidempiäkin matkoja.

Kysymys: Onko kukaan ostanut kaupasta sellaisia silikoni läpysköjä, joiden pitäisi vähentää kipua jaloissa? Ne on sellaset päkiän alle laitettavat. Millaisia kokemuksia niistä on?

Shandy
*Sandy*
Kysymys: Onko kukaan ostanut kaupasta sellaisia silikoni läpysköjä, joiden pitäisi vähentää kipua jaloissa? Ne on sellaset päkiän alle laitettavat. Millaisia kokemuksia niistä on?

Mulla on semmoset. Viime kesänä käyttelin yksien sandaalien kanssa. Niitten kans tuli ennen jalat kipeeks kun käveli, mut noitten läpysköitten kanssa jaksoi bailata koko illan eikä yhtään kipeytynyt jalat. ;) En tosin kyllä osaa oikeesti sanoo johtuko niistä läpysköistä vai vaan siitä et jalat tottu niihin kenkiin (epäilen kyl jälkimmäistä). En oo nyt sit talvella niitä käytellyt ollenkaan..

Maruchka
Shandy
*Sandy*

Mulla on semmoset. Viime kesänä käyttelin yksien sandaalien kanssa. Niitten kans tuli ennen jalat kipeeks kun käveli, mut noitten läpysköitten kanssa jaksoi bailata koko illan eikä yhtään kipeytynyt jalat. ;) En tosin kyllä osaa oikeesti sanoo johtuko niistä läpysköistä vai vaan siitä et jalat tottu niihin kenkiin (epäilen kyl jälkimmäistä). En oo nyt sit talvella niitä käytellyt ollenkaan..

Mulla ei juurikaan kipeydy jalat, lähinnä jotkin sandaalit hiertävät rakkoja, mutta tämä uusi rakonestovoide on ihme ainetta. Viime kesänä ehti jo aika paha rakko tulemaan, mutta laitoin siltikin tuota voidetta, niin eipä tuntunut kipua yhtään eikä rakko enää pahentunut :shock:

*Sandy*

Maruchka, mä en tarkottanut mitään voidetta, noi olis vaan sellaset läpyskät, tavallaan mini pohjalliset :)

Mutta mitäs tuo voide on, mistä puhuit?

Jeii

Mä käytän aika monenlaisia korkkareita ja melko useinkin. Lemppari sellaset vaaleanpunaiset (väristä huolimatta yllättävän tyylikkäät) avokkaat. Kahdesti tosin korko jouduttu kiinnittään uudelleen (ei mikään ylläri, Andiamosta ostetut).

Avokkaita ja sandaaleita pitäisin mielellään enemmänkin - Suomen ilmasto ja maasto eivät vaan kauheen otollisia ole :roll:

maaruli

Mä en oo oikein oppinu korkkareita käyttämään, mutta tänään pidin. Kyllä tuntui päkiöissä! Ei kyllä tosiaan Suomen oloissa meinannut niillä pärjätä, semmosta koikkelehtimista tuolla loskassa. :)

Maruchka
*Sandy*
Maruchka, mä en tarkottanut mitään voidetta, noi olis vaan sellaset läpyskät, tavallaan mini pohjalliset :)

Mutta mitäs tuo voide on, mistä puhuit?

Juu, ymmärsin kyllä. Mutta mainitsin silti tuon voiteen, se on meinaan ihan huippua. Kesällä varsinkin. :D
Sellaset päkiäpohjallisetkin mulla on muuten ollut, ja ne oli tosi semmoset pehmoset ja mukavat, ei jalat väsyneet. :? Muttei niitä silikonisia.

Tuo voide on siis Compeedin, apteekissa myytävää. Sellaisessa vihreässä stickissa, mikä kestää varmaan ties kuinka kauan. Tämä niinkuin estää rakot, ja todella tekee sen!

Zuzannah

hieman aihetta sivuten: käytin torstaina 12 sentin koroilla varustettuja korkokenkiä ja liian monta kertaa kaaduttuani ulkona sohjossa niillä nyt on nilkka venähtänyt :( ei korkokenkiä vähään aikaan minun jalkaan, kiitos.

Jeii

Niissä ollut sitten ihan hyvin korkoa. Pari viikonloppua saatiin taluttaa melkein selvää kaksoisiskoani pubista baariin kun oli niin korkeat ja liukkaat korot. Ne on kyllä aivan ihanat kengät - en vain luota itseeni ja kävelykykyyni niin paljon, että laittaisin ne jalkaan.

Hei ihmiset: Mistä sitä voidetta saa :?:

Zuzannah
Jeii
Niissä ollut sitten ihan hyvin korkoa. Pari viikonloppua saatiin taluttaa melkein selvää kaksoisiskoani pubista baariin kun oli niin korkeat ja liukkaat korot.

ja mä olin kaatokännissä :oops:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat