Vaatteiden koot - Muoti ja kauneus

figaro

Aivan kuten Jzzu sanoi. Kannattaa myös muistaa, että housuja ostaessa yleensäkin mitoitus voi vaihdella myös sen kirjaimen mukaan, joka on numeron edessä (tavan mitoituksissa, ei tuuma)...

Sivut

Kommentit (28)

Jzzu

Eka luku oli mun mielestä vyötärö ja toka luku oli lahkeenpituus.
Ja tuumakoot eivät ole suoraan verrattavissa "tavallisiin" kokonumeroihin, kokeilemalla selviää.

mimmah

tää on tosi tyhmä kysymys mut miten päin ne farkkujen koot meni ku on 34/34 toinen on pituus mut mikä se toinen on...ja jos on kokoa 42 niin mitä kokoo farkuis sit jos on tollein et esim. 34/34.....
[size=9][color=red]
Vaatteiden kokokeskustelua. figaro[/color][/size]

sira

Kyllä nuo aika hyvin osuu kohdalleen! Esim. mulla on vaatteet kokoa 36, M ja sitten nuissa tuumakoon farkkuissa 36/36. Jos siis oot kokoa 42 ja suht koht normaalimittainen niin se on sitten se 42/34tai32.

Jzzu
sira
Kyllä nuo aika hyvin osuu kohdalleen! Esim. mulla on vaatteet kokoa 36, M ja sitten nuissa tuumakoon farkkuissa 36/36. Jos siis oot kokoa 42 ja suht koht normaalimittainen niin se on sitten se 42/34tai32.

Eihän se oo mitenkään mahdollista että menee noin!
Mulla tuumakoko on yleensä noin 30/31 ja normaali koko 38 tai M.
Ei toimi toi logiikka ollenkaan.

Gwen

Silloin kun viimeksi tuumakoon farkkuja ostelin olin ehkä kokoa 38 ja mulla tuumakoot oli 28/30. Eli ei se voi mennä niin..

Ja noi koot oli ehkä 10kg sitten..

sira

Nyt oon ihan hakoteillä sitten varmaan!! Mutta esim. Onlyn housuissa mulla menee noi 36/36, mut sitten hoksasin, et onko ne sitten tuumia vai mitä ku joissakin esim. freesouleissa on vaan 27..hitto en mää sitten tiennykkään. Mut eikö nuissa onlyn ja tuommosten housuissa mee ainakin tuon logiigan mukaan?

DemonOfTheDay

hmmmm...mä kokeilin kerran isointa kokoa Vero Modasta (kun siihen anorektikkojen kauppaan vahingossa menin :evil: ) eikä ne menny alapersuuksista enää ylemmäs...notta pariin vuoteen en ole jaksanu tuumakoosta välittää enkä tuhlata energiaani esim. Jim&Jillissä käymiseen ja farkkujen ostoon kun kyllästyin myyjien kommentteihin "ei meillä oikein kauheesti ole malleja missä ois sun kokoja" :roll: hohhoijaa...kuten alatekstini ilmaiseekin niin ei ole tehty nykymaailma minun kokoisilleni ihmisille...

Henni

Joissakin farkuissa voi koko olla vaikka 29/34 eli silloin vyötärö on tuumissa 29 joka vastaa kai jotain 38 kokoa monissa vaatteissa ja muissa housuissa ja 34 on sitten lahkeen pituus tuumissa eli jotain 82-85cm sisäpituus. joissakin farkuissa koko voi taas olla esim. 38/34 eli silloin koko on tuo normaali 38 (M) ja lahje taas sen tuumissa 34. Näin itse metsästän farkkuja kaupassa.

figaro

ONLY:llä on siis ihan normaalimitoitus (numerointi), mutta on merkattu kaksi kokoa samaan. Samalla tavalla kuin esim. joissakin on S/M.

Tämä tuumakoko on siis käytännössä kaksi eri mittaa: lahje ja vyötärö. Yleensä toinen lukema on 30-34 (lahje) ja standardi oikeastaan lahkeen osalta 32. Vyötärö sitten voi mennä alle 30 johonkin 40:een.

Sitten on vielä nämä C ja D ym. mitoitukset.. nämä taas seuraavat numeroinnisa samaa, mutta on leikkaukseltaan erityyppiset (D on "isompi").

maaruli

Mun "normaali" kokoni on nykyään 38 tai M.. Ja sitten tuumakoko housuissa jotain 30/32. Oon huomannu että on tosi vaikee löytää sopivan pituisia housuja näin tappina.. Harvoin on kivoista housuista osunut vastaan edes tota 32 tuuman pituutta.. Tai itseasiassa se mulle sopivin tuumapituus olis 30...

Muutenkin vaatteet on nykyään ihan idioottimaisen kokoisia. Paidat senkun kaventuu hartioista ja hihoista, housut taas on ihan yltiöpäisen kapeita lahkeistaan. Eli vaikka olis kuinka reilut vyötäröltä niin reidet ei mahdu millään. Tai sitten taas kaikki housut on ylipäänsä niin kapeita ettei niihin lantiota saa millään mahtumaan. Sitten kun ottaa semmosen koon että menee jalkaan ylös asti, niin ne on rumat pussittavat reiden kohdalta. Prkl. Kuvitteleeko vaatteiden tekijät oikeasti että tavalliset ihmiset on sellasia lantiottomia ja muodottomia tikkuja!?! Niiiiiin ärsyttää!

Laura

Mun koko on 36/38 tai M. Tosin pituuteni takia mun on hirmu vaikee löytää istuvia housuja. Jos on tarpeeks pitkät lahkeet, ni sitten vyötärö on aivan liian iso. Ja kun vyötärö on hyvä, loppuu lahje puoleen pohkeeseen. Jos jostain löydän istuvat housut, mun on pakko ne ostaa, koska ne on harvassa. Mun tuumakoko farkuissa on yleensä 30/36...

Mutta tosta kokomerkinnöistä, ni joissakin on toisaan vaikka 36/38 ja se tarkoittaa että sen kokosille, niinkun Figaro jo aiemmin sanoi. Mutta kokeilemallahan se selviää

Jzzu

Kelle ne vaatteet on tehty kun täälläkin tuntuu että ei ne mee pitkälle eikä pätkälle!?! :o
Nyt käsi ylös kuka löytää kaupasta sopivia vaatteita!!!

Shandy
Jzzu
Kelle ne vaatteet on tehty kun täälläkin tuntuu että ei ne mee pitkälle eikä pätkälle!?! :o

Mä en kans ymmärrä. :x Itse olen sellainen tappimanu että housujen löytäminen on vaikeaa! Jos housut ovat vyötäröltä sopivat, lahkeet ovat puoli metriä liian pitkät ja jos lahkeet sattuvat oleen sopivan mittaiset niin ne ei sitten varmasti mene reiden puoltaväliä ylemmäs :x Paitojakin meinaa olla vaikea löytää (tosin huomattavasti helpompi kuin housuja!), koska jos se paita on muuten hyvä, se on joko liian iso tai pieni tissien kohdalta ja jos on siitä kohtaa sopiva niin sitten se on liian pieni muuten jne...... :x :lol:

figaro
Jzzu
Nyt käsi ylös kuka löytää kaupasta sopivia vaatteita!!!

Noinpahan.. Mitoitukset muuttuvat vielä nurinkurisesti siihen suuntaan, että entinen M-ihminen joutuu ostamaan L tai XL-kokoa. Mitäs entiset L tai XL -ihmiset sitten ostavat?! Vissiin kangasta ja tekevät itse :x

Ei vaan.. Tässä yksi syy miksi aika paljon suosin myös postimyyntiä. Siellä on kokoja pienestä isoon ja saa koon kuin koon kotiin. Kaupasta ei meinaa löytää koskaan.. Paitsi että minun suosikkifarkut :D :D --> Lindexin Rosa-mallistoa ;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat