Galluppia silmälaseista! - Muoti ja kauneus

taki

Mulla on tosi kivat Guccin lasit, miinusta varmaan 8.
Harmi vaan, että yks äpäräinen potkas mua keväällä nassuun ja meni toinen sanka poikki, instrussa sanoivat, että sitä ei voi korjata.. Pitäis siis ostaa uudet lasit, eikä nyt satu olemaan 500e ylimäärästä, joten meen sit kunnon nörttilookilla, teipatut lasit on pop :wink:

Sivut

Kommentit (88)

Msuh
-Maya-
^tarkoitat varmaan että hieman enemmän vois olla huilauspäiviä? :)

Totta, korjasin :D

riinaF: Minullakin ruksittiin terveystodistuksessa kohta "ei tarvitse laseja ajaessa", vaikka todellisuudessa en ilman laseja näe juuri nenääni pidemmälle. Mutta toisaalta, sama lääkäri merkitsi painokseni 460 kg, joten näytti niitä virheitä tulevan muissakin kohdissa :roll: (Pilkku siis puuttuu, kutosen ja nollan välistä 8))

coconas: Ihan oikea päätös tuo vähentäminen siinä tapauksessa :) Ei tosiaan niin tärkeän aistin kuin näön kanssa kanssa kannata alkaa leikkimään.

Janetten

Valitettavasti tarvitsen. Nykyään on jopa -4,75 toisessa linssissä, toisessa -4,5. Tällä hetkellä käytössä toiset pokat, vanhoja käytin kuusi vuotta. Nykyisissä näytän vanhemmalta (fiksummalta) eli hyvähyvä juttu.

Tapsu

Huomenna silmälääkäriin ja uudet silmälasit.

Ja samalla ne taas kurkkii tonne silmänpohjaan, eli laajentaa mustuaiset. Se on kyllä jännää, kun sitten näkee huonosti lähelle ja näyttääkin ihan häröltä ku sairaan suuret mustuaiset :D Toivottavasti loppuu sit ennen ku pitää poikkiksen luo junalla lähteä. Tai toisaalta ei, ois jännä nähä sen reaktio :D

Tiättekö kuin nopeesti toi mustuaista suurentavan nesteen vaikutus loppuu?

Susette

Juu, olen käyttänyt laseja täysipäiväisesti jo lähes 10 vuotta. Yhdessä vaiheessa hankin piilaritkin, mutta lasit ovat tuntuneet mukavammilta. Lasit kuulemma sopivat mulle. Merkkinä Donna Karan ja sangat muoviset ja läpinäkyvät :)

Trinity

Lukulasit on, vahvuudet +0,75 ja +0,95. Lukiessa tai muutenkaan en huomaa eroa käytänkö laseja vai en mutta päätä alkaa särkemään jos lasit unohtuu. Eli pyrin käyttämään mahdollisimman usein pikkutarkkuutta vaativissa hommissa. :)

Miffy

Jepujee, lasit löytyy :) Näkö vissiin jotakuinkin vasemmassa silmässä -2,75, oikeasa -3. Tms.

Hankin uudet lasin noin kerran vuodessa. Käytän siis useita, vaihtelevasti.

Jes, muutaman pvän päästä saan uudet, samoin uudet arskat vahvuuksilla. Ja optikko-äippä lupas, että saan vielä yhdet, jotkut kivat, pirtsakat muovikehykset.

Ullapulla

Tarvitsetko laseja? Mikä on näkösi? Kuinka usein vaihdat lasit?

Itsellä tulee kai ajankohtaiseksi lasien hankinta, optikko meinaa ettei kandee enää autolla ajaa tällä näkökyvyllä. Miinusta mol. silmissä 1,5 ja hajataittoo...

Tapsu

Tarviin silmälaseja aamusta iltaan. Nään ihan sumeesti ilman, eikä ihme ku näkö on jotain -5.75 toisessa ja -5.5 toisessa silmässä. No ei siinä mitään, mein isälläkin on iha syntisen vahvat silmälasit. Varmaan samoilla linjoilla meen sen perässä, että joskus käytän kans sellasia jotain -10 vahvusia :D

N. kerran vuodessa käyn optikolla, aina silleen vähän päälle vuosi edellisestä kerrasta. Yleensä en vaiha ku linssit, ja sit jotain parin vuoden välein sangat kans. Ja ylenesä aina pitää vaihtaa linssit. Nyt on kyllä huimasti hidastunu toi huononeminen. Ennen huononi säkällä jotain melkein -1 verran aina vuoden aikana, nyt jotain -0,5 tai -0,25.

Houkuttelis kyllä ettei tarvis pitää laseja, niin se laserleikkaus, mutta en kyllä oikeestaan haluais sellaseen mennä toisaalta. Ainakaan vielä en, ehkä sit joskus tulevaisuudessa. Piilareitakin oon harkinnu, mut täytyy nyt katella, kun ei oikeen oo rahaa ostella sellasiakaan. Ja oikeestaan (välillä) jopa tykkään laseistani. Tietty ois kivempi nähä ihan ilman mitään kunnolla, mut aina ei voi voittaa :D

Lucky Lady

Tarvitsen laseja, sillä kaukonäkö on viime aikoina heikentynyt, ja toinen silmähän on jo vuosia ollut surkeampi kuin toinen. En ole käynyt optikolla, joten en osaa sanoa mitään arvoja, mutta rillimääräys varmasti napsahtaisi jos menisin. Keräilen rohkeutta, en todellakaan mitään laseja haluaisi...

figaro

Yli miinus neloset linssit. Vaihdan lasit tarpeen mukaan eli jos alkaa olla huonossa kunnossa niin sijoitan uusiin. Käytän siis myös piilareita :)

Tällä hetkellä aika jykevät, vähän kantikkaat, muovisankaiset, tumman siniset RayBanin sangat. Vain 35 euroa alennusmyynneistä :lol:

MiuMiu*

Silmälaseja mulla ei ole, mutta näkö on kuulema siinä rajalla ( en vaan muista oliko +vai-), että lääkäri sanoi, että voi hankkia lasit jos itsestä siltä tuntuu. Pitäisi siis varmaan käydä uudestaan kunnon näöntarkastuksessa ja ostaa vaikka edes lukulasit, mutta mitään hätää mulla ei näön kanssa vielä ole ollut, eli en näe sumeesti tai muuta sellasta.
Mieluummin kuitenkin pitäisin piilareita, kuin silmälaseja...

Voiko huononäköisyys olla muuten sukuvika? Kun suurimmalla osalla meidän suvussa on silmälasit, joten tuli vaan siitä mieleen :roll:

figaro
figaro
Yli miinus neloset linssit. Vaihdan lasit tarpeen mukaan eli jos alkaa olla huonossa kunnossa niin sijoitan uusiin. Käytän siis myös piilareita :)

Tällä hetkellä aika jykevät, vähän kantikkaat, muovisankaiset, tumman siniset RayBanin sangat. Vain 35 euroa alennusmyynneistä :lol:

Unohdin tuohon laittaa vielä tuon hajataiton. Molemmissa silmissä plussaa.

Jzzu

Näköni on onneksi ollut aina erinomainen, enkä näinollen laseja tarvitse.
Hyvä vaan sillä näytän laseissa ihan idiootille, myöskään aurinkolasit harvemmin sattuvat sopimaan tähän pärstään.
Toivon vain että näkö säilyisi vielä piiitkään niin säilyisin nolaamasta itteeni.

Annie the Pooh

Mulla on -4 molemmissa. Noin kerran vuoteen käyn näöntarkastuksessa. Sangat uusin noin 3 vuoden välein. On kai jotain hajataittoa... tuntuu että silmät harhailee ties minne välistä, sumenee ja silleen..

Piilareita käyttäisin, jos voisin. Silmät on niin kuivat, että ei kärsi. Heti jo tunnin päästä pitää olla tippoja laittamassa. Jos on sellaisia harrastuksia (esim. toi nyrkkeily), että pitää pitää, niin silloin laitan.

Amalia
Annie the Pooh
Piilareita käyttäisin, jos voisin. Silmät on niin kuivat, että ei kärsi. Heti jo tunnin päästä pitää olla tippoja laittamassa. Jos on sellaisia harrastuksia (esim. toi nyrkkeily), että pitää pitää, niin silloin laitan.

Ootko kokeillut itsekosteuttavia (en nyt oo ihan varma onko tuo nimitys oikea :roll: ) linssejä? Mun siskolla on sellaset ja se tykkää kovasti, eikä tarvi lisäillä tippoja missään välissä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat