Talvipukeutuminen - Muoti ja kauneus

shazzer

Mulla ei ole varaa ostella koko ajan uusia takkeja jne. Mulla on 1 vanha toppatakki ja musta mokkatakki joita käytän. Ja parit hanskat ja kaulahuivit. Pipo pitäis ostaa, samoin uusi toppatakki, mutta ainakin takin ajattelin sitten alennusmyynneistä ostaa.
Vastakin kävin kaupungilla vanhassa rumassa takissa kun se lämpimin mikä minulla on. Ei vaan jaksa panostaa ulkonäköön, tärkeintä kuitenkin se että pysyy suht lämpimänä

Sivut

Kommentit (31)

lady_amelie

Haluaisin tietää, olenko ainoa laatuani.

En nimittäni jaksa talvella panostaa puketumiseeni juuri yhtään :oops: . Kuljen läpi talven samoissa talvikengissä, (muutamia baarireissuja lukuunottamatta), kierrätän muutamaa puseroa ja ulkonäönkin kanssa on vähän niin ja näin. Toki meikkaan, mutta hiukset on aina ponnarilla tai leteillä. Vaatekomero pursuaa tosi ihania kevät ja kesä vaatteita, mutta talvella olen tyylitön :lol:

Joten mites te muut, jaksatteko panostaa pukeutumiseen oli sitten kesä tai talvi ja näytätte aina, ah, niin tyylikkäiltä?Vai meneekö talvella käytännöllisyys ja lämpimänä pysytteleminen sen edelle? (Ja ei, ei voi olla yhtäaikaa tyylikäs ja käytännöllinen :wink: )

Mary Alice

kyllä se niin taitaa mulla mennä, että kesällä panostaa huomattavasti enemmän ulkonäköön. talvella on tärkeämpää että ei jäädy. tietty ostan talvellakin uusia vaatteita, ja kenkiä, ja sellasta, mutta eipä sillä niin ole merkitystä mitä sitä takin alle pukee, kun ei sitä kukaan kuitenkaan näe. tietenkin baariin pukeutuu aina hyvin, varmaan parasta baari-illoissa on se kun saa tälläytyä :) mutta ei sitä niin jaksa esim. kouluun tai kauppareisulle laittautua. hiukset menee mullakin ponnarille, tai leteille useimmiten.
kesällä tilanne on taas toinen :) onneksi. silloin vaan on energiaa katsoa enemmän peiliin ja shoppailla 8) talvet menee suurimaksi osin sisällä homehtuen, kun taas kesällä tulee vietettyä paljon enemmän aikaa ulkona..

Daniina

Joopa joo. Kun sain lapsen niin jotenki sitä alkoi leikkipuistoissa ja ulkoillessa ja koti-oloissa arvostaa nimenomaan sitä että on hyvin päällä ja pysyy lämpinä, ei sitä että näyttääkö nyt mahdollisimman coolilta.

Shandy

Kyllä mää katon mitä pistän päälleni, talvellakin. Tosin, osaan kyllä pukeutua lämpimästi, ei "siististi" pukeutuminen sulje pois sitä lämpimyyttä..

Jzzu

Miusta tuntuu et mie panostan enemmän talvi- ja syyspukeutumiseen kuin kesäpukeutumiseen. Mulla on varmaan kymmenen talvitakkia ja parikymmentä päähinettäkin. :lol:

aesthesis

panostaminen pukeutumiseen tarkoittaa itselleni sitä että yritän näyttää omasta mielestäni esteettiseltä ja tuntea oloni mukavaksi.
panostamiseni ei riipu kyllä vuodenajoista ollenkaan, talvivaatteistakin löytyy kaikenlaista kivaa. en ymmärrä ajatusta että esimerkiksi talvitakit olisivat rumia tai kömpelöitä, riippuu ihan siitä millaisen valitsee.
kaikki vaatteeni eivät nyt muutenkaan ole kovin uusia tai tip top, mutta pitävätpähän minut lämpimänä, miellyttävät silmääni ja tuntuvat kotoisilta päällä.

dani
Daniina
Kun sain lapsen niin jotenki sitä alkoi leikkipuistoissa ja ulkoillessa ja koti-oloissa arvostaa nimenomaan sitä että on hyvin päällä ja pysyy lämpinä, ei sitä että näyttääkö nyt mahdollisimman coolilta.

Joo, tuntuu vähän että melkeinpä kaikille äideille käy noin. :roll:

Mutta itse asiaan, panostan kesällä ulkonäköön enemmän, koska kesävaatteita on mukavampi shoppailla ja kesähepeneet on muutenkin paljon ihanempia. :) Talvivaatteet on jotenkin kömpelöitä, ja muutenkin ahdistaa jos on paksut vaatteet päällä.

Lania

En mäkään panosta, siis nimenomaan pelkästään sellasiin talvella käytettäviin vaatteisiin. Mulla on jotain kaks takkia ja samanverran kenkiä, hanskoja ja tollasia pengon jostain siskon taskuista jos sattuu tarviin. Talvivaatteet on ihan perseestä, yritän keskittää niitten käytön siihen kun viuhahtaa sisätilasta toiseen sisätilaan.

Daniina
dani
Daniina
Kun sain lapsen niin jotenki sitä alkoi leikkipuistoissa ja ulkoillessa ja koti-oloissa arvostaa nimenomaan sitä että on hyvin päällä ja pysyy lämpinä, ei sitä että näyttääkö nyt mahdollisimman coolilta.

Joo, tuntuu vähän että melkeinpä kaikille äideille käy noin. :roll:

Mutta itse asiaan, panostan kesällä ulkonäköön enemmän, koska kesävaatteita on mukavampi shoppailla ja kesähepeneet on muutenkin paljon ihanempia. :) Talvivaatteet on jotenkin kömpelöitä, ja muutenkin ahdistaa jos on paksut vaatteet päällä.

Mitä siinä silmiäs pyörittelet? Tuolla en kuitenkaan tarkoittanut että laitan mitä sattuu päälle kun menen muualle kuin leiksalle tai lenkille. Mun mielestä leiksalla lapsen kanssa leikkiessä ei hemmetti soikoon tartte olla ykköskuteissa :lol:

nassukka

Talvella tulee jotenkin pukeuduttua aina samoihin vaatteisiin.. Kouluunkin lähtiessä heittää vain jotain vaatetta päälle, kun kuitenkin koulussa kulkee kaiken aikaa vaan takki päällä.. Meikatakkaan ei oikein jaksa muuta kuin viihteelle.. Ehkä eniten panostaa kevät-/syksypukeutumiseen, silloin saa käyttää kaikkia ihania ohuita takkeja, huiveja, kivoja kevyitä kenkiä jne. Kesällä tuppaa olemaan liian kuuma ettei jaksa panostaa meikkaamiseen (meikit AINA leviävät kun hikoilee..).

miu

mulla on ehkä arviolta viis kertaa enemmän kesävaatteita kuin talvivaatteita. kesäisin sitä jaksaa enemmän panostaa ulkonäköönsä kun on ruskettunut ja jaksaa ylipäätään ajatella kaikkee enemmän kuin synkkänä talvena.

mun mielestä kesävaatteet on usein jotenkin nätimpiäkin kuin talvivaatteet.

arlene

Mä olen tosi kova shoppailija (sekä kirppareilta, että kaupoista).
Omistan paljon takkeja ja laukkuja sekä kenkiä.

Talvella on se huono puoli, että jos on vaikka paljon lunta ja liukasta, niin korkokengät on heti unohdettava. sillon yritän silti vetäistä jotain söpöstä päälleni, kuten valkoiset pitkävartiset lättäpohjamokkakengät, joissa on karva reunassa, laukuilla saa myös tyyli talveenkin.
Jos on tosi kylmä, en ajattele ensimmäisenä miltä näyttää, vaan että on LÄMMIN!

Hawana

mä en meinaa millään löytää kivoja pitkähihaisia lämpimiä vaatteita kaupoista. kesävaatteita on kaapit täynnä, viimeksikin taas shoppailureissulla ostin t-paitoja, hameen ja toppeja.
tulis jo kesä niin pääsis käyttämään niitä. :)
talvitakit on kamalia (etenkin toppatakit, HYH), mulla on nytkin pelkkä syystakki jolla aion pärjätä koko talven, ellen nyt sitten satu löytämään jotain ihanaa takkia. yleensä en löydä. samat talvikengät on ollut jo about kolme vuotta, oiskohan jo aika hankkia uudet... noo, ehkä ostan mieluummin korkokengät, näin totesin viime shoppailureissulla ja ostin mustat söpöt korkokengät niiden talvikenkien sijaan. :? ja niitähän ei ees tuolla sateessa ja tulevassa lumiloskapa*kassa pääse käyttämään vielä hetkeen.

kesävaatteet on nätimpiä. ja kesäkengät. ja meikit ja hiukset.

celia

Totta, kesällä tulee panostettua enemmän. Talvella hiukset sähköistyy, lumi/räntäsade pilaa meikit, kengät kastuu loskassa. Ja yleensä omassa pukeutumisessani talvella on tärkeintä että ei tule kylmä. :)

JJEMMY

Oon monesti miettiny et kauneuden takiako ihmiset kärsii kovissa pakkasissa ilman pipoa/päähinettä, korkkarit ja farkut jalassa... Mie en ainakaan pysty palelluttamaan korviani, pipo on oltava ja korkkareita en käytä kun tosi harvoin ja sillon tiedän etten joudu kävelemään hirmusesti. Farkkujen alle miulla ei ainakaan mahu kun sukkahousut ja niin kestän vielä -10 asteessa mut kun alkaa olemaan lähemmäs -20 tai ylikin niin kyllä minä vedän toppahousut jalkaan!

Eli olen varmaan talvisin aika tyylitön pipo korvilla ja toppahousut jalassa :roll: Niinkun celia sanoikin niin omassa pukeutumisessani tärkeintä todellakin on se ettei tule kylmä :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat