Vanhojentanssit - Muoti ja kauneus

malina

Minä ajattelin itse värkätä meikin ja kampauksen..

Jatkoista en tiedä, koulun omat kuulostavat tosi tylsille :D.

Hmm, hmm minua jännittää jo nyt.. meillä on onneksi vain kymmenen tanssia.

Sivut

Kommentit (123)

malina

Hmm, taitaapa tämä aihe tänne näin kuulua.. Eli olisi kysymyksiä teidän vanhojentasseista, jotka ootte siellä ollut tai ootte menossa. Minulla ne ovat edessä 16 helmikuuta 8) .

Millainen oli/on pukusi?
Miten meni? Mitä tansseja oli yms?

Kertokaas muistojanne.

Oman pukuni tekee ompelija tätini, se on tumman punainen ja takana on nyörit.

euphoria_

Itse olin tanssimassa viime vuonna. Pukuni oli viininpunaista taftia, jossa oli valkoinen halkio ja tuossa vatsan kohdalla semmoinen paljettikukkanen eikä siinä ollut olkaimia. Kampauksen kävin teettämässä vakiokampaajallani ja meikin kosmetologilla.

Itse tanssiaistilaisuus jännitti aivan hirmuisesti, hädin tuskin pysyin tolpillani tuntia ennen esitystä. Onneksi kuitenkin jännitys hävisi ensimmäisen tanssin aikana, ja jossakin vaiheessa siitä tilanteesta alkoi jopa nauttiakin. Tanssimme tuolloin muistaakseni 16 eri tanssia: mm. poloneesin, cripple creekin, valssia, tangon, pas d'espagnen, salty dog ragin ja vielä vanhempien kanssa cicapon ja valssin.

Itse iltanäytöksen lisäksi meillä oli vielä seuraavana päivänä koululaisnäytös ja vierailunäytöksiä kaupunkimme muissa kouluissa ja vanhainkodilla. Pakko myöntää, että noiden vierailunäytösten jälkeen oli kyllä tosi haikea olo, kun yhtäkkiä vanhat olivatkin ohi. Niitä odotettiin varmaan syksystä asti, ja parithan meillä oli jaettu jo varmaan ykkösen talvella :D Oma parini oli tuolloinen ihastukseni, ja olihan se kieltämättä hurjan jännää.

Tanssien jälkeen suuntasimme sitten jatkoille, mutta... se on jo toinen tarina se ;)

malina
naru
Mullakin on nyt edessä 16. päivä tanssit :)
Jännittää vähäsen, on kyllä tosi kiva kokemusta varmaan,ja kun saa tanssia oman poikaystävän kanssa <3

Mä en tanssi oman poikaystävän kanssa, vaan meidän molempien hyvän ystävän. Me ollaan poikaystävän kanssa eri lukioissa joten tunnit ois ollut vaikeaa saada sumplittua järkevästi kun on eri kiertokaaviot. Käyn kuitenkin rosmuamassa poikaystävän illalla pidettävistä tansseista viimeiset valssit.

Shandy

Mää en kyllä niistä tansseista muita ku jotkut kikapoot ja poloneesit yms :P

Mulla oli ihana puku, tykkäsin siitä hulluna. Alla oli jotain jännää vaaleensinistä kangasta oleva hihaton mekko (sen alla sit tietty se alushame jossa oli se renkula), ja sit päällä mustaa samettia oleva "takki", jossa oli edessä sellanen nyöritys ja hihat oli epäsymmetriset (käden takaa pidemmät, edestä loppu kyynerpäähän). Se oli just semmonen oikee vanhojen puku, ei mikään iltapuku niinku monilla. :?

Parit piti hommata ite, mulla oli yks kaveripoika parina.. Ei mua jännittäny ne tanssit, ootin vaan et koska pääsen esittään sinne prinsessaa niin et kaikki näkee. :lol: Jatkot oli jees, tampereelle mentiin syömään ja bilettämään.

Angelina

Nykyään tuntuu nuoriso unohtaneen, että ne ovat VANHOJEN tanssit eikä mikään prom. Yhä useammalla on päällä joku moderni iltapuku ja ollaan olevinaan kuin Jenkeissä... Tanssit sentään vielä ovat pysyneet perinteisinä, toivottavasti jossain vaiheessa myös puvuissa palataan siihen... :roll:

amethystine

Mulla on tanssit 15 ja 16 helmikuuta. Innolla kyllä odotan.

Puvun mulle ompelee siskoni joka on toiselta ammatiltaan vaatetusalan artesaani. Se on punaista silkkiä ja taakse tulee nyörit, kuin korsetissa, mutta ei olla vielä päätetty tarkkaan tuleeko luut vai ei, luultavasti ei kun vievät aikaa ja siskolla on jo kiireinen työkin lisäksi. Hihaton malli ja ihana melko leveä helma (toivottavasti pari ei astu päälle, ollaan vielä tyttöparina...).

Vähän jänskättää, että miten menee, noissa ryhmäjutuissa vielä menee niin helppoon sekasin kun on tosi vähän poikia joka tarkoittaa paljo tyttöpareja, toivottavasti kuitenkin oppii niin hyvin, että tietää automaattisesti mihin mennä. Tansseina on mm. se joka vuotinen poloneesi vai mikälie ja gikapo ja menuetti ja valsseja kaks ja sit kaks oman ryhmän tanssia ja vielä niitä yhteisiäki oli paljo. Emmie muista kaikkien nimiä.

Parturiajan sain juuri ja juuri kun kaikki oli jo menny, koko kylän tokavika kampaaja jolle soitin oli vapaana ja silläkin oli enää yks aika sille päivälle, tosin paras aika. Pitää sit käydä ens viikolla miettimässä sen kans mitä tähän tukkaan sais ku se on nyt vähän liika lyhyt ja vielä kerrostettu. Onneks sain siskolta aidon hiuslisäkkeen, aika tarkaan miun tukan värisenki vieläl. Meikin meinasin itse tehdä. Saa nähdä mitä tulee.

lillly
malina
Minä ajattelin itse värkätä meikin ja kampauksen..

Jatkoista en tiedä, koulun omat kuulostavat tosi tylsille :D.

Meillä ei edes ilmeisesti ole jatkoja :cry:

Minäkin siis tanssin sitten helmikuussa. Huomenna on ekat harkat joululoman jälkeen, joten vähä jännittää mitä muistan enää :D

Mä ajattelin kans ite meikata, mutta kampaajalle oon kyl varannu ajan.. Tuskin kuitenkaan haluun kovinkaan erikoista meikkiä, joten enköhän osaa itekki värkätä sen :D

Mariel
Angelina
Nykyään tuntuu nuoriso unohtaneen, että ne ovat VANHOJEN tanssit eikä mikään prom. Yhä useammalla on päällä joku moderni iltapuku ja ollaan olevinaan kuin Jenkeissä... Tanssit sentään vielä ovat pysyneet perinteisinä, toivottavasti jossain vaiheessa myös puvuissa palataan siihen... :roll:

joo, eiköhän trendit mene ja tule, mutta tanssien perinteinen merkitys säily. toisaalta, mikäs siinä, jos sitä koulun vanhimman asemassa oloa haluaa juhlia vähän modernimminkin. voihan se olla taloudellisempaakin hankkia hyvännäköinen puku, joka kestää myöhempää käyttöä sen sijaan, että näyttäisi turhan vanhahkolta muihin tilaisuuksiin.

Lania
Shandy
Se oli just semmonen oikee vanhojen puku, ei mikään iltapuku niinku monilla. :?

Angelina
Nykyään tuntuu nuoriso unohtaneen, että ne ovat VANHOJEN tanssit eikä mikään prom. Yhä useammalla on päällä joku moderni iltapuku ja ollaan olevinaan kuin Jenkeissä...

Mä olin ihan tyytyväinen että mulla oli sellanen olkaimeton ja sifonkisatiinivatever "moderni" puku, koska meijän koulu oli niin täynnä kaikenmaailman menninkäisiä että siellä oli viissataa linnanneitoo ja kamarineitiä ja silinterihattua ja trubaduuria, että se oli ennemmin noi munlaiset jotka jo alko erottuun joukosta :lol:

[size=9]Niijoo onhan siitä jopa galleriassa sellanen kämänen kuva jonka jotkut on varmaan nähny[/size] :)

Santi

Siitäpä alkaakin olla jo aikaa kun tämä tytteli tanssi tangoa sun muita koulun liikuntasalissa! :D Vuosi oli siis 2001 ja päivä oli ihana mutta meni ihan liian nopeasti.

Asuna mulla oli ihan mua varten ompelijalla teetetty vihreä ihanainen leninki muhkeahkolla tyllialushameella. En halunnut vannehametta, mutta halusin kuitenkin sellaisen vanhahtavan vaikutelman. Kampauksen teetin tutulla kampaajalla ja meikin tein itse. Tanssit meni kaikin puolin hyvin, tanssipari oli onneksi rytmitajulla siunattu. Valokuvia on onneksi jonkin verran tuosta mukavasta päivästä.

Hauskaa ja ikimuistoista wanhojen päivää kaikille tämän vuoden wanhoille :!:

*Sandy*

Mä olin vähän pettynyt pukuuni. Tätini teki sen, joten en kehdannut valittaakaan siitä. Tukka oli sit ainaski ihan nätisti :)

Mun kavaljeeri oli mun kaveri, ja se oli niin ihana, kun se toi sellaisen ranteeseen laitettavan ruusunki mulle :D

Tanssit oli tosi kivat! Ekas esitykses jännitti ihan hirveesti, mut onneks esiinnyttiin lapsille ja vasta vikana oli se pääesitys vanhemmille.

Jatkot oli sitten yhdessä baarissa, mihin oltiin varattu yksityistilaisuus. Hauskaa kyl oli :D

Shandy

Meillä muuten toi kaikki pojat tytöille ruusut, sellaset jotka sai lykätä pukuun kiinni. :) Tosin me tiedettiin se jo etukäteen, olipa tosi huomaamatonta opettajalta pojille siitä mainita, ku viimesten harkkojen jälkeen se sano että "noniin tytöt voi lähtee mut jääkääs te pojat vielä hetkeks tänne", ja mehän kuunneltiin tietty ovien takana mitä niille höpistiin ;) Mut kiva juttu silti :)

mtc_crazy

Oih, mun wanhojentanssit oli aivan mahtavat... sain tanssia poikaystäväni kanssa, ja olimme tuolloin seurustelleet 2vuotta. Poikaystäväni on vanhempi kuin minä mutta liikunnanopettaja antoi luvan:D

Puvun sain suunnitella itse, ja se teetettiin ompelijalla. Se oli aivan valkoinen, ja selässä meni vaaleansininen nyöritys, ja helmassa oli suuri vaaleansinisestä nyöristä ommeltu kukkakoukero-kuvio<3

Kampauksen kustansi tätini tutulla kampaajalla, ja meikki tuli myös tuttavilta kohtuuhintaan. Lähdettiin poikaystäväni kanssa liikenteeseen aamukuudelta että ehdimme joka paikkaan, ja illalla oli vielä jatkot koulumme wanhojenporukan kanssa vuokratulla mökillä! Oli aivan mahtava päivä mutta meni aivan liian nopeasti...

Parasta kaikessa oli se että sain tanssia pitkän kädenväännön jälkeen poikaystäväni kanssa.. jos en olisi saanut en olisi tanssinut ollenkaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat