Alaselän tatuoineet :) - Muoti ja kauneus

iina

mäkin olen aikeissa ottaa tatuoinnin alaselkään, juuri jonkinlaisen tribalin:) cosmosta luin että sen puudutuksen voi laittaa sellaisesta kohdasta missä tatuoinnin väriä ei ole. esim jos tatuoinnissa on "reikä" tai että neula voidaan laittaa viistoon. itse kyllä otan alaselkä-tatskani, vaikka en puudutusta saisikaan:)

Sivut

Kommentit (44)

hensus

[color=violet][/color]
Moi vaa, en tienny et mistä oikee kysyis ja on nii paljon mielipiteitä aiheesta että kysynpä täältä :D Elikkäs te joila on alaseläs tatuointi (miksei myös ne joilla ei oo) nii onko totta ettei sais epiduraali puudutusta synnyttäes (sitte joskus)?? Ja mistähä tota vois kysyä ku oon kuullu et jotku tatuoijat sanoo et ei saa ja jotku sanoo et saa... Aattelin itte ottaa tonne alaselkää sellase tribaalin ton kesäkuun alus ja olis kiva tietää.. :roll:

figaro

Itselläni on alaselässä tatuointi ja sen tiimoilta olen kuullut myöskin kahta versiota - saa ja ei.
Itse olen miettinyt, että on huono tuuri, jos oman kuvani keskikohta, joka on ainoa rangan päällä oleva (kapea) kohta, osuu juuri siihen, mihin epiduraali tökätään. Kannattaa varmistaa tuo ihan joltain lääkäriltä tms. ellet saa varmaa faktaa toisella tavoin.

vanja

Joskus muistan lukeneeni tyyliin Kauneus ja Terveys -lehdestä, että alaselkään voi ottaa tatuoinnin ja myöhemmin myös sen epiduraalipuudutuksen. Se puudutus ei kuitenkaan saa mennä tatuoidun kohdan "läpi", eli jos koko alaselkä on mustana niin sitten ei puudutusta saa. Mut kyseises artikkelis oli muistaakseni ihan lääkäri vastannu että ei se ole este puudutukselle.

Ite meen kans ottamaan kesän jälkeen (haluun antaumuksella ottaa aurinkoa ensin:)) alaselkään tatuoinnin.

kivi
vanja
... Mut kyseises artikkelis oli muistaakseni ihan lääkäri vastannu että ei se ole este puudutukselle.

Erikoista, jos lääkäri on noin sanonut.

Itse olen aina kuullut, ettei tatuoidusta kohdasta tökätä puudutusneulaa, jottei väriainetta joutuisi elimistöön, niistä väreistä kun ei voi tietää, mitä niissä on. En ole kuullut lääkäriltä, vaan tatuoijilta ja tatuoiduilta.

Jzzu
kivi
vanja
... Mut kyseises artikkelis oli muistaakseni ihan lääkäri vastannu että ei se ole este puudutukselle.

Erikoista, jos lääkäri on noin sanonut.

Itse olen aina kuullut, ettei tatuoidusta kohdasta tökätä puudutusneulaa, jottei väriainetta joutuisi elimistöön, niistä väreistä kun ei voi tietää, mitä niissä on. En ole kuullut lääkäriltä, vaan tatuoijilta ja tatuoiduilta.

Niinhän tuo vanjakin tuossa vastauksessaan sanoi että se neula ei saa mennä tatuoidun kohdan läpi.

vanja
Joskus muistan lukeneeni tyyliin Kauneus ja Terveys -lehdestä, että alaselkään voi ottaa tatuoinnin ja myöhemmin myös sen epiduraalipuudutuksen. Se puudutus ei kuitenkaan saa mennä tatuoidun kohdan "läpi", eli jos koko alaselkä on mustana niin sitten ei puudutusta saa. Mut kyseises artikkelis oli muistaakseni ihan lääkäri vastannu että ei se ole este puudutukselle.
taizu

Minua myöskin epäilyttää tuo neulan puhtaus, jos se lävistää musteisen ihon ja meneehän tuo vielä itse selkäytimeen. Ei mikään huippujuttu saada jotakin tulehdusta sillä tavoin aivoihin ja pahimmassa tapauksessa saada jonkun aivovamman tai muuta yhtä "mukavaa" :?

Eli jos selkään ottaa jonkin kuvion niin ottakaa mieluummin joku sellainen, jossa on sitä omaa ihoakin , että sen neulan saisi sitten aikanaan siitä lävistettyä. Tuota epiduraalipuudutusta kun käyttetään muussakin kun synnytysten yhteydessä ja sitten onkin kivaa, jos "parhainta" lääkettä voida potilaan/asiakkaan oman terveyden takia ja tulehdusalttiuden takia antaa. :roll:

Olen puhunut.

Jzzu
taizu
Tuota epiduraalipuudutusta kun käyttetään muussakin kun synnytysten yhteydessä ja sitten onkin kivaa, jos "parhainta" lääkettä voida potilaan/asiakkaan oman terveyden takia ja tulehdusalttiuden takia antaa. :roll:

Totta, synnytyksestä nyt voi selvitä ihan mainiostikin ilman epiduraalia mutta monissa leikkauksissa käytetään epiduraalia [size=9](esim. jos jalkoja operoidaan)[/size] ja jos sitä ei voida tatuoinnin takia laittaa on selvää että se hankaloittaa tilannetta.

figaro

Mutta joku jalkojen leikkaus: Minä itse olen yksi hyvä esimerkki siitä, etten antanut itseäni puuduttaa vaan vaadin nukutuksen.. eli ei varmastikaan jää operaatiot tekemättä tatuoinnin takia.

hensus

kyllä mä ainaki uskon tarvittevani sitte sen epiduraalin :) mutta pitää kyllä varmaa viälä lääkäriltä varmistaa.. En vaa tiedä sitte että tietäiskö ihan normaali terveyskeskus lääkäri vai pitääkö kysyä ihan joltai synnytys osaston lääkäreiltä tai joiltai :/ En kuiteskaa halua mitää riskeja ottaa ku jos ei sitä sitte saakkaa nii voi voi...

Sinsemilla

ei epiduraalia välttämättä aina saa muutenkaan synnytyksessä vaikka kuinka haluaisi...siis kun sitä ei anneta jos on synnytys jo niin pitkällä... itte tässä oon miettinyt että haluanko vai en...kun siihenkin liittyy niitä "sivuvaikutuksia"...

mut juu, luulis että riippuu ihan tatuoinnin koosta että voiko sen epiduraalin laittaa vai ei...

taizu
Sinsemilla
ei epiduraalia välttämättä aina saa muutenkaan synnytyksessä vaikka kuinka haluaisi...siis kun sitä ei anneta jos on synnytys jo niin pitkällä... itte tässä oon miettinyt että haluanko vai en...kun siihenkin liittyy niitä "sivuvaikutuksia"...

mut juu, luulis että riippuu ihan tatuoinnin koosta että voiko sen epiduraalin laittaa vai ei...

Rakkaani sisko ei saanut tätä, kun synnytysoli jo kovasti aluillaan kun neito pääsi saliin! Jokaisessa lääkkeessä on omat pikku riskinsä, onneksi hoitohenkilökunta tietää, mitä mistäkin tulee ja eikö ennen synnytystä puhutakin näistä lääkejutuista yhdessä..(en ole koskaan synnyttänyt enkä kouluni puitteissa ole vielä näissä asti..)

JA edelleen: en itse antaisi tattoo-kohtaan pistää, neula menee syvälle ja aivoydinnesteeseen, joka on osa aivojen hommaa, joten niin.. Äh.. toistelen... ;)

figaro

Monesti vain osa tatuoinnista on selkärangan päällä eikä kokonaan selkärangan suuntaisesti. Minä en itse asiassa tiedä mihin kohtaan tuo puudutus tarkalleen tökätään? Joku erityinen nikamaväli vai miten?

taizu

Joku nikamaväli, en muista, onko mitään tiettyä.. alaselkään ja kun puudutuksen aikana pitää olla mahdollisimman kyyryssä
(istua tyyny polvien päällä ja nojata eteen tai kylkimakuuasento polvet koukussa, jos ythään oikein muistan)

Eli sellainen asento, missä nikamat ovat mahdollisimman auki, jotta neula saadaan mahdollisimman turvallisesti laitettua.

figaro

Minä pelkään tuota puudutusta yli kaiken juuri siksi, että minulla on 4. tai 5. nikamaväli p*skana alhaalta päin laskettuna... :( Yksi syy miksi en suostunut puudutuksessa leikattavaksi ja voi olla, että synnytän luonnollisesti ilman puudutusta (sitähän ei tiedä miten mieli muuttuu siinä vaiheessa, kun on tosi kyseessä).

Sinsemilla

niinpä... ittekin kun täällä kovasti yritän pähkäillä että mitä kivunlievityksiä sitten saa käyttää ja mitä ei... ja sit kuitenkin tositilanteessa on varmaan ihan toiset ajatukset... ;) ilokaasua nyt ainakin...ellei se hirveesti janota...kaveri kun sanopi ettei se auttanut yhtään, kuivatti vaan suuta... tiedä sitten... ;9 kuitenkin olen myös niin neulakammoinen, ees hammaslääkäriss äen oo antanu puuduttaa...

miunkaan kaveri ei saanu epiduraalia kun oli jo kohtu auennut sen verran...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat