Muodonmuutos - Muoti ja kauneus

figaro

Itse näin muotia vähän seuraavana henkilönä en välitä ostella uusia aikaa seuraavia takkeja tai housuja elleivät ne sitten muutoin miellytä minua tai istu kuin nyrkki silmään päälle...

Tuli tästä sitten mieleen, että toisinaan tule itselle fiilis, että voi, kun osaisi kävellä korkkareilla ilman, että näytän pomppivalta puujalalta. Voisi säväyttää massalla ja seksikkäillä kengillä jaloissani normaalisti olevien pölpyräkenkien sijaan. Hameita tai mekkoja käytän tosi harvoin ja muinoin eräs kaveri sanoikin, että ei osaa edes kuvitella mekkoa päälleni. Entä jos joku päivä tempaisenkin ostaa kunnon hameen ja siihen kivan puseron.. Tai jos vaikka ompelenkin.

Olen laiska laittamaan hiuksiani sekä meikkaamaan. Entä jos ryhdynkin kaunistautumaan myös arkena :roll: Hiukset koholle ja erilaisia pinnejä sekä solkia käyttöön. Tänään vihreä päivä, huomenna sininen. Ylihuomenna voisi kokeilla punaista.

Kaipaatko sinä koskaan muodonmuutosta? Miksiköhän sitä aina jumahtaa (ainakin minä) samaan eikä millään malta luopua vanhasta... Tosin mustasta en luovu koskaan muutenkaan :lol:

Sivut

Kommentit (47)

SunLion

noh, mua harmittaa kun lootat on koruja täynnä, ja päällä pyörii silti samat yhdistelmät...

hiusjuttuja on joka lähtöön, ja niistäki tulee valittua vaan muutamia.

Vaatteista on käytössä yleensä lempivaatteet vaikka kaapit on pullollaan kaikkea :?

Hametta tuli käytettyä enemmän kun asuttiin kaupungissa, ja ulkomailla: sää oli lämpimämpi myös talvisin ja ei tarvinnu hangessa koskaan tarpoa. Mun 10cm korolliset saappaat lojuu nykysin käyttämättömänä..käytössä on vaan korottomat saappaat :?

pari vuotta sit vielä jaksoin panostaa enemmän, joka päivä eri vaatteet oli ihan eri vaate kokonaisuus.

sopuli

Mua harmittaa se, kun en osaa käyttää korkkareita :oops: Olis kiva pukeutua naisellisesti korkkareihin sun muihin, mutta olen ihan jämähtäny tennari lookkiiin, tennarit melkeinpä aina jalassa.

Toisaalta muutenkin oon ihan farkku, huppari tms linjalla koulupäivisin. Joskus mietin et olis kiva olla naisellisempi, mutta... Ei taida jaksaa kumminkaan :)

Sinsemilla

no jaa... empä oikeestaa kaipaa muodonmuutosta...mutta kaipaisin vähän enemmän omantyylisiä vaatteita ja kenkiä... jossain aina näkee vaikka hienot kengät, mut sit niitä ei oo saatavilla just sitä väriä tai materiaalia mitä itte haluis...se ärsyttää... oon kai liian vaativa... ;) ja aina pitäs saada just semmonen hieno paita minkä on jollain muulla nähny, mut sit itte ei löydä mistään...äh.

Miffy

Mä en vaihtele tyyliäni, enkä kaipaakaan siihen vaihtelua, se on niin hyvä :D Mulle vaatetus ja muu (nimenomaan tällainen, kuin käytän) liittyy niin tiiviisti mun persoonaan ja osin identiteettiinkin.

Huomasin tän toss pari vuotta sitten, kun alkoi (hiukan teinimäinenkin) punk-hippi -tyyli vaihtua, jotenkin tuntui, etten voinut enää niin vanhana olal sellainen. Nyt on alkanut paluu juurille, ja tosiaan oon huomannut, miten paljon oman tyylin "takaisinottaminen" vaikuttaa - on kotoisa ja itsevarma olo. En tosiaan aio enää ikinä koittaa mitään muutoksia.

figaro

Minäkin välillä yritin naisellistua :roll: Väreissä ja vaatemalleissa sen huomasi. Jonkun ajan päästä palasin jälleen tähän "teiniaikojen tyyliin" :) Tuntuu omimmalta useimmiten.. Toisinaan vain tulee olo, että olisi kiva jotain pientä kehitellä - ei luultaisi enää mieheksi :lol:

Miffy

Ha ha ha! Tiiäkkö, naisellinen voi olla vaikka olis millanen :D Ei tartte olla sillä perinteisellä tavalla :D (kuten paasasin tonne tissitopikkiin ;)). Joo, pahinta oli siinä tyylin muuttumisessa, etten jotenki kadotin itsevarmuuttani. Kun ikäänku lähti leikkiin mukaan (siis siihen, että koitti olla "trendikäs"), joutu ikäänku "kilpailuasetelmaan" muitten trendikkäitten kanssa, ja koska en jaksanut oikein kovaa panostaa, aina sitten löyty niitä paljon mua muodikkaampia jne, mistä en tietty tykännyt :D Siis kun mulla on joku outo tarve olla tietyllä tavalla "paras", "erikoinen". Niin sitten kun ei edes yritän olla trendikäs, vaan olen tätä mitä olen, erotun ikäänku massasta ja sitä kautta olen khuul ja "erilainen". Nonni, ny tuli sepustusta mut ehkä joku tajuaa pointin tai jotain ;)

Rixuliini

No minä olen tässä tehnyt tuota muodonmuutosta jo melkein vuoden verran, en pidä enää juuri lainkaan mustaa (ennen pidin sitä päivittäin), tietenkin edelleen pidän siitä tosi paljon, ja onhan minulla kivoja mustiakin vaatteita. Nyt pidän paljon ruskeaa ja beigeä. Yhdistettynä johonkin kirkkaaseen tai sitten valkoiseen.

Nyt olen yrittänyt muodistaa itseäni, eli olen kesää varten ostanut vähän trendikkäämpiä vaatteita, kenkiä ja laukkuja. Kuitenkin sellaisia minunnäköisiä. Koruja minulla on ihan sikana, varsinkin rannekoruja. Harmi ettei niitä oikein tule käytettyä kotona ollessa.

Vöitä olen vyötärön löytymisen jälkeen alkanut myös pitämään, ja mitä isompi, sen parempi. Eli aika leveitä lantiovöitä, toki sitten sellaisia normaalejakin mitkä saa mahtumaan farkkujen vyönlenkeistä. :)

Hiukset olen aina tupeeranut jotenkin pöyhkeiksi, tai sitten laittanut jotenkin kivasti kiinni. Nykyään yritän suosia vähän luonnollisempaa linjaa, kuitenkin siten että tukka on hyvin, aina. Olen täysi friikki kun kysymys on hiuksistani ja meikistäni.

Mutta sanoisin kuitenkin vaatimattomasti että olen sen verran muuttunut sekä tyyliltäni että uklonäöltäni vuoden aikana, että tuskin jotkut vanhat kaverit tuntisivat.

figaro
Miffy
Ha ha ha! Tiiäkkö, naisellinen voi olla vaikka olis millanen :D Ei tartte olla sillä perinteisellä tavalla :D

Aivan ;) Tuopa se onkin palauttanut maan pinnalle. Toisaalta vain tahtoisi omaan mieleen hippusen seksikkyyttä jollain korkkareilla tms. tähän olemukseen :D Mutta kun se kävely ei vain luonnistu moisilla :lol:

vihollinen

Just koulussa mietittii menneitä aikoja tos vähä aika sit..
Muistan vielä jotai reilu puoli vuotta sitten kun mulla oli tummat tosi pitkät hiukset, kuinka vannottelin että koskaan en voisi blondata tai hankkia etuhiuksia...
Mutta, kas kummaa.. nykyään olen blondi jolla on etuhiukset :D

Ja toinen saman tapanen.. vielä pari vuotta sitten vannotin että en koskaan vois käyttää farkkuja.. inhosin silloin farkkuja, en tiedä miksi.. mutta nykyään mulla on melkein pelkästään farkkuja :D Alussa kun aloin käyttää farkkuja, kaikki sano että näytän oudolta kun mulla on farkut :D

Tällä hetkellä kaipaisin muodonmuutosta hiuksiini.. Pitkän harkinnan jälkeen oon jo päässyt tulokseen, että minkälaisen mallin haluan, mutta nyt en saa millää aikaseks varattua parturia.. :?

Jzzu
figaro

Kaipaatko sinä koskaan muodonmuutosta? Miksiköhän sitä aina jumahtaa (ainakin minä) samaan eikä millään malta luopua vanhasta...

Höpö höpö!
Mie harrastan muuodonmuutoksia jatkuvasti!
Hiusten malli, väri ja pituus vaihtelevat jatkuvasti ja muutokset usein suuria -> vaaleasta mustaan, pitkästä lyhyeksi jne.
Vaatteissakin värit ja tyylit on ihan erilaiset ihan päivästä ja mielialasta riippuen, aina täysmustasta ja naisellisesta hopparin housuihin tai hippityyliin.

En vois kuvitellakaan koskaan jumahtavani paikoilleen. :D
Kai miun tyyli on se että muutun. :lol:

Huomaan muuten harmistuvani jos vuosien takaa ihmiset yhä tunnistavat minut vaikka olen mielestäni muuttunut valtavasti, kai minulla on sitten tosi mieleen painuvat piirteet joihin ei hiusten leikkuu, värjyy ja tyylin muutokset auta. :roll:

Lizzie

Käytin ennen aika paljon mustaa, ja olen pari vuotta sitten herännyt siihen että on muitakin värejä. Nyt kaapista löytyy turkoosia, valkoista, vaaleanpunaista ja keltaista, yksi persikan värinen ja vihreäkin löytyy.
Paitojen pitää olla kuitenkin yksivärisiä, tai sitten tosi yksinkertaisesti koristeltu tai max kahta väriä. En ole koskaan tykänyt kuvioiduista vaatteista päälläni.

Opettelin kävelemään korkkareilla viime vuonna, ärsytti se että olin samoilla kengillä aina, ja sen takia en voinut ostaa mitään kivoja bilekenkiä koska en osannut kävellä koroilla. Ostin kiilakorkkarit ja sitten saappaat jossa on korkoa, tosi nopeasti siihen oppi. Nyt saa kenkäkaupassa enemmän valinnanvaraa.

Ostin myös nyt talvella ekan arkihameeni, tweed-kangasta jossa on vähän kellohelmaa. Olen alkanut myös kiinnittämään laukkuihin enemmän huomioita, ennen oli ihan sama. Ennen en pitänyt myöskään huiveja, nyt sekin onnistuu :)

Pikkuhiljaa tässä opetellaan!

P.S. Tosi karua muuten huomata, että itse ala-asteella veteli ihan rauhassa nappiverkkareilla ja talvilenkkareilla. Nyt siellä on kaikilla tosi tyylikkäät vaatteet, yläastelaisetkin kulkee piikkareissa ja trendihepenissä koulussa :shock:

maaruli

Voi, mua kanssa vähän ahdistaa mun tyyli. Sen lisäks etten viihdy omissa nahoissani nykyään, en viihdy vaatteissanikaan. Aina vaan ne samat farkut jalassa... Olis kiva vähän naiseuttaa/siisteyttää/seksikköittää (juma mitä sanoja :lol: ) tyyliäni. Olis kiva oppia käyttämään korkkareita ja hameita.. Tuntuu siltä että vaikka ostaisinkin jonkun uuden vaatteen se ei vaan silti miellytä. En siis edes osaa ostaa itelleni sellasia vaatteita ku haaveilen. Tai en mä niitä kyllä oikeestaan haaveissanikaan kovin selvästi näe. :roll: Sitten on tukka. En edes osaa laittaa sitä mitenkään. Aina vaan ponnarilla tai auki.. Tarttis kipeesti jotain stailistia yms. On niin ikävä olo kun ei viihdy itsessään.

Lucky Lady

Mä tykkään vaatetyylistäni, ainoa asia, mikä surettaa, on arkuus tehdä hiuksille jotain. Hirveästi himottaisi muuttaa hiuksia: ottaa permis(bondit hiukset->kuolema), värjätä mustaksi, tummanruskeaksi tai punaiseksi. Värjäyksen ongelmana on se, että tiedän noiden "värillisten" värjäysten kulahtavan nopeasti, mitä vaalea ei koskaan tee. Lisäksi tummasta olisi ihan liian rankkaa palata takaisin vaaleaksi, kun hiukset ovat nyt upeassa kunnossa. Värjäys ja värinpoisto tekisivät niistä selvää.

En myöskään osaa tehdä kampauksia, en ikinä föönaa tai käytä rullia (paitsi kihartaessa, mutta teen niin aniharvoin, koska se vie aikaa tuntikausia), joten hiukset ovat aina joko auki, letillä tai ponnarilla. Toki hiukan aina leikin, esim. pinnejä sun muita nipsukoita jne. Tukkani on tylsähkö, mutta parempi katsoa kuin katua.

Vaatteet mulla on muuten koko ajan menossa musiikkimaun myötä synkempään suuntaan, tuntuu olevan ihan päinvastainen suuntaus kuin useimmilla! :D

Susette

Mäkin halusin muuttaa tyyliäni; päätin sitten mennä hiusten tyylianalyysiin erääseen kampaamoon. Siellä katseltiin kasvojen muotoa, ihon sävyä ja muuten mahdollista uutta mallia ja värivalintaa. Sen jälkeen mulle leikattiinkin uusi tukka, pituutta lähti 10cm ja väriksi laitettiin punertava pohja vaaleilla raidoilla. Kiva tuli, tosin nyt tuosta on jo 3kk aikaa, joten pitäisi varmaan mennä uudelleen parturiin :)

Varasin myös ajan kosmetologille kulmien värjäykseen muotoiluun. En ollut koskaan ennen ollut, ja tulos oli kyllä paljon parempi entiseen! En edes ollut tullut ajatelleeksi, että kulmani voisi muotoilla parempaan muotoon (vaikka itse niitä olin ennen nyppinytkin). Kulmat tuovat muuten kasvoille ryhtiä paljon!

Päivittäiseen meikkiin voisi kiinnittää huomiota niin, että laittaa kevyen ja siistin meikin, niin että näyttää huolitellulta. Myös vaatekaappiani päivitän silloin tällöin, että se pysyisi ns. ajan tasalla. Vaatteet ovat tärkeät, ja muutenkin pidän tärkeänä, että olen siististi pukeutunut.

Suuri osa ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta välittyy juuri ulkonäön kautta! :)

vihollinen
Lizzie
P.S. Tosi karua muuten huomata, että itse ala-asteella veteli ihan rauhassa nappiverkkareilla ja talvilenkkareilla. Nyt siellä on kaikilla tosi tyylikkäät vaatteet, yläastelaisetkin kulkee piikkareissa ja trendihepenissä koulussa :shock:

No toi on kyl kamalaa. Oikeesti.. jotkut ekaluokkalaisetki jo kireissä farkuissa.. hyi kauhee..
Ja paras oli se, että meijän tuttujen lapsi, joka on nyt 3.luokalla oli pyytänyt porukoiltaan rintsikoita joissa on kuppi ja stringejä, koska hänen luokkakaverillaankin on!!! 3.luokalla.. ei elämä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat