Kuivan ihon hyvä rasva - Muoti ja kauneus

Henni

Minulla on todella inhottava ongelma. Sääret ja käsivarret ovat niin kuivat rasvaamisesta huolimatta, että öisin raavin itseni verille. Kertokaa, mikä on hyvä rasva kuivalle iholle. Apteekissa minulle myytiin essex voidetta, mutta ei siitä ole mitään apua.

Sivut

Kommentit (22)

sakura

Mulla on kanssa tosi kuiva iho, ja just toi sama ongelma, eli raavin itseäni unissani ihan verelle. Mä oon käyny läpi varmaan kaikki suomessa myytävät rasvat. Suurin osa ei auta ollenkaan, ja joistain tulee vielä lisäks ihottumaa. Yks ainoo hyvä on löytynyt: ERIOIL. Ihan perus ja suht edullinen rasva, mutta ainoo mikä toimii mulle. Saa varmaan jokaisesta kaupasta ja lisäks myös apteekeista.

Mä oon koittanu myös tota Essex rasvaa, mutta se on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa. Eli eipä auta mullakaan.

figaro

Täällä yksi hilseilijä.. Ihan järkyttäväksi on mennyt tänä talvena iho. Nyt kunnon laikkuja ja huulista lähtien.. Mietinkin, että olisikohan joku puutos iskenyt :(

Ei kiva.

Rixuliini

Kroppaa rasvaan ihan vain Yves Rocherin vartalovoiteella, ja ihan hyvin on toiminut, vaikka minullakin on tosi kuiva iho.
Kasvojen ho hilseilee heti talvisin, joten aloitin jo syksyllä Nivean sinisessä peltipurkissa olevan perusvoiteen käytös, ja iho on ollut suorastaan loistavassa kunnossa koko talven. Tuo Nivean voide ainakin on tosi rasvainen, ja ihan hyvin sitä voi kropallekkin vedellä.

Lania
figaro
Täällä yksi hilseilijä.. Ihan järkyttäväksi on mennyt tänä talvena iho. Nyt kunnon laikkuja ja huulista lähtien.. Mietinkin, että olisikohan joku puutos iskenyt :(

Eiköhän se näin talvella oo ihan vaan kosteuden puutetta. Tai sitte vaan monipuolisemmin ruokaa nassuun sen kummempia pohtimatta. Ja muutenkin ihan kotikonsteja, ei karheita villavaatteita eikä liian kovia sisätuuletuksia jne.

Amalia

Natusanin Baby Oil Light Spray (onkohan noi sanat tossa järjestyksessä :roll: ) on ihan helmi! Mä sain sillä säärien hilseilyn loppumaan, samoin kuin sheivatun bikinirajan kutinan. Ikuna kuunaan en luovu Natusanista!

figaro
Lania
Eiköhän se näin talvella oo ihan vaan kosteuden puutetta. Tai sitte vaan monipuolisemmin ruokaa nassuun sen kummempia pohtimatta. Ja muutenkin ihan kotikonsteja, ei karheita villavaatteita eikä liian kovia sisätuuletuksia jne.

Iho lähtee kasvoista laikkuina. Käsivarret pöllyää.. Päänahka sitäkin pahempana. Ja nyt tuon leikkauksen jälkeen tuntuu, että reagoi keho entisestään. Kilpirauhaslääkkeet annettiin muiden lääkkeiden kanssa samaan aikaan - ei pitäisi. Vitamiineja ja mineraaleja ei missään muodossa (miettii, että pääasiallinen ravinto jotain viileätä, mitä pystyy nielemään).
Huulet minulla ei normaalisti rokahda herkästi :(

Jännä oli muuten tänne uuteen taloon muuttamisen jälkeen rokahti myös huulet - verille asti. Ilmaston vaihdos näköjään tekee todellakin hallaa. Nyt hieman kenkku, kun ei tiedä onko tehnyt joku sairaalassa, lääkkeet vai mikä :(

Rahel

Mä oon joskus syönyt helokinsiemenöljykapseleita ja jotain Nanoelin hivenainetabletteja, kun iho on oikeen ollut kuiva ja hilseillyt. Molemmat auttoi kyllä aika tehokkaasti. Rasvana käytin välillä apteekista saatavaa Decubalin (punakorkkinen) käsivoidetta, joka on rasvainen ja paksu, mutta imeytyy aika hyvin. Samaan sarjaan on ilmestynyt ihan kasvojen kosteusvoiteetkin; punakorkkinen kuivalle ja sinikorkkinen normaalille iholle.

SunLion
Amalia
Natusanin Baby Oil Light Spray (onkohan noi sanat tossa järjestyksessä :roll: ) on ihan helmi! Mä sain sillä säärien hilseilyn loppumaan, samoin kuin sheivatun bikinirajan kutinan. Ikuna kuunaan en luovu Natusanista!
tai Johnsson's Baby Oil Gel..

Sitte tykkään Ceralanista ja Helosanista.

Jzzu

Mie oon kans tuota SunLionin mainitsemaa Helosania käyttäny vaikka mihin (suositellaan mm. tuoreelle tatuoinnille), hyvä perus rasva joka käy moneen.

Toinen ehdoton suosikki on Erisanin kuivalle ja herkälle iholle suunnattu rasva, hajustamaton ja väriaineeton voide jonka ph5,5 (luonnollinen iholle).
Toimii muuten yhteistyössä allergia- ja astmaliiton kanssa.

Tuota Erisania olen käyttänyt tämän talven myös kasvoille eikä ole ollut kuivia läikkiä kuten yleensä talvisin. :wink:

sakura
Miffy
Tosi tosi sikahyviä on The Body Shopin vartalovoit. Myydään purkissa, koko 200 ml. Hinta vaan on aika hirvee, n. 15 e.

Mulle tulee noista iho täyteen ihan järkyttävää pientä punasta ihottumaa. Ylipäätään Body Shopin tuotteet on aika allergisoivia, jos on herkkä iho. Siis ihan ne herkällekin iholle suunnatut..

Miffy

Jaa no, mulla on eri kokemuksia. Mulla on todella herkkä iho, eikä mulle oo ikinä tullut Bpdy Shopin mistään tuotteesta mitään negatiivista...

Lania

Mä oon kans ihmetelly, kun just luulis että Body Shopissa on hyviä juttuja myös herkälle ja kuivalle iholle, mutta mulle ne vaan aiheuttaa jotain outoo kihelmöintiä ja muuta. Nyt en oo pitkään aikaan ees viittiny kokeilla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat