Ihokarvojen poisto sokeroinnilla? - Muoti ja kauneus

*Sandy*

Tuollaisesta sokerikuorinnasta oli jossain Cosmossa hetki sitten. Harmi kun minulla ei ole sitä lehteä enää jäljellä, enkä muista mitä kaikkea siinä kerrottiin. Se oli kuitenki kivuton juttu, ja edullinen :) Siinähän ne tärkeimmät olikin mitä muistan :D

Sivut

Kommentit (68)

murur
Asphyxia
Mulla on tota Body Shopin sokerivahaa. Mun mielestä se on ihan hyvää. En tosin sillä poista kuin alapään karvat, mutta hyvin lähtee :D Säärikarvoja en ikinä jaksa vahailla kun niissä menee varmaan koko päivä :roll:

:shock: miten tuo toimii käytännössä? ja kuinka paljon moinen värkki maksaa? onko kivuliasta hävyttömien karvojen poisto tuolla menetelmällä, kyselee herkkähipiäinen...

Klara

Osaisiko kukaan teistä neuvoa miten ihokarvojen poisto sokeroinnilla tehdään? Miten se "sokeriainejuttu" valmistetaan ja miten ihokarvat poistetaan aineella? Yritin googlettaa, mutta löytyi vain jotain kosmetologien hinnastoja sokeroinnista tms.

EDIT: Toisella palstalla sanotaan ettei tätä voi tehdä itse kun on niin vaikea tekniikka, mutta minä muistelisin nähneeni jutun lehdessä tästä ja siinä oli ohjekin siitä "sokeriaineesta", mutta en sit tiiä vastasko se "sokeriaine" ja ne ohjeet tuota kosmetologien sokerointia vaiko ei.. En tajunnut silloin ottaa juttua talteen. :?

Asphyxia

Mulla on tota Body Shopin sokerivahaa. Mun mielestä se on ihan hyvää. En tosin sillä poista kuin alapään karvat, mutta hyvin lähtee :D Säärikarvoja en ikinä jaksa vahailla kun niissä menee varmaan koko päivä :roll:

Klara

En ole tiennytkään, että sokerivahaa myydään. Toiselta palstalta olen löytänyt ohjeen miten sokerimassan voi itse tehdä (sokeria+sitruunamehua+vettä tuli ohjeeseen). Joku oli kokeillut sitä, oli toiminut ihan hyvin, mutta koko hässäkkä kesti kauan.

jenis

ite sokerivahaa teet näin:

4 dl sokeria
1/2 dl vettä
1/2 dl sitruunamehua

sekoita aineet ja keitä 15 minuuttia tai kunnes seos on kullanruskeaa.
Jäähdytä kunnolla. säilyttää voi ilmatiiviissä astiassa. lämmitys mikrossa 1 min.

ite oon joskus kokeillu vähän sottasta puuhaa oli, mut karvat lähti iha kiitettävästi.

Rahel

Mä käytin kanssa sitä Body Shopin Sugaring-vahaa säärille ja bikinirajalle aikoinaan. Ihan hyvin toimi varsinkin säärille ja se tyrehdytti karvan kasvua hyvin. Siirryin sitten myöhemmin epilointiin ja sheivaukseen, koska ne vie vähemmän aikaa.

Ja se sitruunamehu pulloissa on tiivistettä eli jos sitä käyttää, niin kannattaa korvata osa vedellä.

greencorbie

Jos sokerivahan tekee itse, mitä siihen päälle pitäisi laittaa kun irrottaa ne karvat? Nimimerkillä "Ikinä en ole vahaa käyttänyt" Paperia? Kangasta?

Missä vaiheessa se laitetaan siihen päälle ja milloin revitään irti?

PinkPanther
greencorbie
Jos sokerivahan tekee itse, mitä siihen päälle pitäisi laittaa kun irrottaa ne karvat? Nimimerkillä "Ikinä en ole vahaa käyttänyt" Paperia? Kangasta?

Missä vaiheessa se laitetaan siihen päälle ja milloin revitään irti?

Tätä mietin minäkin... eli millä vahan ja karvat iholta, jos tuota tahna-möhnää itse teen?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat