Miten hoitaa tulehtunut(?) nenälävistys? - Muoti ja kauneus

Nasumi

Ensinnäkin täytyy sanoa että en ole edes varma onko lävistykseni tulehtunut, mutta en tiedä miksi muuksi sitä kutsua... Eli, huomasin pari päivää sitten että nenälävistykseni korun (ihan tavallinen sellane tappikoru, pieni kivi päässä) "alta" ihan siitä reiän vierestä pilkottaa sellane pieni alue joka on auki, eli siitä tulee niinku jonkinlaista mätää ja välillä verta. Kyse siis ei ole itse lävistysreiästä, vaikka ensin luulin niin, koska ne oli niin lähekkäin. Ajattelin että voisiko se olla joku sellane että se koru on painanut siihen niin että siihen on tullut tälläinen "painauma"? että se olisi jotenkin hautunut siellä korun alla... Kyseinen alue ei kuitenkaan ole kipeä. Mitä tälle vois tehdä??? onko kellää tälläsestä kokemusta? tai oisko mitää miten sen vois hoitaa iha kotona kuntoon? en haluasi kuitenkaan menettää lävistystäni... :? Olen nyt yrittänyt pitää vähän "ilmavasti" sitä korua ja puhdistanut Septidinillä... En tiedä mitä muuta voisin tehdä.

Kommentit (13)

Jzzu

Nuo puhdistusaineet kuivattavat pidemmän päälle ja tekevät ennemmän haittaa kuin hyötyä, itse tyytyisin vesi pesuun tai mahdollisesti sebamedilla kerran päivässä pesuun.

Sinuna kävisin ehdottomasti näyttämässä lävistystä lävistäjälle joka sen tekikin.
Näkemättä kukaan ei osaa sen enempää sanoa ja lävistäjä osaa parhaiten neuvoa muutenkin. :wink:

Lips_

Kannatan, että teet merisuolavesiliuosta! Sitä luultavasti lävistäjäsikin ehdottaa. :) Elikkäs: 2dl keitettyä vettä + 1tl merisuolaa. Kastelet sitte jonkun pumpulitupon, ja painelet sitä lävistyksen päälle. Sitte huuhtele hyvin. Ja auttaa oikeesti!!

Jzzu
Lips_
Kannatan, että teet merisuolavesiliuosta! Sitä luultavasti lävistäjäsikin ehdottaa. :) Elikkäs: 2dl keitettyä vettä + 1tl merisuolaa. Kastelet sitte jonkun pumpulitupon, ja painelet sitä lävistyksen päälle. Sitte huuhtele hyvin. Ja auttaa oikeesti!!

Asian ajaa myös suolavesihaude jota saa myös valmiina apteekista. :wink:

Lips_

Mutta pääsee varmaan halvemmalla. :) Kait se on sama... :lol: Ite ostin tänää tota merisuolaa. Paljonkohan se apteekin hökötys maksaa? :P

Lips_

Jep, vedellä koita vaan puhdistellla. :) Kyllä se siitä sitte ajan kanssa. Mulla on just ton traguksen hoitoprosessi aluillaan, meinaa mennä hermot.. Mutta se kestää jokun aikaa juu, ja kärsivällisyyttä noiden kanssa tarviaa. :lol:

peiggo
Lips_

suolaliuosta voi (ja kannattaa) ostaa apteekista; tällöin se on varmasti puhdasta (tislattua) ja oikean vahvuista. Ei maksa paljon; ostin itsekin napalävistystäni silmällä pitäen.. se todella rauhoittaa lävistyshaavaa, että kannattaa kokeilla.

Deni

mulla auttoi parhaiten se että vaihdoin tilalle renkaan ja putsasin septidinillä 2x päivässä ja suihkussa pyörittelin sitä vähän niin että sinne pääsee vettä. tuo merisuolaliuos kuivattaa helposti lävistyksen eikä parannu helposti. itsellä kävi näin vaikka käytin sitä vain 1 viikossa. :?

Vierailija

minulle on käynyt samalla lailla! :( minun pitäisi ainakin vielä viikko pestä koruani päivittäin, sillä otin viime kuun 20pv nenälävistykseni.. ja kuukausihan korua täytyy pestä. mutta onko se vaarallista jos pesen korua joka päivä viikon ajan, sillä minulla on reijän vieressä '' halkeama '' ja puhdistin koruni tänään haavanpuhdistus aineella, eikä verta ole tullut sen jälkeen.. voisiko joku auttaa? KIITÄN! sillä en tahdo menettää lävistystäni..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat